• Anonym (M)

Vad "får" man av att ha barnen skrivna hos sig? Pappan är tjurskallig..

Anonym (frustrerad) skrev 2014-02-14 13:51:01 följande:
    Jag flyttar till samma område som de bor i, så skolan borde inte påverkas.
    Jag vet att soc kommer dra av bostadsbidraget, men sannolikt kommer jag slippa soc helt om jag får in pengar på annat håll.

Finns även en risk att jag inte blir godkänd som hyresgäst nu när jag ska skriva kontrakt om en vecka, om de anser att jag har för liten egen inkomst. Därför skulle jag vilja ha ett godkännande från pappan redan nu, så jag kan visa hur mycket pengar jag kommer få in. Har väntat på en lägenhet här i 2 år och vill inte bli riskerad att nekas. Att jag flyttar är enbart för barnens skull, för att de ska få närmare till skola och vänner.
    Bostadsbidrag räknas ju dock inte som inkomst (?!) så det är väl inget som intresserar hyresvärden såvitt jag vet - eller har jag fel?!

Jag skulle inte heller vilja att mina barn stod skrivna någon annanstans om de hade varit skrivna hos mig tidigare, så jag förstår ditt ex också TS.
    Finns det inga sätt för dig att öka din inkomst på annat vis än via bostadsbidraget? Vidareutbilda dig så att du kan söka ett mer välbetalt jobb kanske?
  • Anonym (M)
    Anonym (frustrerad) skrev 2014-02-19 17:33:28 följande:
    Detta hyresbolag räknar föräldrapenning, barnbidrag, bostadsbidrag, a-kassa och CSN som inkomst. Men inte social-bidrag, vilket känns lite konstigt (eftersom jag pga sjukskrivning, och för att jag inte har rätt till sjukpenning, är garanterad att få hjälp av soc).

Imorgon ska jag skriva kontrakt, och jag hoppas att de anser att jag har tillräckligt stor inkomst..

Har för övrigt en oavslutad utbildning bakom mig som jag hemskt gärna skulle vilja slutföra, men jag brände ut mig under studierna och har inte orkat ta tag i det igen..
    Hoppas det löser sig för dig.
    Försök att se till din hälsa så att du känner dig pigg o att du har ork o sen tar du upp studierna igen tycker jag! Det finns massor av bra sätt att hantera stress; allt från böcker till hjälp via din vårdcentral.

Lycka till!
Svar på tråden Vad "får" man av att ha barnen skrivna hos sig? Pappan är tjurskallig..