Inlägg från: HJ81 |Visa alla inlägg
  • HJ81

Hur delammar man??

Amma så mycket som möjligt nu i början så inte produktionen stannar av, pumpa gärna mellan också. Sen bestämmer du hur och när du vill amma, tex kanske du ska ge flaska (ersättning om du inte har tillräckligt med mjölk) på dagtid var tredje h och så kanske du ammar på morgonen och kvällen, och natten om han är hungrig. Så gjorde jag och det funkade kanon för oss, jag hade exakt samma problem som du.

Lycka till!

• HJ81

Har du provat att liggamma? För mig funkade det jättesmidigt, betydligt enklare än att gå upp och sätta sig el värma flaska. Jag lät henne sova bredvid mig så länge jag ammade, när hon var hungrig var det bara att slänga fram tutten, hon åt och jag kunde sova samtidigt. När hon släppte vaknade jag till och la mig lite längre från henne bara. Då är jag extremt lättväckt så är du inte det kanske det inte funkar lika bra. Har du inte provat så tycker jag det är värt ett försök. Det sparade mig massor av sömn då min dotter inte var så att jag bara kunde lägga tillbaka henne i sängen utan att hon vaknade.

Svar på tråden Hur delammar man??