Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?
Är igång med ytterligare ett IVF-försök nu då...spännande och nervöst! ÄP blir 6/10.
Är igång med ytterligare ett IVF-försök nu då...spännande och nervöst! ÄP blir 6/10.
Jag håller tummarna scilla! Jag avskyr sådana frågor. Har en kollega som frågat mig om jag ska få en bebis två gånger. Jag har blivit lika sur varje gång. Så oförskämt. Hon vet dessutom om ett av missfallen så hon borde veta bättre tycker jag.
Jag var på inskrivning hos bm igår. Får ett till ul i nästa vecka. Skönt att hon förstår. Sen ska vi göra kub med. Tänk om denna lilla ungen klarar sig ändå. Nu har jag börjat hoppas farligt mycket.
Du får hålla oss uppdaterade Susanne!
Ta mig tusan Susanne, han kände det nog på sig... För nu har jag kissat ett stort fint plus. Shit pommesfrites!!! Så jäkla glad :) Så nu får ni hålla tummar att det stannar istället. Gaaaahhh!!!! :)
Hoppas det finns fler blåsor idag Susanne! Vi fick kallelse för nybesök på Huddinge för pgd igår. Jag vågar inte avboka den än, men ser det bra ut på kub den 15 oktober vågar jag det. Fick tid den 11 november så då hinner någon annan få den efterlängtade tiden istället.
Lycka till idag Susanne! Vi håller tummarna :)
Åh vad jobbigt Susanne! Läkarens attityd betyder så mycket. Man är ju så skör och känslig i det här med. Du får tänka att det är guldägget du väntar på! Trevlig helg, försök slappna av ändå <3
Men F-n också Susanne! Så jäkla orättvist och sorgligt. Finns inget man kan säga som lindrar smärtan. Önskar det fanns ett sätt att hjälpa er! Har ni pratat något om att åka utomlands och försöka? Äd kanske? Förstår om det tar ett tag innan ni kan tänka sådana tankar. Skickar tusen kramar till dig!
Grattis på födelsedagen Susanne! Idag har vi sett en levande bebis i perfekt storlek för v 12+0. Kan knappt tro det är sant efter allt hemskt vi gått igenom! Tänk att det kanke blir en bebis nu :) Fick en risk på 1:1407 för kromosomfel.
Lycka till idag Melmum!
Susanne jag blir alldeles tårögd när jag läser ditt inlägg. Det är så sorgligt att det ska vara så svårt och ni kämpar på så starkt. Bra att du stannar hemma i veckan. Jag arbetar som socialsekreterare med barn och unga och det är tufft att hantera andras kriser när man har nog med sitt. Många kramar
Åh Melmum vad jobbigt! Förstår att det är svårt att hoppas på detta lilla embryo när oddsen är så låga. Men som du säger så sker mirakel. Jag känner att bebisen i min mage är ett mirakel. Hoppas så att alla här i tråden får mirakel snart!
De trodde att det skulle ta ca två veckor, men har vi otur så kan det ta upp till fyra. Tänk så olika det är i olika landsting. Här får man t.ex. inte göra kub...
Det är fantastiskt scilla! Så glad för sin skull :)
Jag är i v 20 nu. Väntar en pojke till. Vi har ju valt att inte göra mkp den här gången. Ska be dem ta blodprov när han föds för att få veta om han ärvt translokationen. Har haft svårt att gå från känslan att vara gravid till att vänta barn. Får fortfarande stunder av plötslig chock när jag tänker att det kan komma en bebis till våren ändå. Hoppas det sjunker in snart!
Hej fina tjejer i tråden! Min aktivitet här på familjeliv har inte varit stor på länge nu. Stort grattis till er Nimah och Scillablå till att era graviditeter utvecklas som de ska. Är verkligen innerligt glad för er skull!
I mitt liv har det hänt massor! Jag har separerat, flyttat och håller på att skilja mig, satt in spiral och sörjer just nu vår älskade katt som tyvärr fick tas bort häromdagen på grund av sjukdom. Det känns rätt att ha tagit det steg jag tagit och vad gäller barn har jag accepterat att det blev ett barn, han är min lycka och stolthet! Många kramar till er alla underbara och fantastiska tjejer här i tråden! ????
Scilla och Susanne, så jobbigt att ni ska behöva ha ångest och må dåligt. Ni är jättestarka som sökt stöd och hjälp! Hoppas verkligen att ni båda ska komma till ro och må bättre snart!
Idag är bf för mig, men lillen kom för 10 dagar sedan! Han sover och tuttar mest än så länge. Helst samtidigt och han blir ledsen när jag tar tutten från honom. Men att äta konstant 24-7 funkar inte för mina bröst riktigt... Hoppas verkligen att han kan acceptera napp snart :)