• pink lily

Någon som testat positivt på Ureaplasma? Penicillin hur länge, o hjälpte det?

Hej! Nu sitter jag äntligen och fyller i det medicinska frågeformuläret till Serum. När jag skriver in allt de frågar efter så ser jag ju klart och tydligt att det vore konstigt om jag inte skulle ha både bakterier av olika slag - vet redan att jag har GBS - och immunproblem. Skönt att äntligen kommit så här långt, som till formuläret. Tänkt så länge att jag nog borde kontakta Serum. Känns som lite bråttom att gå in i IVF-karusellen igen då fyller 45 senare i år och har fått problem med långa mensblödningar igen. Suck! Hursomhelst, en fråga bara. Skickade ni bara in formuläret till Serum, och tog de sedan kontakt via mail för en konsultation? Får man veta efter konsultation på telefon vilka prover de anser att man bör ta? Kan man ta alla prover i Sverige? Kan vissa prover bara tas på klinik i Grekland?

• pink lily

Tusen tack för tips och instruktioner. Precis varit på apoteket och handlat. Tog även en vända till min gyn för att få exakta benämningarna på bakterieproblem jag haft. Så här i efterhand ser man ju att man varit med om en del. Inte så farligt sa de på gyn om vissa saker. Ja, det får väl proverna utvisa tänker jag ... Ska läsa trådarna också. Jag nämnde prover, och nu såg jag att det är ett paket med prover som ingår. Förstod det ej tidigare.

Svar på tråden Någon som testat positivt på Ureaplasma? Penicillin hur länge, o hjälpte det?