Inlägg från: Alla hemma |Visa alla inlägg
  • Alla hemma

Växt ur vagn och hur tar vi nu oss vi som har långt

Cykelkärra? Jag har en chariot cx2 och i den får min 6-åring och 5-åring ledigt plats. Säljaren på barnvagnsaffären hade haft sin till hans barn var 6 och 8. Den finns ju i singelvariant med.

• Alla hemma
    spökplumpen skrev 2014-02-11 09:56:44 följande:
    Personligen ser jag ingen större skillnad på en vanlig vagn och en cykelkärra, båda transporterat barnet...såväl som en bil eller buss. Jag tycker att argumentet att barnen är för stora för vagn är väldigt lustigt eftersom det för mig är ett transportmedel att jämföra med alla andra. Min 3- och 4-åring åker fortfarande sin syskonvagn till dagis de dagar som jag inte har bilen. Det blir vääääldigt trångt om de vill ha suffletten uppe, men det verkar inte bekomma dem. För mig tar det 30 minuter att gå med vagnen till dagis. På eftermiddagen när vi går hem utan vagnen (annars somnar 3-åringen i vagnen på väg hem och kommer aldrig i säng på kvällen) så tar det 1,5 timme. På morgonen finns inte det alternativet att gå 1,5 timme med morgongriniga ungar utan då tar jag det transportmedel som passar mig. Personligen avskyr jag att cykla men älskar att gå så jag har inga som helst planer på att ge upp vagnen bara för att andra människor tycker att våra barn är för gamla för att åka vagn.

Fast det var ju ts som skrev att barnet var för stor för vagnen?

Cykelkärran jag har är betydligt större än en vagn, och har hjul som man bara flippar på när man tar av den av cykeln, så den funkar som en vanlig vagn med. Jag har även joggningsetet till min. Finns medar och sele och en massa andra finesser. Så nog 17 är det skillnad mot en vanlig vagn!
Svar på tråden Växt ur vagn och hur tar vi nu oss vi som har långt