• Anonym (Osäker)

Pojkvän är sexmissbrukare

Eftersom det förra inlägget inte gick att läsa försöker jag igen.

Min pojkvän berättade för ett tag sedan att han är sexmissbrukare. Han har aldrig varit otrogen mot mig utan han ville berätta detta för mig så att jag visste vad jag gav mig in på. Han har varit otrogen i sina tidigare förhållanden och hans senaste förhållande tog slut pga detta. Det var då han insåg sitt problem och sökte hjälp.

Han har nu varit nykter i 2 år. Han har sagt att han aldrig har kämpat med att vara trogen mot mig, och att han hittills inte varit nära något återfall. Dock kämpar han med detta varje dag då han inte vill hamna i situationer där han riskerar ett återfall. Han är öppen om detta, försöker förklara för mig och få mig att förstå, men är samtidigt väldigt realistisk och vill att jag ska veta vad jag har att göra med här. 

Någon som har varit i samma situation? Har läst om så många kvinnor som har blivit helt förstörda pga deras mäns beroende (även vice versa). Är det möjligt att leva med en sexmissbrukare? Vi har inte varit tillsammans jättelänge, har inga barn, bor inte ihop och är unga. Bör jag lägga benen på ryggen och sticka fortast möjligt?? Jag älskar honom väldigt mycket, och han har som sagt aldrig gjort mig något och i övrigt har vi ett jättefint förhållande. Jag tycker även att det är starkt av honom att han hanterar detta så väl som han gör. 

Vill någon även förklara vad en medberoende är? Måste man vara medberoende för att man är tillsammans med en sexmissbrukare?

Tacksam för alla tips, råd och erfarenheter!

• Svar på tråden Pojkvän är sexmissbrukare
  • Anonym (Osäker)
    Loriyana skrev 2014-02-13 19:22:49 följande:
    Tittar han på porr?
    Vad jag vet: nej. Han säger att det inte är själva sexet i sig utan snarare att han var beroende av att få de här tjejerna att gilla honom så mycket att de ville ha sex med honom.
  • Anonym (Khe)

Tittar han på porr?

Vadå tittar han på porr?!
  • frappa
    Tittar han på porr?

Fattade som han var sexmissbrukare och inte portmissbrukare.

Men det ena utesluter inte det andra.

• Anonym (Osäker)
    frappa skrev 2014-02-13 19:47:56 följande:

Fattade som han var sexmissbrukare och inte portmissbrukare.

Men det ena utesluter inte det andra.

Nej han är inte porrmissbrukare.
  • Anonym (ejnaiv)
    Anonym (Osäker) skrev 2014-02-13 19:22:00 följande:

Eftersom det förra inlägget inte gick att läsa försöker jag igen.

Min pojkvän berättade för ett tag sedan att han är sexmissbrukare. Han har aldrig varit otrogen mot mig utan han ville berätta detta för mig så att jag visste vad jag gav mig in på. Han har varit otrogen i sina tidigare förhållanden och hans senaste förhållande tog slut pga detta. Det var då han insåg sitt problem och sökte hjälp.

Han har nu varit nykter i 2 år. Han har sagt att han aldrig har kämpat med att vara trogen mot mig, och att han hittills inte varit nära något återfall. Dock kämpar han med detta varje dag då han inte vill hamna i situationer där han riskerar ett återfall. Han är öppen om detta, försöker förklara för mig och få mig att förstå, men är samtidigt väldigt realistisk och vill att jag ska veta vad jag har att göra med här. 

Någon som har varit i samma situation? Har läst om så många kvinnor som har blivit helt förstörda pga deras mäns beroende (även vice versa). Är det möjligt att leva med en sexmissbrukare? Vi har inte varit tillsammans jättelänge, har inga barn, bor inte ihop och är unga. Bör jag lägga benen på ryggen och sticka fortast möjligt?? Jag älskar honom väldigt mycket, och han har som sagt aldrig gjort mig något och i övrigt har vi ett jättefint förhållande. Jag tycker även att det är starkt av honom att han hanterar detta så väl som han gör. 

Vill någon även förklara vad en medberoende är? Måste man vara medberoende för att man är tillsammans med en sexmissbrukare?

Tacksam för alla tips, råd och erfarenheter!

Har gått ur ett förhållande med detta problem (mitt ex). Det var ett fint initiativ av din pojkvän  att berätta. Det enda jag tyvärr misstänker är att det är en skenmanöver för att fortsätta i hemlighet och hålla dig lugn samtidigt. Mitt ex betedde sig som en alkoholist, samma ljug, samma besatthet av att dölja. Till slut trodde han sig själv. En dag gick han långt över gränsen och en annan person berättade att han inte kunde hålla sig ifrån lösa förbindelser. Besatt av kicken och jakten men deprimerad av att vara ett sådant as mot sin intet ont anande familj.

