• Nimah

Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?

Nimah skrev 2014-06-16 21:25:32 följande:

Blåser liv i den här tråden. Hur går det för dig Susanne, är du gravid fortfarande?

Jag har plussat igen. Svårt att tro att det skulle gå bättre den här gången. Hoppas mf kommer tidigare än de tvåbarnsfar gångerna iaf, orkar inte gå till v 11 igen! Men kanske är detta en på miljonen. Kanske.

Nej mitt dumma nöt, läste bakåt och kom då ihåg svaret på frågan till dig Susanne. Jag hade förträngt det. Man lever på hoppet. Ville väl att du skulle vara mitt lyckliga exempel. Förlåt.
  • Nimah

Äggplock om en vecka låter ju bra Susanne! Då är ni ju helt på banan nu.

Förstår hur du tänker scilla. Jag ville också pausa över sommaren och dricka vin, men sen kunde jag inte låta bli att ha koll på äl ändå. Detta är min femte graviditet. Det är ju inte direkt en himlastormande glädje utan mer försiktig likgiltighet. Jag vill helst låtsas som inget och leva som vanligt. Häromdagen tog jag en klunk vin till maten. Kan ju varken göra till eller från. Tror inte man kan förstå den känslan om man inte haft flera mf och vet att risken är överhängande varje gång.

• Nimah

Idag ser mitt test negativt ut så jag hoppas jag börjar blöda snart. Har ringt Karolinska idag och hoppas de ringer upp snart. Tycker det är dags för oss att få pgd nu. Detta blir mf nr fyra.

• Nimah
    Susanne1975 skrev 2014-06-19 19:52:50 följande:
    Nej vad tråkigt! Rynkar på näsan Styrkekram! Hur var det med det där med PGD nu igen? Ni hade remiss? 
    Haha, nu fattar jag vad du menade i andra tråden :) Jag är så sjukt glad över remissen! Mycket gladare över den än över det positiva gravtestet i början på veckan. Den här graviditeten har inte blivit mf än men den känns redan passé. Har lite molvärk så det är nog på g. Annars tänker jag kräva blodprov nästa vecka. Men det spelar ingen roll för vi har fått en remiss! Tjohoo!
  • Nimah

Ja bara sådär över telefon. Jag blev också jätteförvånad! Hösten 2010 träffade vi läkare på klinisk genetik och fick genetisk rådgivning och info om pgd om vi skulle få upprepade mf. Nu har vi ju upprepade mf och läkaren jag pratade med nu sa bara att ja då förstår jag att ni tröttnat på mf, då kör vi med pgd. Jag bor i Stockholm, det verkar ju göra skillnad. Tycker också att det är konstigt att ni inte fått remiss scilla! Förstår att det känns bittert och klandrar dig verkligen inte. Kan du inte ringa till Solna och höra? De har alltid varit jättebra när vi haft kontant. De analyserade vårt moderkaksprov med sonen så hade kontant våren 2011 också.

• Nimah

Hej tråden, hur mår ni? Jag har just plussat på graviditet nummer sex. Detta är vårt sista egna försök innan pgd. Känner väl ingen större glädje, men det är ju en chans iaf!

• Nimah

Förstår att det blir bakvänt att skydda sig och vänta på mensen istället för plus. Hoppas nästa försök tar sig! Annars låter det ju lovande om det finns chans på FET senare.

Blir det inget med denna graviditeten kommer vi skydda oss också för att vara klara för PGD när det blir vår tur. Hoppas på att det kan bli före jul men vet inte hur kön ser ut just nu.

• Nimah
    Susanne1975 skrev 2014-08-16 15:36:22 följande:
    Hoppas denna graviditet går bra och att ni slipper IVF med PGD. Har ni varit på ett första besök på Karolinska efter remissen? För oss tog det drygt ett halvår från första besöket till första återföringen av ett embryo. Då hade vi fördröjt det första försöket själv genom att vara oförsiktiga och bli gravida på egen hand, vilket ju slutade i missfall i april. Annars hade första försöket gjorts i maj. Första besöket på Karolinska gjorde vi i slutet av januari i år. Hoppas på det bästa för dig/er! 
    Informationssamtalet i Solna hade vi 2010 när vi fick veta att min man bar translokationen, så det behöver vi inte göra om. Huddinge har vi inte fått någon kallelse till än. Läkaren i Solna sa att det var 6-9 månaders kö just nu, men att vi borde spara några månader på att samtalet i Solna redan är gjort. Tror vi ska få remiss att lämna fler blodprov innan vi kallas. Hoppas jag kan lämna dem även om jag råkar vara gravid just nu. Vill ju inte fördröja processen i onödan.

Men Gud så skönt det vore om denna stannar. Har ju en son, precis som du, så man vet ju att det går! Har ju haft fyra mf och en fullgången grav innan denna. Vi har inte fått någon procent, men chanserna borde vara lägre än 33% vilket det blir om denna stannar. Men sen är det väl slumpen som avgör ändå. Nåja. Tiden får visa.
  • Nimah
    Susanne1975 skrev 2014-08-17 12:32:01 följande:

Nimah; håller tummarna för dig/er menar jag ju! Det kanske inte var jättetydligt i mitt förra inlägg. 

Tack :) Hos oss är det ju mannen som bär translokationen. Jag vet inte om det gör någon skillnad, men sett till hans släktingar verkar det vara lättare för männen att få barn än kvinnorna. Min svägerska fick barn genom pgd förra året. Vi har ju samma translokation så förhoppningsvis finns vår analys redan sparad. Hoppas vi får komma dit snart så vi kan få lite mer information. Men hoppas ännu mer att denna lilla stannar!
  • Nimah

Vi var på vul idag och den lever! Mätte perfekt på dagen v 8+1. Kanske lyckas vi på egen hand ändå. De fyra som försvunnit har aldrig överlevt v 7+.

Svar på tråden Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?