• Svar på tråden Ett barn för mycket - pappa vill avsäga sig vårdnaden om tvillingar
  • Cal XVI Gustf
    Loriyana skrev 2014-02-13 19:14:25 följande:
    Det var hans sperma enligt en annan artikel jag läste.
    Det var inte det enligt metro. Deras site är vädigt seg så jag kan tyvärr inte länka.
  • Lindsey Egot the only one
    Luminorbase skrev 2014-02-13 18:57:28 följande:

Men en mamma som går bakom ryggen på pappan reagerar du inte alls på? Undra när kvinnor ska lära sig att ta konsekvenserna av sina handlingar. Som män får göra.
    De har haft fertilitetsproblem! Dvs att knulla för att få ett barn har inte funkat. Nu har de gjort ivf/

Fått äggdonation/

Fått spermadonation/

Alt embryoadoption

och vanligtvis sätter man in ett ägg men efter ett x antal misslyckanden kan man få sätta in två för att iaf ett ska kunna få chans att sätta sig. Vi har ingen aning. Han kanske inte ens är biologisk far till barnen öht.

Men man går inte igenom denna process och sedan avsäger sig faderskapet när barnen är ett år för att det blir för jobbigt. Då är man sjuk!

GP.se står det att mannen inte är biologisk far till barnen och då hoppas jag att båda barnen slipper denna vidriga människa i sina liv.

• Cal XVI Gustf
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-13 19:42:47 följande:
    GP.se står det att mannen inte är biologisk far till barnen och då hoppas jag att båda barnen slipper denna vidriga människa i sina liv.
    Fast det är ju barnen, eller deras ombud, som processar för att mannen ska erkännas som pappa. Han själv vill inte det. Du går alltså på mannens linje?
    Cal XVI Gustf skrev 2014-02-13 19:51:08 följande:
    Fast det är ju barnen, eller deras ombud, som processar för att mannen ska erkännas som pappa. Han själv vill inte det. Du går alltså på mannens linje?
    Är mannen inte barnens biologiska far är det nog bästa att barnen slipper en sådan sjuk man i sina liv. Men rent juridiskt har han skrivit på ett avtal om fertilitetsbehandling och då räknas man som fader. Tack gode Gud att denne man inte kan få egna barn.
  • Baktakt
    Loriyana skrev 2014-02-13 19:14:25 följande:
    Det var hans sperma enligt en annan artikel jag läste. Jag håller med dig om att det inte borde vara tillåtet att skapa barn på konstgjord väg. Vi ser inte barn som en gåva längre utan som nån slags accessoar, och om det inte riktigt blir som man tänkt sig...ja då vill man avsäga sig vårdnaden. Saken är den att det typ aldrig blir som man tänkt sig då det gäller barn.

Så det är bara barn som tillkommit genom samlag som är ok? Fy för den lede! Det var det dummaste jag hört!
  • Audhild01
    Baktakt skrev 2014-02-15 17:18:51 följande:

Så det är bara barn som tillkommit genom samlag som är ok? Fy för den lede! Det var det dummaste jag hört!
    Läste du vad du själv skrev nu? Du ser inget konstigt i det?
  • Baktakt

Jag ser inget konstigt i att ett par får hjälp på vägen att få de barn man önskar, nej.

Baktakt skrev 2014-02-15 17:18:51 följande:

Man jan kanske börja fundera kring när föräldrar som får donerad arvsanlag för att kunna få barn börjar krångla när de skiljer sig verkligen ska ha möjligheten till detta. Hur blir det den dagen ett föräldrapar skiljer sig och barnen är gjorda på embryoadoption och ingen vill ha barnen. Ingen av föräldrarna är ju biologiska föräldrar.

Går man igenom konstgjord befruktning får man ta de barn som kommer precis som det blir vid naturlig befruktning. Annars ska man inte ha barn öht.
  • Audhild01
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-16 15:51:05 följande:
    Man jan kanske börja fundera kring när föräldrar som får donerad arvsanlag för att kunna få barn börjar krångla när de skiljer sig verkligen ska ha möjligheten till detta. Hur blir det den dagen ett föräldrapar skiljer sig och barnen är gjorda på embryoadoption och ingen vill ha barnen. Ingen av föräldrarna är ju biologiska föräldrar.
    Går man igenom konstgjord befruktning får man ta de barn som kommer precis som det blir vid naturlig befruktning. Annars ska man inte ha barn öht.
    Det har ju hänt förr, att en man vars hustru blivit gravid med donatorsperma, har avsagt sig föräldraskapet efter en skilsmässa. Ett enkelt blodprov visar att han inte kan vara fadern, och han slipper betala underhåll och alla andra förpliktelser. (Ja även i Sverige har detta hänt.)
    Audhild01 skrev 2014-02-16 16:43:55 följande:
    Det har ju hänt förr, att en man vars hustru blivit gravid med donatorsperma, har avsagt sig föräldraskapet efter en skilsmässa. Ett enkelt blodprov visar att han inte kan vara fadern, och han slipper betala underhåll och alla andra förpliktelser. (Ja även i Sverige har detta hänt.)
    Välkommen tillbaka!

Ja det är tragiskt att vissa även biologiska föräldrar avsäger sig föräldraskapet bara för att de skiljer sig från föräldern.
  • Kofot

Vad är det man brukar säga?
    Det föds en varenda dag. Vilken idiot på ren och klar svenska.
    Hur tänkte han där?

• kaffetunnan

Ifrågasätter starkt hur i hela friden hon kunnat gå bakom ryggen. Att genomgå IVF är något man gör tillsammans och mannen är med vid insättningen.
    Gör man detta utomlands så frågar de vid flera tillfällen hur många embryo som ska tillbaka in i livmodern. Sista gången de frågar är strax innan införandet.
    Idiot till "pappa" måste jag säga. Nu är han förälder och han ska f-n inte gnälla nu när barnen kommit.

kaffetunnan skrev 2014-02-27 17:39:48 följande:

Ifrågasätter starkt hur i hela friden hon kunnat gå bakom ryggen. Att genomgå IVF är något man gör tillsammans och mannen är med vid insättningen.
    Gör man detta utomlands så frågar de vid flera tillfällen hur många embryo som ska tillbaka in i livmodern. Sista gången de frågar är strax innan införandet.
    Idiot till "pappa" måste jag säga. Nu är han förälder och han ska f-n inte gnälla nu när barnen kommit.

Nu blev han inte av med vårdnaden just för att man ville skydda barnen. Rent biologiskt är varken barnen mammans eller pappans. Eftersom det var en embryodonation. Men detta ger ju barnen rätten till föräldrarna och man bör tänka över detta noga innan man börjar leka med människogener.
Svar på tråden Ett barn för mycket - pappa vill avsäga sig vårdnaden om tvillingar