Juliette F skrev 2014-03-22 12:21:11 följande:
Tack för Trevis-tips!! Jag tar en del liknande tabletter redan, känns lite bättre i magen idag. Nu är ju min 25-dagars kur över om 8 dagar, tack och lov!
Vi tar tabletterna i samband med mat numera, och då lindrar det en hel del - bränner mindre. Enligt Penny ska man tänka på att inte ta antibiotika och mjölkprodukter samtidigt, utan låta det gå minst en timme mellan, annars kan upptaget av medicinen bli sämre tydligen. Samma sak gäller om man äter järntillskott.
Jag vet inte hur / om mannen testas på Serum, min man är ju inte testad - bara jag - och enligt Serum så är det i princip 100% säkert att partnern har bakterien om den andra partnern har den, för den är extremt smittsam.
Jag har har läst att man kan testa via urin. Har sett en sajt på nätet om detta
www.testdiagnostics.com/uk/product/ureaplasma..., tror även man kan testa mannen. Mensblod (enbart kvinnan så klart) är dock det enda helt säkra testsättet, enligt Penny. Andra tester kan ge falska negativa.
Penny tycker inte vi behöver testa om oss efter kuren, men om vi vill så får vi - men hon är säker på att ureaplasman är mkt mindre eller borta, så man kan göra ett nytt "säkert" IVF efter en sån här hästkur.
Vi har inte bestämt helt hur vi går vidare nu, då jag behöver en aqua scan först och ev en hysteroskopi på Serum. Därefter ska maken testa spermier, för att se om vi kan använda dom för ett färskförsök. Så det är mycket pengar på kort tid, vi vår se framöver!
Penny verkar tycka att man alltid ska äta lite antibiotika före varje IVF, om man testat positivt på ureaplasma en gång. För säkerhets skull.
Tack snälla för infon :)