• smultronoga

BF slutet på oktober i södra sthlm?

plussade i fredags. undrar bara om det finns någon i södra Stockholm som vill hänga på?

• Svar på tråden BF slutet på oktober i södra sthlm?
  • Freje

Skönt att symtomen är tillbaka. Trots allt så är det just nu det enda som visar att man är gravid (förutom ett streck på en sticka).

• smultronoga

Ja, iblNd undrar man hur den funkar. Fast jag tänkte skriva in mig till mamamia ist. Så man får göra Ett ultraljud om ngn vecka så jag fattar detta. Idag fick jag lov att sätta på mig ett par mammabyxor i v 8. Mina ordinarie satt för tajt och klämde på fel ställe så det gjorde ont.

• Freje

Det är konstigt för jag är mer nojig den här graviditeten. Har funderat också funderat på alternativ, men tänker nog ialla fall avvakta till ultraljudet i samband med KUBtestet. Nu är det bara två veckor kvar till inskrivningen. Ska försöka ge mig till tåls och njuta av de symtom jag har. Just nu har jag minskat i vikt, troligtvis pga att jag är mer noga med hur och vad jag äter. Har nog också tappat lite i muskler då jag inte har tränat på två veckor. Ska träffa mina tjejkompisar över en middag imorgon. De vet inte ännu, får se om jag kan lyckas hålla det hemligt ett tag till. Kan höra kommentarerna "Va, ska du inte ha ett glas vin...?" Glad

• smultronoga

Haha, får hålla tummarna. Tänk att alkoholen får en att misstänka att ngn är gravid.. . Ja du nojig är man . Eftersom jag kanopt har ngr symtom så betvivlar man. Men om tuttarna åter är ömma och " mensvärken" är tillbaks får man ju tro iaf att det är ngt. Fick idag efter ha damsugit en brun flytning. Livrädd för mf igen. Eftersom vi har försökt så länge.. Kommer inte bli nöjd förrän man är i v 18 och har gjort cubtest och ultraljud så man ser att allt är bra. Mn lär vara nervvrak innN dessa 9 mån är klara..;p. Nä ska njuta så mkt jag kan att man mår så pass bra som jag för. Hoppas att du får en rolig middag.

• Freje

Middagen gick bra, men som jag misstänkte gick det inte att hemlighålla. Men det gör inte så mycket, det är skönt att kunna dela upplevelsen med flera.
    Hur har det gått för dig? Rädslan för mf och att något skall gå fel finns där hela tiden, kan tänka mig att det är än mer påtagligt för er som varit med om det förut. Men jag har läst att färgade flytningar och småblödningar kan vara normalt så här tidigt. Har du ändrat och skrivit in dig på mamma mia istället?

• smultronoga

Ibland är det svårare att dölja. Hoppar ju runt på olika avdelningar oxh när jag inte hade barit på ett ställe på ett tag så upptäckte de på en gång, trits att jag är rätt mullig sen tidigare. Ja, brukar tydligen vara vanligt med bruna flytningar. Så man får håll tummarna och njuta. Ibland kan jag få illamående men mest när jag är e hungrig men inte så farligt. Jag har velat fram och tillbaks hela tiden vilken jag ska skriva in mig på. Upplevde att handens var för stressade och inte riktigt brydde sig. Så det blev mama mia, men den i älta. Hon är själv på kontoret men hittils så har hon svarat pä alla frågor utan problem. Visst hon kanske inte hinner svara i telefon men man kan alltid maila henne och där svarar hon snabbare. Visade mer hönsyn till att maken jobbar i sumpan och inte kan på fm.

• Freje

Det är viktigt att man har förtroende för sin mvc, så du gör rätt i att byta om det inte känns rätt. Det är också viktigt att ens andra hälft kan vara med också.
    Känner mig väldigt uppblåst i magen. Det märks framförallt med tajta träningskläder på. Gick och drog i tröjan hela tiden igår när jag tränade. Tyckte att alla tittade på min mage Skrattande

• smultronoga

Ja denna uppblåst helt är helt jobbigt men bara att vänja större kommer magen att bli... . Det jag mest tycker är jobbigt att att symtomen kommer och går. Håller mig gärna smältjock hela tiden... . Förra veckan fick jag sätta på mig mammabyxor för jag var så upoblåst. Min gamla satt för spänt. Min man har haft en tuff historia sen tid med barn tid så jag har sagt att han ska vara med på allt så han könner sig involverad.

• smultronoga

Fast det är skönt att ha någon att prata med om sina saker.. . Eftersom jag är 40 så har ju alla mina vänner fått barn för flera år sen så de är ju inte precis i gravidstadiet nu.

• Freje

Har du varit på inskrivningen? Nu är det bara en vecka kvar för min del. Det känns på nåt sätt som en viktig milstolpe. Min trötthet har förvärrats av att jag har svårt att sova på nätterna, vaknar hela tiden (måste upp och kissa flera gånger under natten).

Svar på tråden BF slutet på oktober i södra sthlm?