Pojkvän är sexmissbrukare
Eftersom det förra inlägget inte gick att läsa försöker jag igen.
Min pojkvän berättade för ett tag sedan att han är sexmissbrukare. Han har aldrig varit otrogen mot mig utan han ville berätta detta för mig så att jag visste vad jag gav mig in på. Han har varit otrogen i sina tidigare förhållanden och hans senaste förhållande tog slut pga detta. Det var då han insåg sitt problem och sökte hjälp.
Han har nu varit nykter i 2 år. Han har sagt att han aldrig har kämpat med att vara trogen mot mig, och att han hittills inte varit nära något återfall. Dock kämpar han med detta varje dag då han inte vill hamna i situationer där han riskerar ett återfall. Han är öppen om detta, försöker förklara för mig och få mig att förstå, men är samtidigt väldigt realistisk och vill att jag ska veta vad jag har att göra med här.
Någon som har varit i samma situation? Har läst om så många kvinnor som har blivit helt förstörda pga deras mäns beroende (även vice versa). Är det möjligt att leva med en sexmissbrukare? Vi har inte varit tillsammans jättelänge, har inga barn, bor inte ihop och är unga. Bör jag lägga benen på ryggen och sticka fortast möjligt?? Jag älskar honom väldigt mycket, och han har som sagt aldrig gjort mig något och i övrigt har vi ett jättefint förhållande. Jag tycker även att det är starkt av honom att han hanterar detta så väl som han gör.
Vill någon även förklara vad en medberoende är? Måste man vara medberoende för att man är tillsammans med en sexmissbrukare?
Tacksam för alla tips, råd och erfarenheter!