Inlägg från: Runes |Visa alla inlägg
  • Runes

Varför hatar folk MP?

Quintus Zebra skrev 2014-05-09 21:54:50 följande:

Ja, det som händer i Tyskland är självklart mest Merkels och hennes regerings ansvar. De Gröna har nog rätt lite med utvecklingen att göra egentligen. Förutom att agera syndabock.

Sen ska man inte glömma att Fukushima hade en helt annan effekt på opinionen i Tyskland än det hade här.
    Warum?
  • Runes
    Quintus Zebra skrev 2014-05-09 08:55:37 följande:

Fast de är inte med och styr. Är du verkligen säker på att de driver idén att Tyskland ska ersätta kärnkraft med kol och gas? Eller hade de en annan plan?

Det som händer i Tyskland är väl, om man ska resonera på detta sätt (vilket jag inte tycker att man kan), ett exempel på hur energipolitiken blir när Kristdemokrater är största parti?
    Nu minns jag att jag blev förvånad att andra tog detta tokiga beslut som luktar grönt tokeri. MP här har det som ett föredöme så jag trodde att det var deras kolleger.
  • Runes

Du har inte länken att ledningen rökt på och Maria Ferm tagit tyngre saker?

• Runes
    Meadow Road skrev 2014-05-10 01:08:49 följande:
    Här står det om invandrings-extremisten Maria Ferms långvariga kokain-missbruk

www.expressen.se/kvp/mp-politikern-missbrukad.../

Helt sjukt att vi har detta parti inröstat i riksdagen.
    Ah det var SExpressen.
    Hon är deras mesta kämpe i asylfrågor och har väl bränt en del celler.
  • Runes
    Meadow Road skrev 2014-05-10 01:08:49 följande:
    Här står det om invandrings-extremisten Maria Ferms långvariga kokain-missbruk

www.expressen.se/kvp/mp-politikern-missbrukad.../

Helt sjukt att vi har detta parti inröstat i riksdagen.
    Folk luras av namnet, självklart ska man rösta på ett Miljöparti, men det är alla nu. MP prioriterar ökade asylkostnader framför miljön.
  • Runes
    themia skrev 2014-05-10 12:20:21 följande:
    Snälla nån! Naiv är bara förnamnet
    Ja dom är naiva också.
  • Runes
    Quintus Zebra skrev 2014-05-10 12:30:02 följande:
    Nja, det är väldigt få partier som på allvar i den praktiska politiken prioriterar miljön.
    I förhandlingar med regeringen prioriterar MP mer "asylmissbruk"
  • Runes
    Uffesson skrev 2014-05-10 22:38:06 följande:

För att det är ett hippieparti? Inga gränser, inget försvar... barn ska tilltalas som hönor på engelska och vi ska alla sitta här med världens alla mafiosos och sjunga "kumbayaaaa ma looord" under våra 50 000 000 vindkraftverk.

Flumparti
  • Runes
    themia skrev 2014-05-10 22:49:41 följande:
    Den typen av argumentation köps bara av de redan frälsta i SD-sekten,
    För oss övriga bekräftar den bara vad vi redan visste om den genomsnittliga intelligensnivån bland sektmedlemmarna.
    10% av folket och fler % här är en sekt? Spöke
  • Runes
    Uffesson skrev 2014-05-10 23:00:12 följande:

Säg mig då att de vill ha ett ordentligt försvar och kontrollerade gränser. Annars stämmer min argumentation, tyvärr... även om den självklart är något överdriven.

Miljöpartiet vill inte satsa på kärnkraft, utan de vill bygga ut vindkraften än mer. De vill dessutom att förskolor ska bli hbtq-certifierade och satsa på en organisation som behandlar genus"vetenskap".

Vad tror du händer om vi öppnar våra gränser? Tror du, på yttersta allvar, att alla människor i vår värld är hederliga?

Synd att dom kan miljön men har andra prioriteringar, annars kunde det vara mitt parti, så det behövs ett nytt Miljöparti. C borde ta chansen.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?