Lista till äntligen gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Jenkis, inga levande barn sedan tidigare, VUL ?, RUL ?, BF 20/10Moolie, inga barn sedan tidigare, VUL ?, RUL ?, BF ?
Ja jag fick X på IVF chansen är visst högre när man gör IVF det hade jag ingen aning om förrän jag fick! Vanligt är det 1% och med IVF 5% risk för utomkvedshavandeskap :(
Hur vet man om man har X? Känner man det på något sätt eller ser man bara det på VUL?
Tusa, den här gången ska det gå bra för dig! Jag tror inte att det e något X. men jag förstår din oro. Börjar själv tänka i dom banorna i och med att man fått två små bönor som vandrar runt där.
Ja, jag VILL ju det!! Har nästan börjat tro på att det kommer gå bra...så tänker jag att inte kan ju ödet vara såå grymt ändå, inte en TREDJE gång, inte efter 4 års väntan?? Så vet jag ju att livet inte är rättvist finns inga garantier alls...
Ja, man får ont på ena sidan, blödningar som kommer och går, hcgt antingen sitger mycket långsamt eller går upp och ner från dag till dag..men inte alls säkert man märker nåt förrän det är akut för det går inte att missa. INGETING är värre än en bristande äggledare...
Oki ska samla ihop mig nu! Fick bara sån chock och den där gamla skräcken slet tag i mig och var helt oförbredd.
Vi bestämmer att den här gången är annorlunda tusa
Ok...*andas djupt och bestämt
Det kommer gå bra och vi kommer båda få 2 underbara små till hösten!
Det låter mycket bättre tusa
Men tusa du har väl inte haft några blödningar? Det kommer gå bra nu det lovar jag dig! Dom tog väl bort dina äggledare eller tog bort där dom fastna X och då är ju risken mindre! Jag ville absolut inte skrämma dig! Jag blev själv chockad när jag fick mitt X i oktober men dom tog bort den äggledaren då och sa att risken är inte så stor när man tagit bort det som stör så att säga!!