Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk MP?

Som skrivet: jag tror de kommer att förlora snabbtågen också.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=6442296

Nu säger L nej till snabbtågen.

SD säger nej sedan tidigare. Finanspolitiska rådet är emot. Fler organisationer och experter är emot.

Jag tror vi kommer att få se samma mekanism här som med invandringen. Det kommer en omsvängning men den kommer gradvis.

Och då står nog MP kvar där till slut. ensamma. Igen.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-06-05 06:17:39 följande:
    Nu vill EU kvotera utbudet på Netflix, något som MP's Disney-Alice inte är främmande för. Det går en röd (och brun) tråd från Maj-Britt Theorins förslag på 80-talet att förbjuda privatpersoner att inneha parabolantenner till detta förslag år 2016.

www.altinget.se/artikel/bah-kuhnke-utesluter-...

Är det verkligen en uppgift för EU? Att styra vad ett privat företag vill erbjuda sina kunder?
    Inte för att jag engagerat mig i frågan men jag förstår inte varför det är just NetFlix som ska kvoteras?

Politikerna har ju makten över public service. Bättre att sända europeiskt där då.

Och med det sagt. Jag ser själv gärna mer europeiskt på TV och jag har inte NetFlix.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-06-05 13:20:22 följande:
    Förslaget att införa en regel om minst 20% Europeiskt innehåll i Netflix förs fram av Günther Oettinger som är EU kommissionär med ansvar för digital ekonomi. Gunter tilhör de tyska kristdemokraterna (CDU) som är ett Kristdemokratiskt och liberalkonservativt parti. 
    I och för sig har hans partibok inget med förslaget att göra. Han stöds av såväl socialdemokrater som CDU hemma i Tyskland och det är hans roll som kommissionär på området att föra fram kommissionens förslag till regeländringar. En kommission som innehåller såväl socialdemokrater som borgerliga.
    KillBill skrev 2016-06-05 13:20:22 följande:
    Själv anser jag att förslaget är korkat. I dagens digitaliserade värld går det inte att styra vilka program som människor streamar.

Vilket skulle kunna förklara varför MP tycker att det är en intressant idé.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-06-05 22:39:19 följande:
    Jag ser bara att Alice BK inte avfärdar förslaget men du hävdar alltså att hon tycker att förslaget är intressant. Var har hon sagt detta?
    Nä, det hävdade jag inte alls. Jag skrev "MP".

Tokidéer för tokstollar.

När man i bland annat Danmark avfärdar detta föredömligt tydligt så menar MP:s företrädare att man inte kan vara för principfast och att det är viktigt att svensk kultur får möjlighet att konkurrera och Gud vet vad.
    http://www.altinget.se/artikel/bah-kuhnke-utesluter-inte-eu-kvot-paa-netflix#.V1F3I39MnlY.facebook

Typiskt MP.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-06-05 23:20:03 följande:
    Att inte avfärda något behöver inte innebära att man tycker att något är intressant.

Har Alice BK eller MP sagt att kvoteringsförslaget är intressant eller inte?
    Försök du leka med ord som du vill.

MP tar inte avstånd utan vill titta vidare på förslaget.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2016-06-06 10:12:01 följande:
    Jag leker inte med ord. Det är du som lägger till ord. Jag tror att de flesta förstår att förklaringen kan vara att ministern inte vill avfärda ett EU förslag utan beredning/överläggning.
    Ska du vara ärlig och noggrann så är inte "avfärda" och "stänga dörrar" ord som Bah-Kuhnke säger heller. Det är ord som du lägger till.

Fakta är att hon inte vill ta avstånd från förslaget samtidigt som hon säger att man inte får vara principfast i denna typ av frågor och att hon är mån om att ge möjligheter till svenska skapare att sprida sina alster.
    http://www.altinget.se/artikel/bah-kuhnke-utesluter-inte-eu-kvot-paa-netflix

Detta kan svårligen tolkas som något annat än ett intresse för den tänkta metoden.

• Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2016-06-07 19:38:57 följande:
    MP har satt igång en utrensningskampanj mot interna kritiker som inte följer den brunkolsosande partipiskan:

www.svt.se/nyheter/inrikes/mp-kritiker-tvinga...

De två talespersoner som tvingas lämna sina uppdrag är Carl Schlyter (MP), som i dag är ordförande i EU-nämnden, och Valter Mutt (MP), som är Miljöpartiets utrikespolitiske talesperson.

Framförallt Carl Schlyter har gjort sig känd som en tydlig intern kritiker. Han har till exempel sagt att frågan om Vattenfalls brunkolsverksamhet är så viktig att den avgör om partiet kan sitta kvar i regeringen eller inte. Det är en hållning som partiledningen helt tillbakavisar.
    Tja, det är väl den vägen de måste ta fram till näta val.

Utrensningar och interna strider.

Islamister, fritänkare, identitetspolitiker, kritiker.

Just nu verkar det vara partiledningen som vinner striden men frågan är vilka väljargrupper det finns som attraheras av det som blir kvar inför nästa val?

.
    Det har läckt ut lite internt material på nätet från dessa strider:
    https://3.bp.blogspot.com/-Y5wIim3tTkY/V1cmqvhx76I/AAAAAAAAGf4/P3IDV2rBbKQ5YQJK-3Pzc--RxyA5LV74gCLcB/s1600/mpfake2.jpg
  • Flash Gordon

MP går ut med ett försvarstal på DN-debatt.

*länkar inte*

Jag gillar särskilt denna del:

"Under våren har det blivit tydligt att en majoritet av riksdagen inte vill ändra ägardirektivet för att möjliggöra för Vattenfall att avveckla kolverksamheten, något som uttryckts tydligt i såväl tv- som riksdagsdebatter. En minoritetsregering kan inte agera i strid med det som riksdagen beslutat. Ett sådant agerande skulle rimligen få konsekvenser."

Hahaha!

Jo, när det passar så ...

Skrattande

Detta alltså från en regering som vägrat följa hundratals(?) tillkännagivanden från Riksdagen och som fördröjer, eller inte genomför, dussintals beslut som tagit i Riksdagen av en majoritet från oppositionen.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-07-02 14:15:51 följande:
    6 miljarder ska läggas på att köpa in utsläppsrätter (som ska förstöras) däremot inte en krona till fler poliser.

Om jag vore miljö- och klimathotsaktivist hade jag tyckt att Miljöpartiet är det mest patetiska parti som finns.
    Sex miljarder till år 2040, om jag förstått rätt.

Dvs inte en krona efter nästa val eftersom MP med all säkerhet lär försvinna ur regeringen, senast då.

Så den största delen av de pengarna lär fortfarande gå att rädda.
  • Flash Gordon

Tja, det finns inte så många som älskar dem längre i alla fall:
    http://omni.se/sifo-bottensiffror-for-kd-har-lagst-antal-karnvaljare/a/43b2o

MP har bara 2,1% kärnväljare. Sådana där die-hard-miljöpartister som röstar på dem oavsett väder.

.
    Ska MP komma in i Riksdagen efter nästa val så måste de antingen locka till sig de röster som fattas till 4% med sin politik eller få stödröster.

Det sistnämnda lär förmodligen bli svårt då MP inte har någon naturlig större "partner" att ta ifrån. I praktiken kan ju det bara vara S.

Samtidigt ska man konkurera om identitets-rösterna med partier som V och Fi.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?