Varför hatar folk MP?
Flash Gordon skrev 2014-04-09 08:17:10 följande:
Jag är både ointresserad av, och okunnig om, databaser och skulle sålunda inte lägga mig i en sådan diskusion. Jag har folk som gör sådant åt mig om det behövs.Men det är väl också ungefär därför jag undrar vad du menade att du var kunnig i eftersom det alltid tar stopp från dig när vi kommer in på detaljer kring MP:s förslag. Vad kan du om kärnkraftsteknik? Vindkraftsteknik? Vad har du mer än en släkting som har nåt hemligt recept på energibesparing?
Tråden handlar om varför folk hatar MP. Nu hatar jag visserligen inte MP men att "dissa dem" i en sådan tråd känns ändå rätt naturligt då det trots allt finns en hel del att "dissa".
Politiker ska inte vara experter eller företagsledare.
Politikers uppgift är att som allmänhetens representanter se till att våra gemensamma resurser fördelas så rättvist och effektivt som möjligt.
Eftersom allmänheten består av människor med många olika behov och åsikter, så behöver vi flera politiska partier för att alla ska känna sig någorlunda hemma nånstans.
Nu kan jag genom min utbildning en hel del om elproduktion i olika former, men det är inte viktigt.
När jag behöver expertkunskap frågar jag experterna, kanske rent av dig, vem vet.
Jag har en vision om ett samhälle, som jag arbetar för. Du delar säkert inte min vision, men det är helt ok för mig.
Det är det underbara med demokrati och yttrandefrihet.