Ska jag anmäla?
Min svåger har precis fått barn med en kvinna som har 3 barn sedan tidigare. Vilket är helt okej ju. Men till det som är oroande.
1. Hon kan inte laga mat så när svågern är borta på jobbet får ungarna klara sig.
2. Får hon inte min svåger till det hon vill skiter hon i allt och kan sitta flera dagar i streck och tjurtitta på tvn. Hon skiter alltså i barnen.
3. Hon lägger sin föräldrapenning på egna saker, kläder smink mm. Så min svåger som sliter häcken av sig får kanske 1500 kronor till mat (för 4 barn och 2 vuxna) efter alla räkningar.
4. Kanske inget att anmäla men hon skiter fullständigt i deras nyfödda på 6 månader. Det är ett barn hon "gav" min svåger (alla vet att hon vägrade abort för att han va påväg att lämna henne, samt att hon ljög ganska hårt om preventivmedel)
5. Vi ska inte tala om pengarna dom har "lånat" av mig och min man. Senaste gången lånade dom till barnmat, dagen efter ser jag henne från mitt arbete gå in på märkesbutiker och när hon går ut så har hon klädeskassar med sig.
Jag skiter nog i pengarna då vi har det bra ställt men när kläder går före mat så blir man skeptisk...