• Mandel

När är det okej att tala om för sina barn att man önskar att man aldrig hade fött dem?

Vad skulle vara orsaken till att du sa en sådan sak till ditt barn och påverkar åldern på barnet uttalandet?
    Är det mer okej att säga så till ett vuxet barn än ett litet barn? Ska en mamma alltid villkorslöst älska sina barn?

Jag har svårt för att tro att jag överhuvudtaget skulle säga en sådan sak till mitt barn. Även om barnet vore vuxet. Men man ska aldrig säga aldrig...
    Möjligen om "barnet" var grovt kriminell, knarkade och skändade kvinnor. Förstörde människors liv i mängder, då skulle jag kanske kunna säga en sådan sak. För hade jag inte fött det barnet hade många människor sluppit att lida.
    Jag hade kanske tänkt tanken, men har fortfarande svårt för att tro att jag skulle säga det rakt ut till barnet...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden När är det okej att tala om för sina barn att man önskar att man aldrig hade fött dem?
  • Lena

Nej det är aldrig okej. Känner man så bör man bearbeta det men någon annan men inte prata med sitt barn om det.

• BinaBurner

Det är aldrig okej att säga så. Vad önskar man få för resultat med att säga en sån sak? Det känns inte det minsta konstruktivt.

• En blå giraff

Nej man säger aldrig så. Ett sånt uttalande kommer barnet att ha med sig hela livet oavsett om hen är barn eller vuxen när det sägs.

• Snigeln

Kanske åt ett barn som är gravt handikappad och levt hela sitt liv som en grönsak eller nåt. Alltså om hela livet varit ett enda långt lidande och barnet inte förstår vad man säger. Åt ett barn som kan förstå är det helt oförlåtligt att ens antyda det!

• Tjatigt
    Snigeln skrev 2014-02-11 09:12:29 följande:
    Kanske åt ett barn som är gravt handikappad och levt hela sitt liv som en grönsak eller nåt. Alltså om hela livet varit ett enda långt lidande och barnet inte förstår vad man säger. Åt ett barn som kan förstå är det helt oförlåtligt att ens antyda det!

Det är oförlåtligt i vilket fall som helst! Så skulle det vara ok att säga så till en bebis som inte förstår också? Jösses Amalia...
  • Queenie70

Aldrig någonsin under några som helst omständigheter.

• Plopps80
    bängolle skrev 2014-02-11 10:00:28 följande:
    När man är Breiviks mamma kanske.

Haha bästa svaret. Behövs inga fler svar i tråden!
  • puss
    bängolle skrev 2014-02-11 10:00:28 följande:
    När man är Breiviks mamma kanske.

fy så hemskt att dra in den stackarn i diskussionen.
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden När är det okej att tala om för sina barn att man önskar att man aldrig hade fött dem?