Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk MP?

KillBill skrev 2017-01-24 07:47:43 följande:
    Detta låter som en ny skröna från skrikhögern. Varför skulle Mehmed Kaplan som är muslim stödja kristen hederskultur?
    Tanken att flickor ska kunna straffas med döden för vissa förseelser finns inom islam.

Det är inget märkligt malls med att han, som islamist, yttrar något sådant.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-01-25 08:11:10 följande:
    Sedan kan man fråga sig varför du engagerar dig så mycket i Mehmet Kaplan då han lämnade politiken i april förra året och inte företräder MP längre?
    Mehmet Kaplan är ursymbolen för MP:s legitimisering av islamistiska krafter. Han får fortsätta att fungera som detta.
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-02-04 22:05:47 följande:
    MP:s nya kärnväljare är upprörda över skolministerns förslag. Blir nog svårt att klara 4%-spärren nu:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Regeringens förslag att förbjuda könsuppdelade klasser får olika mottagande. Lärarförbundet är i huvudsak positivt. Moderaterna tycker det dröjt för länge. Andra är mycket upprörda.

Dit hör Sarah Delshad, grundare av Muslimska feminister. Hon är arg över utbildningsminister Gustav Fridolins förslag om förbud att skilja pojkar och flickor åt i all undervisning.

- Jag blev chockad. Det här tänkte jag mig absolut inte av Miljöpartiet och Gustav Fridolin.
    Islamisterna känner sig svikna av MP. Det här trodde de absolut in om MP.

Säger allt om MP:s hitillsvarande förhållande till islamismen.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-03 17:43:33 följande:
    Bra PR för Sverige!
    Jo, det speglar en seriös regering när man på riktigt, på den nivån, ägnar sig åt småaktigheter och barnsligheter.

Å andra sidan, vi som känner till MP, vi är förstås inte förvånade över tilltaget.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-05 11:14:16 följande:

Jag trodde att du skulle tycka att det var positivt att MP driver en politik som ogillas av islamister.

Reaktionen från islamisterna visar på deras förhållande till MP.

Måste vara tufft läge att försklara för svenskarna inför nästa val att islamister förväntar sig att man driver deras agenda. 
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-05 11:35:58 följande:
    Jag tror att väljarna är tillräckligt smarta för att välja parti utifrån partiets faktiska politik och inte utifrån förväntningar som du tror att andra har på partiet.
    Du talar om den faktiska politik där MP medvetet försökt lockat till sig islamisterna.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-02-05 11:54:46 följande:
    Du svamlar MP har aldrig haft någon sådan politik. 
    MP har medvetet vänt sig till islamister med sin identitespolitik.
    KillBill skrev 2017-02-05 11:59:13 följande:
    Jag tror att flera miljarder av jordens befolkning och minst hälften av USAs befolkning uppskattar Isabella Lövins bild och det måste betraktas som en fantastisk PR succé.

Jag tror att flera miljarder undrar vad det är för barnungar som arrangerat den bilden.
  • Flash Gordon

Det är alltså hitåt blickarna borde riktas:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/1aM2e/aftonbladet-avslojar-hog-mp-tjansteman-fick-sparken-efter-misstankt

Ryssland misstänks ha infiltrerat Miljöpartiet.

Miljöpartister bråkar internt om den aktuella tjänstemannen verkligen var en säkerhetsrisk eller inte.

Partiet har försökt tysta ned historien "för allas skull".

I beg to differ.

Om ett av Sveriges regeringspartier potentiellt är infiltrerat av främmande makt så är det absolut något vi behöver få veta. "För allas skull".

MP är alltså i princip lika omöjligt i regeringsställning som Vänsterpartiet alltid varit.

• Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2017-02-28 11:17:47 följande:
    Det är alltså hitåt blickarna borde riktas:
    www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/1aM2e/a...

Ryssland misstänks ha infiltrerat Miljöpartiet.

Miljöpartister bråkar internt om den aktuella tjänstemannen verkligen var en säkerhetsrisk eller inte.

Partiet har försökt tysta ned historien "för allas skull".

I beg to differ.

Om ett av Sveriges regeringspartier potentiellt är infiltrerat av främmande makt så är det absolut något vi behöver få veta. "För allas skull".

MP är alltså i princip lika omöjligt i regeringsställning som Vänsterpartiet alltid varit.
    Till och med Aftonbladets ledarsida ger sig på MP för ryssarnas möjliga infiltration av partiet:

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/8aP8G/miljopartiet-far-ta-sakerhet-pa-allvar

"Miljöpartiets ledning måste begripa att säkerhetsfrågor och frågor om relationen till andra länder är på riktigt. Företrädare för ett regeringsparti kan inte - som ledande miljöpartister för ett år sedan - sprida konspirationsteorier.

Och partiledningen i ett regeringsparti kan inte hänvisa frågor om den interna säkerheten i partiet till personalavdelningen.

Det duger som sagt inte."

Svar på tråden Varför hatar folk MP?