Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Som tidigare talare:
Be om hinnsvepning
Det fick jag och det kan ha bidragit.
Som tidigare talare:
Be om hinnsvepning
Det fick jag och det kan ha bidragit.
Hur har ni haft det i natt vänner? Här är det amning som gäller innan dess ett litet "poop-party" Hon ser för rolig ut då hon bajsar lillan. Ligger med händerna uppsträckta och tar verkligen i. Är glad att jag bytte till storlek 3 på blöjorna i god tid He, he!!
[quote=74507038][quote-nick]villsågärna38 skrev 2014-12-12 06:32:23 följande:[/quote-nick]Hur har ni haft det i natt vänner? Här är det amning som gäller innan dess ett litet "poop-party" Hon ser för rolig ut då hon bajsar lillan. Ligger med händerna uppsträckta och tar verkligen i. Är glad att jag bytte till storlek 3 på blöjorna i god tid He, he!![/quot
Första natten utan ersättning på kvällen!! Har nu helamma det senaste dygnet och det har jag inte gjort sen Adam var två veckor och han inte gick upp i vikt som han skulle. Senaste två veckorna har han bara fått ersättning på kvällen efter kortare kvällsamning och då druckit mellan 50-100 ml. Igår betedde jag mig på en lång maratonamning när vi la oss och lät honom sova i min säng redan när vi la oss kl 22. Kl 22.15 somnade han och sov till kl 02! Efter det har han vaknat varann timme och ätit och vi bytt blöja någon gång men måste ändå säga att det gått bra! Kan tänka mig att det kommer ammas lite oftare nu några dygn för att öka mjölkproduktionen men känns ju underbart om vi kan slippa ersättning nu och bara amma! Drygt två månader tog det i sådana fall att etablera en helamning fullt ut för mig.. Men ska inte ropa hej ännu, vi får se hur helgen blir. Nu bajsas det även här, dags att byta igen. Också glad att vi bytt till storlek 3!
Kram
Hej på er!
Jag är tillbaka igen efter en väldigt jobbig period, har inte haft möjlighet att läsa tillbaka i tråden tyvärr.
Har det fortfarande riktigt tufft då vår lilla Alice vägrar att vara ngn annanstans än i min famn på mitt bröst, med tutten i munnen. Ibland funkar pappas famn delvis men tycker att det blir värre för varje dag som går och speciellt på natten. Jag sover nästan ingenting, slumrar till med henne på bröstet ibland men det känns otäckt att göra det. Jag helammar men hörde att bröstmjölken blir tunnare till natten och funderar på att ge ersättning då, hon verkar dock vara nöjd med den mjölk hon får från bröstet. Vad säger ni andra, har ni hört bröstmjölken blir tunnare på kvällen och natten och tror ni att ersättning kan hjälpa henne att sova själv?
Glader! Känner och lider med dig! Vad tufft och jobbigt! Har tyvärr inga dunder tips att ge dig annat än sov när du kan och koncentrera dig på att ta hand om lilltjejen, allt annat får vänta! Förstår att du håller på att bli tokig! Kram på dig!
Jenkis - känner igen mig. Jag blev helt knäckt när Adam skrek och jag inte fattade varför. Kände mig som en dålig mamma och som att jag inte borde fått barn.. Det känns bättre nu, Adam är två månader och även om jag inte alltid vet vad han vill kan jag i alla fall 7 ggr av 10 trösta honom. Hur jag lärt mig det vet jag inte riktigt... Kram
Näe, fy vad jag är trött på dessa nätter nu! Det är inte roligt längre Får snart panik känner jag...
Kan inte somna på kvällen för jag vet att hon snart kommer att vakna och vilja äta så får ingen sömn innan hon vaknar vid tolv. Då vill hon som vanligt inte ta bröstet utan ligger och bökar minst tio minuter innan hon börjar amma. Hon gnäller, skriker, slänger bak huvudet och sparkar ifrån med benen. Till slut ammar hon en kvart.
Sen är det dags för flaskan. Tusen avbrott för att försöka rapa henne då hon kräks annars. Lyckas inte, hon kräks, tar lite ner flaska, försöker rapa, funkar inte, kräks när jag lägger ner henne, mer flaska osv.
Nu har det gått typ 1,5 timme och hon är mätt, men helt klarvaken och skriker om man släcker eller inte ger henne nappen. Jag blir mer och mer stressad. Vet att om nån timme ska hon ha mat igen eftersom det redan gått två... Tror jag blir knäpp!!! Vet inte vad jag ska göra.
Sambon säger att jag kan gå ut och sova på soffan så jag får lite sömn för han störs inte så mycket men grejen är att jag kan ändå inte sova för jag är så stressad...
Hjälper ju inte att gnälla men vet inte vad jag ska göra...
Vad skall ni köpa i julklapp till era små?
Vet att W inte bryr sig, men vi tänkte ha med något att öppna med de andra från oss föräldrar.
Tar gärna emot tips! Gosedjur har vi massor av. I övrigt nästan inget.
Julklappstips:
Fina kläder, böcker (fint minne om man skriver i boken), sångbok med inbyggd musik (ja ni vet säkert vad jag menar, sånna har man glädje av i många år) fina kvalitetslelsaker t ex från Brio, gåstol, hoppgunga, fårskinn. Det behöver ju inte vara nåt bebisen har nytta av nu egentligen. För då får ni ju slå in bröstet i paket, he, he
Hej Tjejer!
Jag har inte hunnit skriva något men försökt gå in och läsa då och då Låter som det börjar stabilisera sig hos flera av er, så himla skönt!
Lelle, känner med dig i din situation där det är mycket amning och mycket slit just nu, hoppas det ger sig. Jag fick själv slutligen helt gå över till ersättning eftersom jag hade för lite mjölk och nu tar matningen mindre tid och hon blir mer nöjd. Jag blir också mer nöjd
Här har vi haft en skön helg. Sambon har tagit Hedda hela näterna och jag har sovit ca 8 timmar i sträck i två nätter, så obeskrivligt skönt! Jag har helt slutat amma så vi ger alltså bara ersättning nu och det har gått hur bra som helst. Behövde knappt pumpa nåt, bara en dag, så så mycket mjölk hade jag...
Hedda har dock fortfarande en del gaser och ont i magen och hon sover helst inte på nätterna.. även om hon sovit gott på dagen. Just nu sover hon som en gris och har gjort ca 1,5 timme... lär bli en tuff natt eftersom sambon är bortrest med jobbet så jag har verkligen megaångest för att vara helt ensam. Även om han inte brukar vakna annars när jag tar nätterna så är han liksom ändå där... Nu kommer han inte hem förrän sent imorgon kväll
Om någon kommer på nåt mer tips för att få bebis att sova på natten tar jag tacksam emot det
Kram