Inlägg från: AnnaCarolina |Visa alla inlägg
  • AnnaCarolina

Vilken nappflaska fungerar bäst?

Hej alla!

Jag har flaskmatat min son från första början och har använt mig av Esska nappflaskor med dinapp med kula (litet hål just nu). Men jag upplever att det "rinner" på för mycket och att det ibland kan bli för mycket mat, samt att han sväljer en del luft. 

Vilken flaska rekommenderar ni? Och vart kan jag köpa den då? :) 

• Svar på tråden Vilken nappflaska fungerar bäst?
  • AnnaCarolina
    MtillMoJ skrev 2014-02-10 19:22:04 följande:
    Vi har mam ultivent och kommer även ha det till nästa som kommer om ett tag. Tycker det är bra när man kan dela hela flaskan och rengöra. Det finns en silikonring i botten som ska motverka vacum.
    Hej!

Vart kan man köpa den nappflaskan? :) 
  • AnnaCarolina
    älskarlivet81 skrev 2014-02-10 19:23:04 följande:
    Vår äldsta hade Mam, vår yngsta ratar allt annat än Esska
    mikkau skrev 2014-02-10 19:33:25 följande:
    Vi har haft Mams antikolik-flaskor från början, de har funkat bra för dottern, nästan inget dräll och lätta att rengöra :)
    Blir nog att testa och köpa en MAM flaska, spelar kanske inte så stor roll om det är en antikolik eller en annan sorts flaska? 

• AnnaCarolina
    tjockobbe skrev 2014-02-10 19:50:14 följande:
    Vi har MAMs Anti-kolik flaskor till dottern. De har hon gillat från start! Vi har flaskmatat från början. Lätta att ta isär, går att plocka isär alla delar på flaskan o är en silikongrej i botten, så den är lätt att rengöra.
    hej!

Jag hade en antikolik flaska hemma som jag köpt för längesen, ganska tur jag kom på det. Nu provade jag att ge honom med den för en stund sen, men jag tyckte han knappt fick i sig något. Vad kan det bero på? Har det med att själva dinappen är "platt", eller så kanske det ska vara så att det ska ta mycket längre tid med en sådan flaska. Han har litet hål på sina vanliga flaskor, och jag antar att man får litet hål i nappen när man köper flaskan eller det får man köpa vid sidan om? Oj nu blev det många frågor märker jag :)
  • AnnaCarolina

Ska även gå inom en babyaffär nu i dagarna och kolla på Dr. Browns flaskor, så tack för dem tipsen :)

• AnnaCarolina
    ViVäntarLois skrev 2014-02-10 20:32:10 följande:
    Vår unge har Klean Kanteen och det är vi väldigt nöjda med. Vilken napp som funkar är nog väldigt individuellt men det vi tycker är fördelaktigt är att flaskan är i stål istället för i plast, bra för miljön och den är väldigt tålig att ta med sig på utflykt :)
    hej!

Vart kan man hitta sådana flaskor? :)
  • AnnaCarolina
    mikkau skrev 2014-02-10 21:09:02 följande:

Hur gammal är ditt barn? Vi köpte nya nappar till flaskan när hon var två månader med större hål, eftersom hon inte heller fick i sig så mycket. Nu när hon snart är fem månader har vi gått upp en storlek till (det är storlek tre vi är på nu) och då tar det 5-10 minuter för henne att få i sig 130 ml ersättning. När man köper flaskan är det ett litet hål :)
    Han är två månader, så vore nog bra att gå inom apoteket och köpa större hål :)
  • AnnaCarolina

Köpte idag sugnapp nr 2 till mam flaskan, och det är en betydligt förbättring! :)
    Upplevde att sonen inte sög i lika mycket luft, så är helnöjd :) 

• AnnaCarolina
    Helly skrev 2014-02-16 09:52:30 följande:
    Vår knodd är nu 14 dagar gammal, prematur i vecka 35.

På Neo där vi låg i en dryg vecka använde vi deras flaskor. Då drack vår knodd ca 2-15 ml själv oftast, med ett rekord på 25 ml.

När vi kom hem satte vi en Mam i munnen på knoddis, och det första han gjorde var att slurpa i sig 33 ml och 44 ml några timmar senare. Med Mam har han druckit som minst 16, men oftast ligger han på 25+.

Skillnaden är som natt och dag. Har ni inte provat Mam än - gör det! De är inte speciellt dyra heller, vi köpte för 39 kr / st på Ica, tror jag. Helt klart värt det, det känns som att knoddis gör stora framsteg med att äta själv!
    Åh samma vecka som min son kom i,han låg inne på neo drygt en vecka med. Kör nu med mamflaskor & jag är supernöjd! :D Min pojkes som nu är två månader dricker 140 ml med mam :D Får man fråga hur liten din knodd var? :)
Svar på tråden Vilken nappflaska fungerar bäst?