• Redan47

Någon som testat positivt på Ureaplasma? Penicillin hur länge, o hjälpte det?

Juliette; det finns lacto baciller att köpa vid intag av antibiotika, lactocare feminine, ett sort som går ner på underlivet oxå. Kolla på apotea.se. Finns många alternativ- tycker absolut du ska ta det under antibiotika kuren.

Jag skickade med vanligt brev till serum,mina mensdroppar, hoppas och väntar de ska komma fram.

• Redan47

Probiotika är bra att äta året om, vi äter så mycket "konstig" mat numera för våra tarmar, men jag skulle oxå ta de tabletterna typ till lunchen för att inte krocka med antibiotika . De som säger bara ta efter, är nog inte tarm pålästa året runt. Jag mår bättre av mina enzymer och varierar min dos beroende oå övrigt intag genom munnen!

Ja- serum känns proffsiga- de har andra metoder som är värda prova. Vad annars.., misslyckas igen, NEJ!!!!

• Redan47

Mina blodprover anlände till serum idag !!! Så nu väntar jag besked bara!

• Redan47

Kgv; jag tror inte det att förställa sig vilken otrolig smärta du genomgått att mista era barn mitt i graviditeten. Det gör mig oxå arg och ledsen att man inte undersöker denna så vanliga bakterie mycket oftare och så fort det är missfall med i bilden.

Vad jag förstått så är det säkrare att testa med den vävnad som finns i livmoder, blodet blir då det enklaste. Urinprov är inte tillräckligt tillförlitligt. Ej heller en "svamp" prov i slidan.

Det som går att läsa är att de flesta utländska fertilitetskliniker behandlar med antibiotika förebyggande och en bit in efter transfer p g à dessa bakterier.

Så fort vi tycker vårt mensblod är skumt- ska vi ta kontakt med någon läk för att få medicin- för risken är stor att det handlar om bakterier.

• Redan47

Vilken oro och kämpigt det måste varit för dig. Och din man ocå. Var du återhämtad efter förlossningen sedan eller?

• Redan47
    kgv skrev 2014-03-16 21:07:44 följande:
    Var det ämnat åt mig? Isf, hur menar du med återhämtad?
    Ja, undrar om du var infektionsfri då, föddes ju ändå förtidigt men inom +|- 2v. Hur länge fick du stå på antibiotika... Fick du ta några prover under tidens gång på ureaplasma, hur gör de här?
  • Redan47

Jag kommer äta antibiotika förebyggande -dels pga det ingreppet som gjordes idag, dvs främmande föremål , pipett, passerat cervix . Och inför transfer även för att dra ner ev hpv baciller, då jag gjort cytolog op. För det 2009. Säkerhetsbälte på denna resa.

• Redan47

Otroligt! Tack vare att det visar sig när jag är här att, inga infektioner stör, livmoder god elasticitet ich ägglossning på G, så då föreslog P att starta och göra transfer i naturlig cykel. Men vi får se, fredag senast besked om hur slemhinnan växt till sig. Käkar extra östrogen, clexane sprutor....mm . Jag var beredd på nästa cykel....

• Redan47

Du mailar och bifogar enligt info på hemsidan. Någon kontaktar dig, mycket snart efter.. Någon dag så fick jSg svar. Och konsultation per telefon bokades. Jag bestämde mig redan innan stt ta prover med hjälp av mensblod. Fick instruktioner per mail. Skaffade urin provrör - vid min blödning tog jag lite blod och stoppade i röret blandat med saltlösning. Vanligt 0.9 nacl lösning som köps på Apoteket. Skickade med vanligt brev vadderat kuvert-+ lindade oxå in provröret m bubbelplast . Detta prov görs i Aten. Övriga prover vet ej vad vilka du menar. Men en del som hiv syfilis mfl kan du göra via werlab.se , ivf/ÄD prover, om du inte kan få remiss till det. Lycka till! Jag är klient på serum. Nöjd!

Svar på tråden Någon som testat positivt på Ureaplasma? Penicillin hur länge, o hjälpte det?