• Batmamba

Någon mer med besvär från foglossning?

Hur går det för dig?
    Mitt tips till dig är att kontakta Thomas Torstensson, sjukgymnast i Sundsvall. Åtminstone googla honom och läs vad han säger. Han har bland annat kommit fram till att foglossning är en samlingsdiagnos på flera olika problem. Man måste alltså fastställa exakt vad problemet är innan man börjar behandla. Han jobbar med träning och kortisoninjektioner i kombination.

Jag har också varit i kontakt med folk som blivit hjälpta av en rejäl kur antiinflammatorisk medicin, typ Voltaren. Men kanske är din foglossning för långt framskriden för det. Jag tänker nog prova det när bebisen är ute och jag inte ammar längre.

Tydligen orsakar foglossningen ofta inflammationer och kramper i muskler och muskelfästen. I vissa fall är det avslappning/stretch som är att föredra, i andra träning, i andra fall vila.

Det verkar knepigt med naprapater och dess likar. En del säger att de blivit bra efter ett besök där men andra blir, precis som du, kraftigt avrådda. Kanske beror det på hur allvarlig foglossning man har.

Och här är ett lästips!
    http://steloperation.bloggplatsen.se/2012/11/09/8967873-2010-jag-far-ratt-diagnos-efter-15-ar-m-backensmarta/

Svar på tråden Någon mer med besvär från foglossning?