• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-08-05 09:59:15 följande:
    Konstigt. Betalar man själv så borde man ju få välja. Vill du göra ett lite tidigare så har jag hört att Ultraljudsbarnmorskorna på Liljeholmen är bra. Kram
    Ultraljudsbarnmorskorna och mama Mia gör tydligen inte tidigt ultraljud förrän man gått 8 fulla veckor. Läste det på nätet men ska ringa och fråga idag tänkte jag.
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-08-05 16:26:05 följande:

VULet gick jättebra! Fostret (eller embryo är det väl fortfarade i vecka 9) var 1,6 cm vilket är exakt längd för v.8+1 vilket jag är i idag. Hjärtat pickade på fint och den vickade till och med på rumpan! Skrattande

Så himla roligt att se! Läkaren sa också att risken för missfall är liten när den växt så bra som den gjort. Och jag fick papper med mig från läkaren med förlossningsdatum till BM så de inte börjar flytta på BF och liknande som de kan vilja göra om de inte är så familjära med IVF.

Vad skönt att höra att det såg bra ut. Jag ska också boka ett vul till v 9 för att vara på säkra sidan. Fick du nån bild?
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-08-05 17:59:10 följande:

Bell13, men skriver du in dig hos BM nu och berättar din grav-historia så kommer de låta dig göra VUL vid inskrivningen. Och de vill väl ändå datera graviditeten. Och det brukar ske i v. 8-9.

Så skulle jag kunna göra. Bra tips. Ska ringa slutet på nästa vecka och boka en tid.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-05 19:46:34 följande:
    Klokt tips! Jag går på Mama Mia och hörde att de inte hade tider förrän i slutet på augusti då jag var där häromdan. Kram
    Är du nöjd med mama Mia?
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-08-05 19:39:32 följande:
    Ring redan nu. Om jag förstått det rätt bor du också i Stockholm. Det är ett himla tryck på MVCerna nu med alla midsommar-/sommargraviditeter :)
    Jag bor i Stockholm. Ringer imorgon och ser om jag får en tid inom rimlig tid. Är ju inte så långt gången ännu 5+4 idag
  • Bell13

Alltså jag blir så nervös av att läsa i andra trådar. T ex det här med cb digital att en del testar var tredje dag och hoppar man inte till nästa vecka så är det mf på gång. Så kan det väl inte vara? Och det här med symptom jag har lite illamående som kommer och går, kissar ofta, förhöjd temperatur och känsliga bröstvårtor. Tycker inte att brösten vuxit nåt ännu och de är inte ömma heller men det betyder väl inte att jag är mindre gravid det kan väl komma i olika veckor för olika personer?

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-06 12:55:40 följande:
    Urintest kan du inte lita på. Ta hcg via blod isf med 2-3 dagars mellanrum för att se att det ökar. Det är enda säkra isf. Symtom säger ingenting. En del har ju inga symtom alls smile1.gif långt ifrån alla som mår illa osv. Bara ta det lugnt och läs inget mer på nätet smile5.gif Kram
    Det ska jag inte. Har tagit ett test och litar på det. Fick btw en tid för inskrivning hos mama Mia söder den 8 september. Så då är det klart iaf
  • Bell13
    Jenkis skrev 2014-08-06 13:17:33 följande:

Bell13!

Lita INTE på CB-digitals veckoindikator!

Jag har varit gravid två gånger och den ena gången stämde det och den här gången ville den inte ändra vecka. Kan även bero på mycket hormon, för då får testet spader och visar fel...

Så strunta i testerna och vänta på VUL är mitt råd.

Blir bara så nervös för folk verkar lita på just det testet mer än vetenskapen. Har endast tagit ett test den här gången, kom två streck på 3 sekunder och teststrecket var lika starkt som kontrollstrecket. Nöjer mig med det
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-08-06 13:29:23 följande:

Bell13, bra att du fick en tid!

Var där idag på inskrivning med sambon idag. Fick en jättegullig barnmorska som det kändes toppen med! Hon var kunnig gällande IVF också! Bokade in blodprov till KUB och vanliga screeningblodprov om två veckor, KUB ultraljud i slutet av Augusti och RUL i mitten av oktober! :)

Jag ska få komma till en bm som heter Tuula. Har tidigare gått inom landstinget men ville välja ett privat alternativ nu
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-07 08:58:51 följande:

18 grader och regn här på fm. Underbart smile1.gif Var bara uppe och kissade två ggr i natt också (efter kl 00) så har sovit 4 tim i sträck och fått djupsömn. Också underbart!! Var ett par nätter sen och man blir jäkligt trött av att vakna varannan timme. En påminnelse för vad som komma skall smile5.gif Så typiskt nu när dotter sover som en liten prinsessa i sin säng hela nätterna!! Börjar förstå vad de som talar om att börja om igen menar. Grannen fick bebis häromdagen, också liten flicka, så vi längtar som bara den nu efter lilla Bambi!! Absolut max 9 veckor kvar om jag skulle gå ej vecka över tiden men förhoppningsvis kortare smile1.gif Hur mår ni idag tjejer? Allt väl med era magar och bebbar? Kram

Jag blir illamående oftare och oftare så jag får säga att det är bra. Molvärk har jag oftast mellan 04.00 - 06.00 vaknar av det om jag inte redan är vaken. Blev så illamående när jag tidigare idag skulle storhandla så jag fick avbryta och åka hem. Tänkte att jag skulle köpa gravidtidningar men det fanns inte en enda och jag blev så där ledsen som man bara blir när man är gravid.

Jag blir lite avundsjuk på dig att du nästan är klar och ska få träffa din baby snart.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015