• Susanne1975

Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?

Är igång med ytterligare ett IVF-försök nu då...spännande och nervöst! ÄP blir 6/10. 

• Susanne1975
    Nimah skrev 2014-09-20 06:46:23 följande:
    Spännande! Är det sista ni hinner eller får ni ett försök till om det inte tar sig nu? Håller alla tummar att ni får ett guldägg denna gången :)
    Jag är inställd på att det blir det sista försöket även om vi beviljades 3. Jag fyller 40 år 15 oktober så ett till hinns inte med och de har sagt att de är strikta på åldersgränsen. Det skulle va om vi får något till frysen så vi kan göra FET senare. Räknar inte med det heller. Är glad tror jag bara det blir ett embryo att få tillbaka. Det var utdelningen sist...av 11 ägg. Känns inte som  jättehöga odds men det kanske är tur eller otur. Tack för tumhållningen!
  • Susanne1975
    ScillaBlå skrev 2014-09-24 18:46:04 följande:

Åh, här händer det grejer! Grattis Nimah och grattis Susanne. Håller tummar för att det stannar och att det blir några fina ägg!!

Idag frågade min kollega om jag var gravid! What?! Nej, jag ska bara ha mens och är lite svullen. Men va fan?! Visst, en utländsk äldre herre som verkar väldigt rak, men ändå. Jag träffade honom för första gången igår. Blä... Så gör man inte.

Ska ha mens på fredag. (Skriver visst inte ens BIM längre, utan mens. Hur var det med hoppet?) Har visserligen haft väldigt ömma bröst och idag har jag frusit och mått illa samt varit väldigt hungrig. Men jag har bedragit mig förut så jag vågar inte hoppas. Då gör det så ont när mensen kommer.

Men ni kan ju hålla tummarna... :)

Tack! Försöker hålla hoppet uppe men det pendlar likt en berg- och dalbana!

Det är jobbigt att få sådana frågor rakt i ansiktet så där! Fräckt tycker jag! Förhoppningsvis känner han saker på sig och anar en graviditet...istället för att bara vara fräck och plump! 

Vet hur det är att inte våga hoppas men ändå bli besviken när mensen kommer, känna sig lurad av sin egen kropp liksom! Hoppas för dig, att mensen uteblir och det blir ett fint plus! Hjärta
  • Susanne1975
    Nimah skrev 2014-09-25 08:23:07 följande:

Jag håller tummarna scilla! Jag avskyr sådana frågor. Har en kollega som frågat mig om jag ska få en bebis två gånger. Jag har blivit lika sur varje gång. Så oförskämt. Hon vet dessutom om ett av missfallen så hon borde veta bättre tycker jag.

Jag var på inskrivning hos bm igår. Får ett till ul i nästa vecka. Skönt att hon förstår. Sen ska vi göra kub med. Tänk om denna lilla ungen klarar sig ändå. Nu har jag börjat hoppas farligt mycket.

Du får hålla oss uppdaterade Susanne!

Förstår att du hoppas...hoppas för dig med och att det går fint på ul nästa vecka.

Jag håller er uppdaterade. Jag känner ju en samhörighet med er här! {#emotions_dlg.flower} Jag känner att jag känslomässigt pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag törs nog inte tänka på hur det skulle vara om det här försöket inte går vägen...vårt livs sista, om någon (inte bokstavligen då) får skrapa upp resterna av mig från marken. Samtidigt har jag ju behövt resa mig gång på gång. Jag har en väldigt oeffektiv försvarsmekanism har jag märkt. Jag ställer in mig på att det går åt skogen (i hopp om att besvikelsen blir mindre?), mår piss av att tänka så och blir ändå besviken om det misslyckas. Hmmm! Obestämd
  • Susanne1975
    ScillaBlå skrev 2014-09-26 08:08:35 följande:

Ta mig tusan Susanne, han kände det nog på sig... För nu har jag kissat ett stort fint plus. Shit pommesfrites!!! Så jäkla glad :) Så nu får ni hålla tummar att det stannar istället. Gaaaahhh!!!! :)

Stort grattis till ditt plus! Hjärta Känner på mig saker jag med...åtminstone för andra Drömmer Tror det kommer gå fint men håller tummarna ändå...som extra bonus liksom. 
  • Susanne1975
    Melmum skrev 2014-09-26 21:47:08 följande:
    Jättegrattis! Underbara nyheter!
    Nimah skrev 2014-09-26 10:02:12 följande:

Jaa! Hoppas hoppas hoppas det är din tur nu! Och Susannes och min och alla andras :) nu ska vi trotsa kromosomfelen och få bebisar hela bunten!

Hoppar på den vågen! Håller tummar och tår för oss som är kvar. Nu är det din tur Susanne, så blir det min om några veckor :) Började Gonal-F idag och har äggplock 8/10.

