• AnnaCarolina

Vilken nappflaska fungerar bäst?

Hej alla!

Jag har flaskmatat min son från första början och har använt mig av Esska nappflaskor med dinapp med kula (litet hål just nu). Men jag upplever att det "rinner" på för mycket och att det ibland kan bli för mycket mat, samt att han sväljer en del luft. 

Vilken flaska rekommenderar ni? Och vart kan jag köpa den då? :) 

• Svar på tråden Vilken nappflaska fungerar bäst?
  • MtillMoJ

Vi har mam ultivent och kommer även ha det till nästa som kommer om ett tag. Tycker det är bra när man kan dela hela flaskan och rengöra. Det finns en silikonring i botten som ska motverka vacum.

• mikkau

Vi har haft Mams antikolik-flaskor från början, de har funkat bra för dottern, nästan inget dräll och lätta att rengöra :)

• AnnaCarolina
    MtillMoJ skrev 2014-02-10 19:22:04 följande:
    Vi har mam ultivent och kommer även ha det till nästa som kommer om ett tag. Tycker det är bra när man kan dela hela flaskan och rengöra. Det finns en silikonring i botten som ska motverka vacum.
    Hej!

Vart kan man köpa den nappflaskan? :) 
  • tjockobbe

Vi har MAMs Anti-kolik flaskor till dottern. De har hon gillat från start! Vi har flaskmatat från början. Lätta att ta isär, går att plocka isär alla delar på flaskan o är en silikongrej i botten, så den är lätt att rengöra.

Vera 130923 <3 Läs underbaragraviditet.blogg.se
  • kossamu

Vi började med dr Browns antikolikflaskor. (Bättre gradering när man bara gör lite till nyfödd) Finns i välsorterade babybutiker. Sen gick vi över till mams antikolikflaska. Hon använde antikolik fram tills hon va 1,5 ungefär.

• kossamu

Dr Browns va bäst. Dock jobbigast att diska. Men man får med diskmojöng till "röret" :)

• kossamu
    AnnaCarolina skrev 2014-02-10 19:47:29 följande:
    Hej!

Vart kan man köpa den nappflaskan? :) 
    Mam hittar du på tex city gross. Apoteket osv
  • AnnaCarolina
    älskarlivet81 skrev 2014-02-10 19:23:04 följande:
    Vår äldsta hade Mam, vår yngsta ratar allt annat än Esska
    mikkau skrev 2014-02-10 19:33:25 följande:
    Vi har haft Mams antikolik-flaskor från början, de har funkat bra för dottern, nästan inget dräll och lätta att rengöra :)
    Blir nog att testa och köpa en MAM flaska, spelar kanske inte så stor roll om det är en antikolik eller en annan sorts flaska? 

Svar på tråden Vilken nappflaska fungerar bäst?