Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk MP?

Kapten haddock skrev 2018-09-24 08:02:10 följande:

Är klimathotet viktigt eller inte?

Klimathotet går att hantera på många sätt. Att införa platt skatt tillhör nog ett av de sämre.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    K Markatta skrev 2018-10-12 08:47:33 följande:
    Gustav Fridolin sågas i hemlig MP-rapport

www.expressen.se/nyheter/val-2018/gustav-fridolin-sagas-i-hemlig-mp-rapport/

www.fokus.se/2018/10/maste-nagot-handa-i-miljopartiet/

Förutom utbrett internt missnöje med Fridolin ställs även krav på att MP omedelbart går i opposition.

MP i Stockholm har i alla fall varit mycket framgångsrika i förhandlingen med moderaterna i Stockholm stad och fått M att släppa rena hjärtefrågor:  

* Graffitiväggarna får finnas kvar
    * Förlängning av avtalet för Bromma flygplats stoppas
    * Förbud mot dieselbilar (typ äldre än 2013 års modell) på vissa gator i centrala Stockholm
    * Stopp för planering Östlig förbindelse

Det var väl skickligt?

• KillBill
    Konstatera skrev 2018-10-13 23:48:39 följande:
    Skitpolitik för barn

Visst kan det vara framgångsrikt

Jag tycker förvisso att MPs politik är rätt bra med vad tycker moderata väljare om att M plötsligt har bytt fot och plötsligt köper den politik som de så starkt kritiserade innan valet?

T.ex. så kommer nu moderaterna förbjuda dieselbilar på vissa gator inne i city, skrota planerna på en östlig ringled och har landat i att avtalet för att Bromma flygplats inte ska förlängas? Självklart kommer det att bli en svekdebatt och denna kan drabba M hårt även på riksplanet om det blir ett nyval.

M kommer aldrig mer, med trovärdighet, kunna kritisera S för att driva MPs politik. 

www.svd.se/moderaterna-ar-garanten-for-en-komplett-ringled

• KillBill
    storpappan skrev 2019-12-03 07:55:24 följande:

Varför ska alltid vi vara bäst i klassen när det gäller miljön och utsläppen? Vad hjälper höjda drivmedelsskatter och annan klimathysteri när lilla Sveriges utsläpp ändå bara är som en fis i universum jämfört med dom stora klimatskurkarna?

Var har du hittat dina uppgifter? Uppgifter från SCB pekar på att de svenska utsläppen är större än vad din tabell visar.  Man bör också ställa utsläppen i relation till befolkningsstorleken. 

Sedan måste man beakta att  Sverige är en stor importör av varor som skapat utsläpp i andra länder och gör man det så ligger Sverige högt upp när det gäller att orsaka CO2 utsläpp.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-03-24 14:42:02 följande:
    Miljöfascism - att låta demokratin stå tillbaka för miljöns (det-högre-goda) skull

Även den moderatledda Alliansen hade diskussioner om att slopa det kommunala vetot för vindkraftsetablering. Dessutom föreslog Alliansen med moderaterna i spetsen  att det kommunala vetot för kärnkraftsetableringar skulle slopas. Betraktar du även Moderaternas förslag som fascism?

www.nyteknik.se/energi/miljominister-vill-slopa-vindkraftsveto-6420438
    www.regeringen.se/49bba9/contentassets/b37773c140a34165837544c502ddae50/karnkraft---nya-reaktorer-och-okat-skadestandsansvar-sou-200988
  • KillBill
    Kärringen Nilsson skrev 2021-04-02 18:17:28 följande:

Nu tycker jag att vi gemensamt står upp för den feministiska politiken och sjunger we shall overcome. Det håller inte att skylla ifrån sig på oppositionen. Istället står vi gemensamt upp för den politik regeringen faktiskt för.

Man glömmer inte i första taget när liberalerna dvs SD hang arounds för en sådär 30 år sedan stämde upp i we shall overcome. Jag har för mig att det skedde i Tensta/Rinkeby.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2021-04-13 07:43:04 följande:
    MP bör hållas så långt ifrån alla politiska beslut som bara är möjligt.

I Mordor har vettvillingen till trafikborgarråd gjort sitt bästa för att omöjliggöra bilkörning. Allt med moderaternas goda minne.

Även jag tycker att John Hassler har sina poänger. John Hassler är bland annat en varm anhängare till återinförd fastighetsskatt.

• KillBill
    Rataxes skrev 2021-04-13 12:51:33 följande:
    Är det någon som vill höja skatter, så är du på direkt...
    Om du du sätter dig in i  vad John Hassler säger så menar han att det är bättre med skatt på fastigheter än på inkomster och det tycker jag också. 
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-04-15 10:43:31 följande:
    Skatt på fastigheter är en önskedröm för de som vill ha höga skatter för huset kan inte flytta som folk och arbete kan. En så kallad "stabil skattebas".
    Ja det är därför som fastighetsskatt är är så vanligt i kapitalistiska länder som t.ex. USA..
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-05-07 11:09:14 följande:

Ja, som en sekt. Jag träffar miljöpartister i min vardag, såväl sympatisörer som aktiva politiker.

När du träffar en av kommunens högsta politiker och förklarar för henne hur extremt olönsam vindkraft till havs är och hon "inte tror på det men ska återkomma när hon kollat upp det" och sedan hör man inget mer om den saken ...

Jag har inte påmint henne om detta.

Det är som att miljöpartister är totalt faktaresistenta när det kommer till fakta som motsäger deras tro.

Lite som Jehovas.

Och då kan det ju bli rätt frustrerande eftersom man själv är såväl utbildad som insatt i saken och så svarar personen som faktiskt har makt att avgöra frågan: "Det tror jag inte på" och så var det inget mer med det.

Känslor och tyckande trumfar fakta.

Det Danska vindkraftsbolaget  Ørsteds med mycket havsbaserad vindkraft är i alla fall lönsamt.

"Danish energy giant Ørsted was boosted by increased generation from onshore and offshore wind farms in the UK, the US and the Netherlands last year"

www.windpowermonthly.com/article/1706283/wind-drives-orsteds-2020-profit-increase

Svar på tråden Varför hatar folk MP?