• mikkau

Vilken nappflaska fungerar bäst?

Vi har haft Mams antikolik-flaskor från början, de har funkat bra för dottern, nästan inget dräll och lätta att rengöra :)

• mikkau
    AnnaCarolina skrev 2014-02-10 20:02:51 följande:
    Blir nog att testa och köpa en MAM flaska, spelar kanske inte så stor roll om det är en antikolik eller en annan sorts flaska? 

Nej, tror inte det spelar så stor roll. Vi har precis börjat med en som inte är antikolik oxå och den funkar bra :) kan rekommendera att köpa flaskan på en mataffär istället för apoteket eller en leksaksbutik, dom är ofta billigare på mataffärerna :)
  • mikkau
    AnnaCarolina skrev 2014-02-10 20:40:55 följande:
    hej!

Jag hade en antikolik flaska hemma som jag köpt för längesen, ganska tur jag kom på det. Nu provade jag att ge honom med den för en stund sen, men jag tyckte han knappt fick i sig något. Vad kan det bero på? Har det med att själva dinappen är "platt", eller så kanske det ska vara så att det ska ta mycket längre tid med en sådan flaska. Han har litet hål på sina vanliga flaskor, och jag antar att man får litet hål i nappen när man köper flaskan eller det får man köpa vid sidan om? Oj nu blev det många frågor märker jag :)

Hur gammal är ditt barn? Vi köpte nya nappar till flaskan när hon var två månader med större hål, eftersom hon inte heller fick i sig så mycket. Nu när hon snart är fem månader har vi gått upp en storlek till (det är storlek tre vi är på nu) och då tar det 5-10 minuter för henne att få i sig 130 ml ersättning. När man köper flaskan är det ett litet hål :)
Svar på tråden Vilken nappflaska fungerar bäst?