• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

glader skrev 2014-11-14 20:45:59 följande:

Fråga: Ni som har lite kräkiga barn - hur började det och hur ofta är det? Hedda har idag kräkt mycket vilket hon aldrig gör annars.. men idag ganska mycket efter varje måltid eller en timme efter.

Började på allvar när han var runt 21 dagar och har fortsatt i stora mängder sedan dess. Många ombyten och dregglisar blir det... Han är 26 dagar idag.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-11-14 18:56:43 följande:

Jag har en infektion i snittet och har fått antibiotika, mitt crp va högt. Inte så konstigt att jag haft så ont!

Tackar som frågar <3

Vilka blöjor använder ni? Undrar av ren nyfikenhet hehe.

kram

Pampers nr1 och nr2. Testade Willys igår. Deras minsta heter nr3 och är 4-9 kg. D.v.s. lite större än Pampers 2, men de satt bra, så inga problem. Hade en sån i natt och W körde både mycket kiss och monsterbajs i samma blöja och den pallade. W hade gått upp 300 g på en vecka och gör han det den här veckan med är han uppe i fem kilo...

56-kläderna, de som råkar vara något mindre, är för små. Några andra kan han fortfarande ha. Han har tjockat på sig i navelområdet. Ser jättekul ut för han är "smal" över bröstkorgen och i midjan. Snacka om tunna... Detta gör att vissa 56-byxor är för små i midjan. Bodys kan han fortfarande ha i 56 om de inte är väldigt smala.
  • Jenkis
    Danisen skrev 2014-11-14 18:56:43 följande:

Jag har en infektion i snittet och har fått antibiotika, mitt crp va högt. Inte så konstigt att jag haft så ont!

Tackar som frågar <3

Vilka blöjor använder ni? Undrar av ren nyfikenhet hehe.

kram

Bra att du kollade upp och fick medicin!
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-11-14 17:03:17 följande:

Danisen hur gick det idag?

Hur har dagen varit för er andra, gravida och nyblivna mammor?

Vi har varit på BVC idag, Adam väger nu 4280 gr och är 58,5 cm lång. Stora killen! Amningen går bättre och bättre och hitintills idag har jag inte behövt ge någon ersättning. Han är fortfarande svårtolkad och man vet inte riktigt om han är mätt eller inte och äter långsamt men känns ändå som vi gör framsteg. Han sov ca 2 h på eftermiddagen så jag fick mig nog 1,5 h sömn jag med idag, jätteskönt! Ikväll ska vi mysa här hemma med lite gott och i helgen kommer vi få besök av vänner som vill hälsa på Adam så det känns kul att det händer lite.

Vad härligt att det börjar lossna lite! Som du slitit!

Jag håller med. W är också svårtolkad, men tids nog kommer jag nog förstå lite bättre.
  • Jenkis

Efter ett par hektiska dagar är jag nu tillbaka igen

Efter en intensiv söndag från W:s sida, så sov han faktiskt jättebra i natt! Man känner sig som en ny människa

Lider med er som har foglossning och er som mår så illa att ni inte kan göra annat än att blunda och härda ut...

Det finns effektiva läkemedel man kan få utskrivna som sista alternativ om man mår så dåligt att det blir problem med hälsan/näringsbrist. Ges till cancerpatienter bl.a.

Hoppas du snart kan ligga på mage Danisen!

• Jenkis
    Kelsson1 skrev 2014-11-17 16:11:03 följande:

Jenkis: Jag har fått utskrivet Lergigan, Lergigan comp och Pimperan och mår fortfarande illa Pimperan hjälper lite så jag kan åtminstone äta lite utan den klarar jag inte av mat alls. Men illamåendet släpper inte taget ändå.

Låter inget vidare!

Jag tänkte på Zofran, men det är sistahandsalternativet. Mest till dem som inte får i sig något alls överhuvudtaget.

Det är väl en tjej ni väntar
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-11-17 13:10:58 följande:

Hur gör ni som har nyfödda, åker ni och handlar på Ica med dem? Med tanke på förkylningstider mm..

Ja. Vi har nog varit överallt. Däremot ser vi till att undvika när det är mycket folk och att folk petar, pillar och står böjda och flåsar in i vagn/babyskydd
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-11-17 14:00:35 följande:
    Önskar vi kunde beställa på nätet men ingen utkörning här på landet tyvärr.

Kram
    Man skulle ha hemtjänst nu Någon utomstående som städar, handlar och lagar mat. Vi har nästan bara pensionärer här på gatan, så hemtjänsten är här flera gånger per dag. Tror jag skall ta ett abonnemang
  • Jenkis

Min lilla bebis har blivit stor!

Vad fort det går! Jag hänger inte med!

Igår vid 29 dagars ålder var han nästan 58 cm lång och vägde nästan 4900g.

Han låter också väldigt mycket när han sover. Fäktar både med armar och ben. Låter som en gris, ett får, skriker o.s.v. Öronproppar är ett måste om man inte skall ligga på helspänn hela natten.

• Jenkis
    Kelsson1 skrev 2014-11-18 11:29:30 följande:

Jenkis: Jag har en tjej sedan tidigare, vad det blir nu vet vi inte än det är det för tidigt för

Bell: Tack

Skrock att om man mår mycket illa så är det en tjej.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015