1. Mitt råd för att få reda på om du ska stanna (önskar jag sjäv fattat att göra detta tidigt): Var vaksam, titta i hans dator. Finns det något som väcker funderingar på t ex skrivbordet. Något konstigt kvar i "historiken" som han glömt radera? Gömmer han telefoner, låser dem för dig, lägger dem på ett märkligt sätt ifrån er när du kommer in i rummet t ex. Det är dåliga tecken. 

Var brutalt ärlig mot dig själv och undersök det som undersökas kan. Sanningen kan vara smärtsam, men det är ännu värre att leva i lögner, tro mig.
  • MachoCulture

Det är många killar/män som drömmer om att (få) vara SexMissbrukare-
    men det gäller ju att hitta damer att (sex)missbruka med - this is the male
    problem.

De flesta sexmissbrukare - om de inte skall nöja sig med att titta på porr/
    dra-i-schnabeln måste KöpeFixa - som både är kostsamt mentalt jobbigt
    och mentalt förnedrande.

Men är dessa sexmissbrukardrömmare åldras är de dömda till Evig Ensamhet
    åtminstone på sexmissbrukarfronten - ha ha.

Men det finns dom som har möjlighet att vara sexmissbrukare - Warren
    Beatty - Julio Iglesias - John Lennon - Mick Jagger - Hugh Grant verkade
    ha det svårt eftersom han var tvungen att KöpeFixa när han drömde om
    SotHöneDopp

• CLF11
    Anonym (ejnaiv) skrev 2014-05-09 18:08:47 följande:
    Har gått ur ett förhållande med detta problem (mitt ex). Det var ett fint initiativ av din pojkvän  att berätta. Det enda jag tyvärr misstänker är att det är en skenmanöver för att fortsätta i hemlighet och hålla dig lugn samtidigt. Mitt ex betedde sig som en alkoholist, samma ljug, samma besatthet av att dölja. Till slut trodde han sig själv. En dag gick han långt över gränsen och en annan person berättade att han inte kunde hålla sig ifrån lösa förbindelser. Besatt av kicken och jakten men deprimerad av att vara ett sådant as mot sin intet ont anande familj.

1. Mitt råd för att få reda på om du ska stanna (önskar jag sjäv fattat att göra detta tidigt): Var vaksam, titta i hans dator. Finns det något som väcker funderingar på t ex skrivbordet. Något konstigt kvar i "historiken" som han glömt radera? Gömmer han telefoner, låser dem för dig, lägger dem på ett märkligt sätt ifrån er när du kommer in i rummet t ex. Det är dåliga tecken. 

Var brutalt ärlig mot dig själv och undersök det som undersökas kan. Sanningen kan vara smärtsam, men det är ännu värre att leva i lögner, tro mig.
    Du hade väldigt rätt. Han låg runt en del, sökte sig aktivt till tjejer, olika datingsidor, mm. Fick reda på detta rätt snart efter att jag skrivit detta inlägg så han är inte aktuell längre. Men tack för tipsen, det var bra tips som jag dock hoppas inte heller kommer bli aktuella i framtiden :) 
  • Carnitas
    MachoCulture skrev 2014-05-10 11:59:35 följande:
    Det är många killar/män som drömmer om att (få) vara SexMissbrukare-
    men det gäller ju att hitta damer att (sex)missbruka med - this is the male
    problem.

De flesta sexmissbrukare - om de inte skall nöja sig med att titta på porr/
    dra-i-schnabeln måste KöpeFixa - som både är kostsamt mentalt jobbigt
    och mentalt förnedrande.

Men är dessa sexmissbrukardrömmare åldras är de dömda till Evig Ensamhet
    åtminstone på sexmissbrukarfronten - ha ha.

Men det finns dom som har möjlighet att vara sexmissbrukare - Warren
    Beatty - Julio Iglesias - John Lennon - Mick Jagger - Hugh Grant verkade
    ha det svårt eftersom han var tvungen att KöpeFixa när han drömde om
    SotHöneDopp
    Man behöver knappast vara sexmissbrukare för köpa sin sex.
  • Carnitas
    CLF11 skrev 2014-12-30 15:14:08 följande:
    Du hade väldigt rätt. Han låg runt en del, sökte sig aktivt till tjejer, olika datingsidor, mm. Fick reda på detta rätt snart efter att jag skrivit detta inlägg så han är inte aktuell längre. Men tack för tipsen, det var bra tips som jag dock hoppas inte heller kommer bli aktuella i framtiden :) 

För palla med en sexmissbrukare, så måste man nog nästan vara för polygama förhållanden.
    För ens ha en vettig chans.

Svar på tråden Pojkvän är sexmissbrukare