Nu kör vi!
    Hoppas, hoppas! Vågar tyvärr inte hoppas så mycket för mig själv för jag är allt för van att misslyckas tyvärr. 

Har äggplock bara 2 dagar före dig så vi är nästan lika. Använder Puregon. 
  • Susanne1975
    ScillaBlå skrev 2014-10-02 10:01:08 följande:

Hej Susanne, hur är det? Jobbigt inför ev. sista äggplocket? Prestationsångest? Bara så att du vet så tänker jag på dig och önskar av hela mitt hjärta att det är din tur nu. <3

Om du bara visste vad dina ord om att du känner på dig saker betyder. Jag klamrar mig fast vid dem. Det är vår tur nu. Tack!

Jag är glad att kunna bidra med hopp! Visst är det er tur nu! Känner inom mig att det kommer att gå bra! {#emotions_dlg.flower}

För egen del är det jobbigt just nu. Jag var knäckt häromdagen när VUL visade bara 2 äggblåsor. Sist fick vi ju ut 11 ägg och det blev bara ett godkänt embryo i slutändan efter PGD. Just nu misströstar jag rejält för egen del vilket är drygt! Jag tar liksom ut en sorg i förskott. Önskar jag inte trodde det värsta och hade ett så uruselt försvar. Jag fick en extra spruta och har nytt VUL imorgon. Förhoppningsvis fler äggblåsor då!

Tack för omtanken och för att du frågar hur jag har det! Det betyder massor! Jag hoppas och tror för dig med! Det kommer gå bra ska du se! Kram
  • Susanne1975
    Melmum skrev 2014-10-03 16:17:50 följande:
    Jag förstår precis hur du känner! Jag blev så besviken när jag kollade mina äggblåsor. Det fanns 5 st och jag hade räknat med fler, men då kanske jag ska vara rätt nöjd ändå. Har du kört samma mediciner denna som förra gången? Jag fick höja dosen nu iaf och hoppas på fler och större tills på måndag.

Hur har det gått idag?
    Idag var det 4 äggblåsor på VUL varav 2 mindre och 2 större. Läkaren jag träffade i morse är en person jag verkligen ogillar! Han förstörde hela min dag! Jag berättade att det är planerat ÄP på måndag och då sa han i nonchalant ton att det blir nog inget av det.

Senare ringde det från Karolinska i Huddinge och meddelade att ÄP blir av som planerat och gav mig alla instruktioner för det. Då hade jag varit ledsen och på helspänn sedan morgonen och pustade ut. Sen hade de ringt igen och pratat in på mobilsvar att en annan läkare sagt sitt och bestämt att jag ska fortsätta med injektioner över helgen och göra nytt VUL på måndag och att ÄP skjuts upp. Nu vet jag inte alls när ÄP blir och om det blir men det tror jag väl eftersom jag ska fortsätta med stimuleringen.

Jag har använt Puregon denna gång liksom förra. Då började jag med 225 E och fick höja till 275 E efter första VUL. Resultatet blev 11 ägg. Denna gång började jag med Puregon 300 E från start och ändå så dåligt med ägg. Sedan några dagar tillbaka använder jag även Menopur 150 E. Fattar inte varför jag producerar så lite ägg helt plötsligt! Otroligt frustrerande och ledsamt när jag samtidigt vet att det är mitt livs sista försök!

Hoppas Melrum att det går fint för dig och ditt kommande VUL på måndag!

Tack tjejer att ni tänker på mig här inne och hoppas för mig! Betyder massor! Kram! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Susanne1975
    Nimah skrev 2014-10-03 17:33:08 följande:

Åh vad jobbigt Susanne! Läkarens attityd betyder så mycket. Man är ju så skör och känslig i det här med. Du får tänka att det är guldägget du väntar på! Trevlig helg, försök slappna av ändå <3

Verkligen jobbigt! Ska försöka hoppas och tro på det bästa! Trevlig helg och kram! Hjärta
  • Susanne1975
    Melmum skrev 2014-10-03 21:56:19 följande:

Gud vilken jobbig dag Susanne1975! Vilka idioter till läkare det finns.

4 äggblåsor är ju mkt bättre iaf, om du nu får vånta till måndag hoppas vi på fler och större. Egentligen bättre att vänta in dom kanske, men en aning irriterande med olika info osv. Nu ser vi till att vi båda har många och stora äggblåsor på måndag :)

Verkligen en idiot till läkare! Under förra försöket sa han vid VUL att jag svarade dåligt på behandlingen när jag hade sex äggblåsor...visade sig vara 11 ägg sen vid ÄP vilket absolut inte var dåligt! Han gjorde mig ledsen den gången också. 

Jo det var en riktig känslomässig berg- och dalbana idag! Hoppas för oss båda nu! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?