Inlägg från: PiffigaPedagogen |Visa alla inlägg
  • PiffigaPedagogen

För mycket magnesium?

Någon som har fått symtom för att man har ätit för mycket magnesium kosttillskott. Hur har ni reagerat? Hur snabbt kom reaktionen?

Har sista tiden haft lös mage, typ som gröt i konsistensen men i samma frekvens som vanligt.
    De två sista dagarna har jag dock haft samma fast mycket tätare har hittills idag varit på toa 4 ggr. Färgen är mörkare nästan grön och det är lite slem i.
    Funderar på om det är magnesiumtillskottet jag ätit i två veckor?!

• Svar på tråden För mycket magnesium?
  • PiffigaPedagogen

För att jag har värk i benen/vaderna
    Finns även forskning som pekar på att det skall vara bra mot depression/ångest

• PiffigaPedagogen

Började med 1200mg
    Fick nys om att det var för mycket, sänkte till 800 funderar på att sänka ytterligare till 600

• PiffigaPedagogen
    exceptionell skrev 2014-02-19 12:16:58 följande:
    Hur stor dos tar du nu? Om du har överdoserat i två veckor så kommer kroppen behöva lite tid för att balansera sig igen. Gå ner till 400 mg/dag, och fördela det gärna så du tar 200 mg morgon och 200 mg kväll. Om du fortfarande har lös mage efter tre dagar så gå ner till 200 mg/dag. 

Att din värk skulle ploppa upp igen två dagar efter att du minskat dosen är antagligen en inbillad placeboeffekt. 

Av vilken anledning har du värk?
    Vet inte vad värken i benen kommer från. Får ont vid minst ansträngning, i vader och ner mot hälsenan, Läkaren tror att det beror på inaktivitet då jag har varit sjukskriven en längre tid.

Tar 400 nu. Men har tagit hela dosen på kvällen
  • PiffigaPedagogen

Ok, du verkar kunnig. Räcker det du länkade till om man ska ät specifikt B12?
    Behöver få upp det värdet lite även om det inte var alarmerande

• PiffigaPedagogen
    exceptionell skrev 2014-02-21 10:20:20 följande:
    Jag vet vad jag pratar om, ja. :)    Har du gjort B12-test? Vad fick du för provresultat i så fall? Och har du gjort andra tester? (Man kan få specifika siffror om man ringer vårdcentralen/stället där man tagit proverna.) När tog du i så fall testerna och hur stora doser B12 har du tagit, under hur lång tid?

Jag hade 312.. Har hypotyreos och för oss med den sjukdomen så är det bra att ligga i högre intervallen av referensvärdet Har ätit 1 tabl à 1000 mg i snart en månad
  • PiffigaPedagogen

Ok ska beställa nåt med alla b-vitaminer, tack för hjälp! D vitamin sa t.om min läkare att jag minst kan äta 2500 IE utan Tt ens tagit prov. Via kosten går jag knappt i mig D vitamin alls då jag varken äter fisk eller ägg

Svar på tråden För mycket magnesium?