Någon mer med besvär från foglossning?
Hej, jag har också haft ovanligt svår foglossning med båda de första barnen och även nu, graviditet nr 3. Fast ditt låter ännu värre, min foglossning har dock försvunnit efter ca 1 år efter förlossningarna. därefter kommit tillbaka om jag gjort något speciellt belastande, men gått över snabbt igen.jag blev tex inte gravid igen förrän det gått över, för det hade jag hört var bra för kroppen.
Jag tyckte inte det hjälpte att gå till sjukgymnast, utan jag tror mer det läkte ihop av sig själv? Min upplevelse är att man inte ska pina sig själv om det går att undvika, det blir sämre helt enkelt. För mig hjälper det lite att inte ta ut min kropp fysiskt. Att vara sjukskriven om man behöver det. Men det är ju inte alltid det går...
Den här gången är det pyttelite bättre tror jag. Än så länge är jag inte helt invalidiserad (vecka 24), men kan ju inte följa med familjen på utflykter, sitta upp längre stunder, kan inte handla, jobbigt att sova, får as-ont av att sitta i bilen, kan inte böja mig så bra tex. Men kan hasa mig långsamt runt kortare stunder i huset (flyttat till enplanshus den här gången vilket underlättar mycket). Kan forfarande ibland lyfta upp benen själv i sängen, ta mig till toaletten utan gå-bord. Men den här gången lyssnade jag snabbare på min kropp, började jobba mindre tidigare i osv. Kanske det hjälper lite?
Tyvärr är jag nog ingen hjälp för dig, utan jag hoppas bara att det går över för mig även denna gång. Hoppas du får hjälp någongång, men min upplevelse är att sjukvården står lite handfallna av den här problematiken.