• Jenkis

Lista till äntligen gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis, inga levande barn sedan tidigare, VUL ?, RUL ?, BF 20/10

Moolie, inga barn sedan tidigare, VUL ?, RUL ?, BF ?
  • Svar på tråden Lista till äntligen gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
  • Lyckostjärna

Ja jag fick X på IVF chansen är visst högre när man gör IVF det hade jag ingen aning om förrän jag fick! Vanligt är det 1% och med IVF 5% risk för utomkvedshavandeskap :(

• tusa
    Lyckostjärna skrev 2014-02-21 21:33:30 följande:
    Ja jag fick X på IVF chansen är visst högre när man gör IVF det hade jag ingen aning om förrän jag fick! Vanligt är det 1% och med IVF 5% risk för utomkvedshavandeskap :(
    FAAAAN!!! Hur kan jag ha missat det?? Skrikandes

Nu blir jag ju orolig, för mina test är supersvaga ännu, ett säkert tecken på X är ju just långsamt stigande hcg...ååhh...gammal ångest och sorg vällde upp nu...trodde det var slut med åtminstone den skiten, beredd på andra saker kunde hända, men inte det...

Ok, kan inte göra nåt, så som vanligt är det bara att vänta då..., men nu ska jag ringa och få tid för VUL direkt i morgon!
  • Pluttemor

Hur vet man om man har X? Känner man det på något sätt eller ser man bara det på VUL?

• Pluttemor

Tusa, den här gången ska det gå bra för dig! Jag tror inte att det e något X. men jag förstår din oro. Börjar själv tänka i dom banorna i och med att man fått två små bönor som vandrar runt där.

• tusa

Ja, jag VILL ju det!! Har nästan börjat tro på att det kommer gå bra...så tänker jag att inte kan ju ödet vara såå grymt ändå, inte en TREDJE gång, inte efter 4 års väntan?? Så vet jag ju att livet inte är rättvist finns inga garantier alls...

Ja, man får ont på ena sidan, blödningar som kommer och går, hcgt antingen sitger mycket långsamt eller går upp och ner från dag till dag..men inte alls säkert man märker nåt förrän det är akut för det går inte att missa. INGETING är värre än en bristande äggledare...

Oki ska  samla ihop mig nu! Fick bara sån chock och den där gamla skräcken slet tag i mig och var helt oförbredd.

• tusa

Ok...*andas djupt och bestämtHjärta

Det kommer gå bra och vi kommer båda få 2 underbara små till hösten! Solig

• Lyckostjärna

Men tusa du har väl inte haft några blödningar? Det kommer gå bra nu det lovar jag dig! Dom tog väl bort dina äggledare eller tog bort där dom fastna X och då är ju risken mindre! Jag ville absolut inte skrämma dig! Jag blev själv chockad när jag fick mitt X i oktober men dom tog bort den äggledaren då och sa att risken är inte så stor när man tagit bort det som stör så att säga!!

Svar på tråden Lista till äntligen gravida efter IVF/ÄD 2014/2015