Inlägg från: whydoyoucare |Visa alla inlägg
  • whydoyoucare

Ska jag anmäla?

Absolut borde ju en sådan förälder få en orosanmälan på sig hos socialen. Dock vet jag inte hur säkert det är att göra en orosanmälan på sådana grunder, om du förstår vad jag menar. 

• whydoyoucare
    Anonym (oroande) skrev 2014-02-12 00:32:05 följande:
    jo jag förstår, samtidigt ser jag hur svågern kämpar och jag vill att han sk ha tillgång till sitt barn men hon...nej usch...tanken på att jag betalar hennes kläder gör mig illamående...
    Det förstår jag absolut! Det där är ju dock någonting som han kan ta upp hos familjerätten hos socialen. Skulle man ta kontoutdrag från bådas konto, om det nu är så pass grovt som du säger att det är, så skulle det synas ganska tydligt vem det är som sköter livet och vem som lever livet, om man säger så. 

Vad säger mannen när du tar upp det här med honom? Varför sätter inte han ner foten själv? 

Han riskerar inte att bli av med barnen om han har vårdnad/umgängesrätt till barnen. Det är hon som kan åka dit på det, men han behöver inte oroa sig för att bli fråntagen dom pga hennes idioti. 
  • whydoyoucare
    Anonym (oroande) skrev 2014-02-12 01:47:56 följande:
    Han har försökt det vet jag, han gråt i telefonen härromdagen då jag sa att det blir inge mer pengar för deras del. Hon hotar en massa med barnumgänge, eftersom ungen är så liten och allt. Hans första barn så jag förstår att han är skraj. Det sjuka är att min man är gudfar åt ungen med. Och jag har själv valt bort det här med barn, i alla fall tills jag är runt 37 års åldern eftersom jag vill göra karriär först. Så om vårdnaden skulle gå till gudfadern eller så sitter jag också i en båt då jag inte vill ha barn just nu.

Nu vet jag inte hur sånt där fungerar dock. rätta mig om jag har fel om gudfadern får vårdnaden...
    i dagens samhälle "har man inte" ens gudföräldrar längre. Idag kallas det fadder vad jag har hört.

Jag förstår att pappan känner oro ändå om det är första barnet och allt är nytt. Men det krävs ändå rätt mycket för att ta barnet ifrån honom. Det räcker inte med att snacka lite skit om honom så tas barnet ifrån honom utan det ska finnas bevis för allting och liknande. Hon kan inte ta ifrån barnet om han inte är våldsam mot dom eller på något sätt utsätter dom för psykisk eller fysisk fara/våld. 

Jag kan inte ge dig mina kunskaper om området riktigt då jag inte är utbildad inom ämnet, men jag tycker du/ni ska ta kontakt med socialen angående henne och fråga hur man ska gå till väga. Sådär kan det ju inte fortsätta
Svar på tråden Ska jag anmäla?