Anonym (oroande) skrev 2014-02-12 01:47:56 följande:
Han har försökt det vet jag, han gråt i telefonen härromdagen då jag sa att det blir inge mer pengar för deras del. Hon hotar en massa med barnumgänge, eftersom ungen är så liten och allt. Hans första barn så jag förstår att han är skraj. Det sjuka är att min man är gudfar åt ungen med. Och jag har själv valt bort det här med barn, i alla fall tills jag är runt 37 års åldern eftersom jag vill göra karriär först. Så om vårdnaden skulle gå till gudfadern eller så sitter jag också i en båt då jag inte vill ha barn just nu.
Nu vet jag inte hur sånt där fungerar dock. rätta mig om jag har fel om gudfadern får vårdnaden...
i dagens samhälle "har man inte" ens gudföräldrar längre. Idag kallas det fadder vad jag har hört.
Jag förstår att pappan känner oro ändå om det är första barnet och allt är nytt. Men det krävs ändå rätt mycket för att ta barnet ifrån honom. Det räcker inte med att snacka lite skit om honom så tas barnet ifrån honom utan det ska finnas bevis för allting och liknande. Hon kan inte ta ifrån barnet om han inte är våldsam mot dom eller på något sätt utsätter dom för psykisk eller fysisk fara/våld.
Jag kan inte ge dig mina kunskaper om området riktigt då jag inte är utbildad inom ämnet, men jag tycker du/ni ska ta kontakt med socialen angående henne och fråga hur man ska gå till väga. Sådär kan det ju inte fortsätta