Varför hatar folk MP?
Är klimathotet viktigt eller inte?
Är klimathotet viktigt eller inte?
MP i Stockholm har i alla fall varit mycket framgångsrika i förhandlingen med moderaterna i Stockholm stad och fått M att släppa rena hjärtefrågor:
* Graffitiväggarna får finnas kvar
* Förlängning av avtalet för Bromma flygplats stoppas
* Förbud mot dieselbilar (typ äldre än 2013 års modell) på vissa gator i centrala Stockholm
* Stopp för planering Östlig förbindelse
Det var väl skickligt?
Jag tycker förvisso att MPs politik är rätt bra med vad tycker moderata väljare om att M plötsligt har bytt fot och plötsligt köper den politik som de så starkt kritiserade innan valet?
T.ex. så kommer nu moderaterna förbjuda dieselbilar på vissa gator inne i city, skrota planerna på en östlig ringled och har landat i att avtalet för att Bromma flygplats inte ska förlängas? Självklart kommer det att bli en svekdebatt och denna kan drabba M hårt även på riksplanet om det blir ett nyval.
M kommer aldrig mer, med trovärdighet, kunna kritisera S för att driva MPs politik.
Varför ska alltid vi vara bäst i klassen när det gäller miljön och utsläppen? Vad hjälper höjda drivmedelsskatter och annan klimathysteri när lilla Sveriges utsläpp ändå bara är som en fis i universum jämfört med dom stora klimatskurkarna?
Även den moderatledda Alliansen hade diskussioner om att slopa det kommunala vetot för vindkraftsetablering. Dessutom föreslog Alliansen med moderaterna i spetsen att det kommunala vetot för kärnkraftsetableringar skulle slopas. Betraktar du även Moderaternas förslag som fascism?
Nu tycker jag att vi gemensamt står upp för den feministiska politiken och sjunger we shall overcome. Det håller inte att skylla ifrån sig på oppositionen. Istället står vi gemensamt upp för den politik regeringen faktiskt för.
Även jag tycker att John Hassler har sina poänger. John Hassler är bland annat en varm anhängare till återinförd fastighetsskatt.
Ja, som en sekt. Jag träffar miljöpartister i min vardag, såväl sympatisörer som aktiva politiker.
När du träffar en av kommunens högsta politiker och förklarar för henne hur extremt olönsam vindkraft till havs är och hon "inte tror på det men ska återkomma när hon kollat upp det" och sedan hör man inget mer om den saken ...
Jag har inte påmint henne om detta.
Det är som att miljöpartister är totalt faktaresistenta när det kommer till fakta som motsäger deras tro.
Lite som Jehovas.
Och då kan det ju bli rätt frustrerande eftersom man själv är såväl utbildad som insatt i saken och så svarar personen som faktiskt har makt att avgöra frågan: "Det tror jag inte på" och så var det inget mer med det.
Känslor och tyckande trumfar fakta.
"Danish energy giant Ørsted was boosted by increased generation from onshore and offshore wind farms in the UK, the US and the Netherlands last year"