• kgv

30 dagar till BF. Nån mer som har ungefär lika långt kvar?

30 dagar till BF men det vore skönt om det drog igång om två veckor. Stackars sonen på 2 år fattar ju inte riktigt varför mamma är så trött.

• Svar på tråden 30 dagar till BF. Nån mer som har ungefär lika långt kvar?
  • nkw

33 dagar till BF här, nu längtar jag ihjäl mig efter den lilla killen i magen :). 

• kgv

Jag väntar också en liten kille. Är väldigt nyfiken på hur han ser ut. Om han är lik storebror eller inte.

• Soffipropp

Jag har 31 dagar kvar till bf. Har en grym smärta i svanken just nu och lite som mensvärk långt ner i magen emellanåt. Är första barnet och det är en liten kille vi väntar. Jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas o om det är normalt, men när man googlar så verkar allt vara okej.

• kgv
    Soffipropp skrev 2014-02-12 21:08:27 följande:
    Jag har 31 dagar kvar till bf. Har en grym smärta i svanken just nu och lite som mensvärk långt ner i magen emellanåt. Är första barnet och det är en liten kille vi väntar. Jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas o om det är normalt, men när man googlar så verkar allt vara okej.

Välkommen hit
    Din mensvärk låter fullständigt normal. Själv längtar jag efter att känna något alls. Har ont i hela kroppen men inte en enda känning i magen. Inga sammandragningar, inga förvärkar, ingen mensvärk. 

• Soffipropp

Tack. Ja jag har haft så här i flera dagar nu och börjar tänka att tänk om den lille vill stanna ca 2 v efter bf o man ska ha så här ont. Man blir ju lite handikappad när man har så här ont.

• Mami07

29 dagar kvar för mig! Önskar bebisen kunde komma snart! Börjar bli rätt less på att ha massa förvärkar, foglossning och inte kunna andas normalt.. Bara min lilla tjej hinner fylla 1 först så får bebisen komma precis när den vill, helst typ dagen efter det

• MarinaT

Har 35 dagar kvar till bf med mitt andra barn andra pojken och vill verkligen att han ska titta ut innan... Är så trött om dagarna.

Mitt första kom 40+3

Hur var det för er?

• Carina1

Har 32 dagar kvar . Har sammandragningar och förvärkar . Äter dock bricanyltabletter för sammandragningarna . Mår annars rätt ok och har gjort det hela graviditeten .
    Väntar också en liten pojke .

• kgv

Kul med massa småkillar!

Min son kom 38+0 efter att ha varit sängliggande med mediciner större delen av graviditeten. Han var på väg ut i vecka 23 och hans storasyskon (tvillingar som inte lever) föddes i vecka 22.

Ni som har syskon, pratar dom mycket om bebisen som ska komma? Vår tvååring längtar massor efter bebisen. Men hur det blir när bebisen väl är här ska bli spännande att se... Hehe!

• jossand92

Jag har 32 dagar kvar o de känns som dagarna aldrig går :) har inte haft några förvärkar , några få sammandragningar så de gör att de inte känns att de är nära men några veckor till så hoppas jag våran tjej kommer :)

• JoSa

38 dagar kvar...blääää
    Fjärde barnet, en kille. Han får gärna komma tidigare än beräknat. Fast tror han fortfarande ligger i säte så det vore ju bra om han vänder sig först.
    Vår 2,5-åring pratar mkt om lillebror, var han ska sova, var vi ska byta blöja osv. Han går ibland omkring med sin lilla kanin och kallar den för bebis. Tror dock det kommer bli en del avundsjuka sen ändå.

Har precis dragit på mig en förkylning så nu är allt lite extra tungt.
    Trevlig fredag!

• MarinaT
    kgv skrev 2014-02-14 08:58:49 följande:

Kul med massa småkillar! smile1.gif

Min son kom 38+0 efter att ha varit sängliggande med mediciner större delen av graviditeten. Han var på väg ut i vecka 23 och hans storasyskon (tvillingar som inte lever) föddes i vecka 22.

Ni som har syskon, pratar dom mycket om bebisen som ska komma? Vår tvååring längtar massor efter bebisen. Men hur det blir när bebisen väl är här ska bli spännande att se... Hehe!

Våran treårin pratar jätte mycket om lillebrorn i magen och frågar varje dag när han ska komma ut, han pratar mycket hur han ska mysa med bebisen när han ser de små kläderna smälter han och säger att det är så sööt han harven köpt en del grejer till bebisen redan.

Så vi ser verkligen framemot lillebrorn allihopa och hoppas på att han kommer innan!
  • kgv

Vår son har fått välja vilka kläder lillebror ska ha på sig när han kommer hem från BB. Jag hade rekat på hm innan och sen gett honom några alternativ. Vi försöker göra honom så delaktig det bara går trots att han är så liten, nyss fyllda 2.

36+0 och 27 dagar kvar idag.  

Vill gärna starta operation vräkning 37+2 men vill samtidigt vänta till BB Sophia 3 mars öppnar så det värsta kaoset i Sthlm lägger sig. Hoppas få föda på KS eftersom vi har 4 min dit med bil.

• JoSa

Är det mkt kaos i sthlm-området på förlossningsplatser?
    Låter ju inget vidare. Skönt om man kan få komma dit man vill och tänkt sig. Själv har vi bara ett alternativ och det är sällan fullt. Däremot kan det ibland vara svårt för pappan att få vara kvar över natten på BB om det varit många förlossningar. Nu har vi ju småbarn hemma också så denna gången lär jag nog få vara själv ändå.

Min bebis har röjt runt rejält nu ett tag. Undrar just vad han håller på med. Inga andra känningar än, men det är ju lite väl tidigt såklart. Men förkylning och öroninflammation på lillkillen gör att orken är helt slut. Magen känns hela tiden som den ska spricka, jag känner mig så stooor. Ja då känns det som om det får vara bra snart.

• kgv

Ja det är kaos här. Jag var inne på förlossningen för 1,5 vecka sen pga smärtor och den bm som hade hand om mig sa att jag skulle knipa allt vad jag hade tills det värsta kaoset var över. Känns ju tryggt när dom säger så... Eller inte...

www.aftonbladet.se/nyheter/article18375038.ab

Svar på tråden 30 dagar till BF. Nån mer som har ungefär lika långt kvar?