BioBonus skrev 2014-02-13 14:35:15 följande:
Va? Jag har nu "visa endast" på dina inlägg och jag kan för mitt liv inte hitta en länk till den utredning du hänvisar till? Jag var bara nyfiken eftersom det här är en fråga som påverkar många familjer i dag. Läskunnig, och absolut inte ute efter att provocera, och förväntar mig en trevligare ton tack så mycket.
Som du ser så svara jag samma till dig som den första men kan ta det igen, antingen googlar du fram det själv nu eller så får du vänta på länken tills jag är hemma ikväll. Nåt mer?
Anonym (Suck) skrev 2014-02-13 14:38:17 följande:
Ja, detta är ju en överenskommelse vi har haft. Han har som sagt tidigare jobbat 50 mil från sin hemort på veckorna, så alternativet växelvis boende har ju inte funnits på kartan. Även om han inte alla gånger är 100 % nöjd med allt vad en separation innebär (och inte jag heller) så är det ju ändå en överenskommelse vi har haft. Han har hämtat och lämnat varannan tors o mån, det har varit våran deal. Kan man då 2 år senare börja gnata om att "det var dumma du som flyttade så du måste göra si eller så för att göra mig nöjd", känns inte som att det kan hålla.
Såklart han kan för hans liv kan förändras det med under 2 år.
BioBonus skrev 2014-02-13 14:43:44 följande:
Är det något annat som har förändrats? Jag menar, varför ska han först nu komma och bråka om något som har fungerat i flera år? Ligger det något annat bakom som retat upp honom så han startar ett krig om i princip vilken liten skitsak som helst?
Hans liv kan ju ha förändrats som gör att han gör detta nu eller var det för smart tänkt?
Anonym (ologiskt) skrev 2014-02-13 14:53:21 följande:
När jag läser vissa kommentarer blir jag mörkrädd, du har flyttat max 30km från orginalboendet där ditt ex verkar bo kvar. Har du ens bytt kommun/stad? Visst det finns kanske riktlinjer att bf ska köra/betala om det blir längre väg, men det måste ju finnas någon minimigräns. Typ 10 mil har jag sett andra skriva. När man skiljer sig flyttar den ena och man kan väl inte räkna med att det blir precis bredvid. I ert fall har också ett dagisbyte lönat sig, vilket han har godkänt. Nä, jag har väldigt svårt att tro att du skulle vara tvungen att köra barnet till honom, speciellt inte när han kunnat det i två år.