• CLF11

Pojkvän är sexmissbrukare

Anonym (ejnaiv) skrev 2014-05-09 18:08:47 följande:
    Har gått ur ett förhållande med detta problem (mitt ex). Det var ett fint initiativ av din pojkvän  att berätta. Det enda jag tyvärr misstänker är att det är en skenmanöver för att fortsätta i hemlighet och hålla dig lugn samtidigt. Mitt ex betedde sig som en alkoholist, samma ljug, samma besatthet av att dölja. Till slut trodde han sig själv. En dag gick han långt över gränsen och en annan person berättade att han inte kunde hålla sig ifrån lösa förbindelser. Besatt av kicken och jakten men deprimerad av att vara ett sådant as mot sin intet ont anande familj.

1. Mitt råd för att få reda på om du ska stanna (önskar jag sjäv fattat att göra detta tidigt): Var vaksam, titta i hans dator. Finns det något som väcker funderingar på t ex skrivbordet. Något konstigt kvar i "historiken" som han glömt radera? Gömmer han telefoner, låser dem för dig, lägger dem på ett märkligt sätt ifrån er när du kommer in i rummet t ex. Det är dåliga tecken. 

Var brutalt ärlig mot dig själv och undersök det som undersökas kan. Sanningen kan vara smärtsam, men det är ännu värre att leva i lögner, tro mig.
    Du hade väldigt rätt. Han låg runt en del, sökte sig aktivt till tjejer, olika datingsidor, mm. Fick reda på detta rätt snart efter att jag skrivit detta inlägg så han är inte aktuell längre. Men tack för tipsen, det var bra tips som jag dock hoppas inte heller kommer bli aktuella i framtiden :) 
Svar på tråden Pojkvän är sexmissbrukare