• ernstina

Hämta på dagis varannan vecka

Anonym (...) skrev 2014-02-13 11:23:47 följande:
    Då så. Varför inte ställa upp och skjutsa barnet om pappan får förhinder? Det tar bara en timme tur och retur för dig med.
    Som det står i trådstarten hade TS planer inbokade den dagen, och därför kunde hon inte köra.
    Assumption is the mother of all Fuck ups
  • ernstina
    Anonym (...) skrev 2014-02-13 12:06:36 följande:

Ts, är det bättre att barnen blir kvar hos dig till sena kvällen?
    Nu handlade det väl om att hämta på förskolan? TS hade planer för kvällen eftersom hon var barnledig, pappan skulle hämta. Nu ändrar han sig dagen innan och förväntar sig att TS ska ändra sina planer för att han inte orkar åka...
    Ska man som boendeförälder inte kunna planera något på sina barnlediga tid? Om umgängesföräldern helt plötsligt inte orkar hämta, då ska man ställa in sina egna planer och lyda blint? Det finns ju tillfällen då man lämnar på morgonen och åker till arbetet, sen kan man ha aktiviteter i direkt anslutning till arbetstidens slut, eller gud förbjude, åker bort direkt efter lämningen...
    Det är ju inte så att den förtvivlade fadern i god tid meddelat sin belägenhet och med alla medel försökt lösa transportfrågan, och TS hårdnackat vägrat hjälpa till av principskäl...
  • ernstina
    Anonym (...) skrev 2014-02-13 13:46:33 följande:
    Kommer han inte så får Ts vackert hämta dem och ta hand om dem eller ska hon låta dem stanna i förskolan?
    Så blir det nog, för det stackars arma kräket till fader verkar ju inte ha några skyldigheter alls. Men, jag har väldigt svårt att se att TS har en skyldighet att köra barnet till honom, utan de blir som du skriver kvar hemma hos TS...
  • ernstina
    Anonym (Nya) skrev 2014-02-13 13:47:07 följande:

Riktlinjen och den nya rekommendationen skrev jag i mitt första inlägg som du kan se, sen att du fortsätter ta upp irrelevanta saker som vi svarar på är enbart pga dig lilla du
    Jag är nyfiken, har du länk till källa på detta? Vore intressant att läsa, för det du skriver innebär då att tidigare överenskommelser inte gäller längre?
    Kan tänka mig att många kan hamna i konflikter vid en sådan ändring om den är generell och har en "over ride" på befintlga avtal...
Svar på tråden Hämta på dagis varannan vecka