Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Finns bilder i bildtråden nu.
Finns bilder i bildtråden nu.
Kul att få höra att ni mår så pass bra ändå fin pojke ni har fått. Stor va han ju men inte riktigt lika stor som dem gjorde uppskattning på.
Börjar bli väldigt pirrig inför mitt snitt på tisdag. Läskigt att veta men ändå skönt.... samtidigt är jag rädd att det ska starta innan och bli akutsnitt vilket det blir bums om det drar igång. Jag har hört att en maggördel ska hjälpa efter ks (även vid vaginal) vet du något om det? Ska höra med läkaren imorgon när vi ska dit och skrivas in och göra alla kontroller.
Kram på dig.
Vi pratade flätning av könshår här för ett tag sedan.
Kan väl inte påstå att jag var så välansad direkt när vi åkte in. När de gör snitt rakar de dessutom av hela busken fram, så ni kan ju tänka er vilken frisyr där nere jag fick.... Fy! Hemskt
Klagotåget tuffar vidare..
Adam har gått över till att vilja amma en gång i timmen ca 15 min. Jag kämpar med att han ska få rätt grepp, att han suger rätt och att trycka på bröstet så att det ska flöda mer. Försöker hålla honom vaken genom att massera handflatan och tar av honom kläderna men efter 15 min somnar han. Lägger honom efter 10 min på filt eller i nestet och då vaknar han efter en stund och vill amma igen. Däremellan försöker jag pumpa, slänga i mig en macka i farten och kanske gå på toaletten. Fick ett psykbryt för en stund sen och tog fram ersättning som jag hade hemma och då glufsade han i sig 60 ml och verkade nöjd en stund. Men efter en timme var det dags igen och då hade jag pumpat lite som jag kunde ge honom. Fy sjutton vad jobbigt detta är! Helt slut både fysiskt och psykiskt och vet inte vad jag ska göra?! Pratade med en väninna tidigare idag som sa att man inte ska låta dem småäta så, varannan varje timme men när de är så här små måste de väl få äta när de vill? Vet inte hur länge jag står ut med hans skrik om jag ska försöka vänta 2-3 timmar innan jag matar honom igen..
Hoppas ni andra har en fin dag i allafall.
Kram
Vi har fått en liten flicka <3 3158gr vägde hon. Har inte kunnat mäta henne än. Allt har gått bra. Kejsarsnitt är ju inte en dans på rosor direkt. Men vi mår bra. Har ont i såret men de gör ingenting vår prinsessa mår bra och är hos oss. Just nu sover hon bara. Hon har ätit lite innan. Sen somnade hon gott brevid mig . Kan inte fatta att hon är vår.
Ja herregud så har hade mam inte trott att första tiden med bebis skulle vara.. Ska ringa BVC imorgon och vi har redan en tid där på torsdag fm för vägning. Tills dess ska jag försöka kämpa. Hade tänkt prova napp men Bvc-sköterska tyckte vi skulle vänta till han ökat i vikt. Adam har sovit en timme nu, lägligt när sambon kommit hem så fått lagad mat och tagit en dusch så känns lite bättre. Bävar inför natten dock, vet inte om jag klarar av en sömlös natt till.
Jenkis - kan bara säga att jag känner igen mig. Fy fasen vad tufft det är och man tycker mam gör allt som står i sin makt för att göra de små liven nöjda. Vi har fått bra hjälp av Amningsmottagningen på BB och av BVC så testa och prata med dem. Kram på dig!
Så dags och pumpa igen.. Oktober 2014 kommer jag inte ha något minne av förutom insidan av vårt hus och all jävla bröstmjölk som ska ut!
Grattis Danisen, vad underbart att du har bebis hos dig! Hoppas att du läker snart! Är det svårt att resa sig och hur ont har du, behöver du mycket smärtstillande?
Johen och Jenkis, det låter verkligen som om att ni har det jobbigt. Hoppas verkligen att det blir lättare för er snart. Känns bra att ni delar era jobbiga historier så att man förstår att det inte alltid är en underbar upplevelse just efter förlossningen.
Är det så att om man ger ersättning för mycket, vill de inte ha vanlig bröstmjölk då? Är det inte bra att kombinera båda. Om de små inte går upp i vikt så är det väl klart att man vill ge dem ersättning. Synd att det inte finns en stor docka som fungerar som en människa och kan ge lite avlastning som närhetsbehovet. Funkar inte närhetsbehovet som pappan ger lika bra?