FDFMGA skrev 2015-11-30 19:22:30 följande:
Har de verkligen kallat in en mer restriktiv asyl- och invandringspolitik för rasistisk? Kan du ge några exempel där de framgår i vilket sammanhand MP kallas något som rasistiskt?
Mitt eget intryck är att det där mest handlar om någon slags bumerangeffekt som förväxlas med sanning efter att det skrikits "De kallar oss rasister" för miljonte gången.
Alltså: påståendet att Sverige inte har råd eller kapacitet att ta emot flyktingar i nuvarande omfattning har jag nästan aldrig sett klassas som rasism oavsett när detta "nu" har varit.
Däremot kan man tycka att påståenden som att Sverige importerar våldtäktsmän tangerar rasism och definitivt är rasistiska om de tenderar att syfta på hela gruppen flyktingmän.
Jag gillar inte när någon definierar mig som våldtäktsman bara för att jag är man eftersom jag inte ens skulle drömma om att våldta någon. Men den sortens kleggigt utsmetande tänkta gruppegenskaper tycker jag är kännetecknande för SD:s rasism.
Får jag förresten fråga hur du ständigt kan återkomma till att uttrycka ditt missnöje med skämtet om att SD-sekten drar till Sydamerika för att begå kollektivt självmord likt vissa andra sekter medan du gör tummen upp för ett skämt där en person klassas som att han skulle acceptera att Romson eldade med barn.
Själv tyckte jag att bägge skämten var osmakliga, det senare i särklass eftersom det definierade en persons moral och därmed var ett direkt personangrepp.
Man kan faktiskt tillåta sig att ha en moral även gentemot åsikter/personer man annars sympatiserar med - men detta tycks vara ett helt okänt fenomen i vissa kretsar.
De har bland annat kallat en mer restriktiv asylpolitik för omänsklig. Miljöpartiet för nu alltså en omänsklig asylpolitik.
Sen att de kallar SD för rasister bara att de vill minska asylinvandringen gör självklart inte MP till rasister. Nej då... Miljöpartiet vill bara flyktingarna väl.