Inlägg från: Malvaspappa |Visa alla inlägg
  • Malvaspappa

Tips på aktiviteter vid Emil-kalas???

Hej alla! Snälla, jag behöver er hjälp med att komma på bra kalas-aktiviteter. Min snart 4-åriga dotter älskar Emil i Lönneberga, och vill absolut ha ett "Emil-kalas"...men vad sjutton kan man hitta på för aktiviteter som har med Emil att göra?? Förra året hade vi Pippi-tema, och det känns lite lättare. Var kreativa, och kom med idéer...Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på aktiviteter vid Emil-kalas???
  • Malvaspappa

Annars tänker jag:
    ordna "tabberas" med sockerdricka till
    gräva en varg-grop med en "körv" som lockbete
    sätta knorren på grisen-leken
    ha (ej fungerande) råttfällor under borden (och kanske ha ett stort bandage runt stortån när folk kommer)
    Eller...?

• Malvaspappa

Sångsamling får det bli! Kanske en liten filmsnutt med Emil-avsnitt? Och Gissa vem-leken var ju också kanon! Det svåra är att hitta bra aktiviteter som passar i spridda åldrar (3-8 år), men viktigast är väl kanske att födelsedagsbarnet är nöjd =) Vilka bra idéer ni har! Fortsätt! Och trevlig lördag förresten =)

• Malvaspappa

Nej, bra tänkt! Så har jag inte ens tänkt. Jag kan bara gå utefter vad min dotter gillar. Hon är helt såld på Pippi, Emil och Lotta på Bråkmakargatan. Men jag är nog lite medskyldig till det, har "matat" henne med dessa filmer sedan hon var liten. Men man kanske inte ska vara FÖR avancerad när man tänker Emil-tema då med andra ord. Kanonideer annars!

Svar på tråden Tips på aktiviteter vid Emil-kalas???