Inlägg från: Baktakt |Visa alla inlägg
  • Baktakt

Ett barn för mycket - pappa vill avsäga sig vårdnaden om tvillingar

I Sverige hade man aldrig tillåtit ett dylikt förfarande. BÅDAS namnteckning ska finnas på pappret, annars blir det inget. Dock skriver man också på att man förstår att det kan bli en flerbördsgraviditet, även om bara ett embryo sätts in. Därmed har han varit medveten om risken, om än från en annan vinkel och jag kan tycka att hans reaktion är överdriven. Lagligt så undrar jag dock om han verkligen kan anses vara underhållsskyldig, iom att han inte gett dit medgivande till själva behandlingen.

Jag kan förstå att man vill göra som tjejen när man längtar barn och har kämpat i åratal. Dock är det inte ok att gå bakom ryggen på pappan. Ett avtal är ett avtal.

• Baktakt
    Loriyana skrev 2014-02-13 19:14:25 följande:
    Det var hans sperma enligt en annan artikel jag läste. Jag håller med dig om att det inte borde vara tillåtet att skapa barn på konstgjord väg. Vi ser inte barn som en gåva längre utan som nån slags accessoar, och om det inte riktigt blir som man tänkt sig...ja då vill man avsäga sig vårdnaden. Saken är den att det typ aldrig blir som man tänkt sig då det gäller barn.

Så det är bara barn som tillkommit genom samlag som är ok? Fy för den lede! Det var det dummaste jag hört!
  • Baktakt

Jag ser inget konstigt i att ett par får hjälp på vägen att få de barn man önskar, nej.

Svar på tråden Ett barn för mycket - pappa vill avsäga sig vårdnaden om tvillingar