• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Mandelmumsa skrev 2014-06-26 10:24:52 följande:

Bell, jag har ju också haft ganska lite symtom denna gång och detta var ju fryst. Har för mig att det har känts mindre med mina andra frysta också. Mystiskt om det finns ett samband.

Samband finns det definitivt mellan samlag och UVI, hade enorma problem med UVI för några år sedan. Glömde jag någon gång att kissa efter samlag så kom UVI som ett brev på posten! Jag fick det även utan samlag, utan att jag såg något samband. När det var som värst fick jag UVI ca 6-7 ggr/år. Problemet försvann till slut när jag började att dricka 1-2 glas citronvatten alternativt osockrad tranbärsdricka varje dag i förebyggande.

Idag går jag in i v. 7 :) Vid ultraljudet går jag in i v. 8 :) Då gäller det!!!

Jag är säker på att det har med progesteronet att göra fast jag har trott att det varit symptom på graviditet. Nu har jag haft lite molvärk kvällstid och jag är kissnödig hela tiden. Min temp är också förhöjd har 37.1 och brukar ligga på 36.4 fast det kanske inte är ett symptom.

Hur som helst testdag är i morgon så jag ska snart ner till Apoteket och köpa ett test. Min läkare bryr sig bara om resultat på testdagen.
  • Bell13
    lelle75 skrev 2014-06-26 10:14:25 följande:
    Jag skulle nog vänta tills vecka 8 för säkerhets skull så att du inte blir besviken. Har du tagit HCG prover? Min läkare sa att har man hcg över 10 000 så ska man kunna se hjärtat slå, att det är då det börjar. (är inte helt 100 % på siffran men har för mig det).

Här är en hcg kalkulator om du inte har hittat denna, denna är spännande i början av graviditeten.

www.countdowntopregnancy.com/tools/beta_doubling_calculator.php
    Min läkare tar inga blodprover alls utan bara gravtest. Jag ska dit i morgon och träffa läkaren samt göra gravtest. Hoppas att det fortfarande är positivt. Gud så stressande det är med dessa test
  • Bell13

Saker blir inte alltid som man tänkt sig. Testade negativt i morse. Är inte alls ledsen konstigt nog. Livet går vidare och i höst går vi vidare med ny ivf eller äggdonation i Danmark. Kram till alla och trevlig sommar så hörs vi säkert i höst

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-27 12:56:19 följande:

Nej men vad skriver du. Hur kunde du isf ha positivt test härom dagen? Hade du tagit ägglossningsspruta? Testa igen om några dar tycker jag. Just in case! Stora kramar
    Har börjat blöda idag det är väldigt klumpigt blod så kanske det var positivt i måndags men avbröts.
  • Bell13
    lelle75 skrev 2014-06-27 13:54:22 följande:
    Verkar konstigt då du testat positivt tidigare, det kan ju vara fel på testet också. Skulle se till att få ett hcg prov, det är det enda som är säkert.

Stort lycka till om du inte skulle vara gravid på din resa, hoppas att den blir kort. Kramar
    Jag är inte gravid då jag börjat blöda idag. Vi tar nya tag i höst med äggdonation eller ny ivf :) nu ska vi ha den bästa sommaren ever
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-27 17:32:27 följande:
    Ja man får ju inte positivt utan anledning. Det är nog ett tidigt missfall isf. Hoppas att du får en superhärlig sommar med familjen! Nya tag till hösten!! Kram
    Everything Will be ok in the end and if it's not ok it's not the end.

Ha en superhärlig sommar du med och tack för alla fina råd, tips och kloka svar på alla frågor.

Kram
  • Bell13
    Mandelmumsa skrev 2014-06-30 09:46:30 följande:

Villsågärna: Vi har gjort IVF. Är bara i v. 6+4 idag så de kanske inte kan se så mycket än. Mår så fruktansvärt illa. Känns som man är sjuk. Hade aldrig trott att det kunde vara såhär jobbigt att vara gravid.

Jag tror inte heller det är nån fara om du mår illa. När jag fått missfall har symptomen försvunnit och det är ju då jag fattat att det gått åt hel-ete
  • Bell13
    KattaochAnja skrev 2014-07-12 17:23:01 följande:

Måste fråga om råd. Är de vanligt att få lite som gul röd brun flytning. ?

Har en kompis som är gravid och som fick en blödning med färskt blod. Det gick dock bra. Jag har fått blödningar med färskt blod och det gick inte bra, blev missfall.
  • Bell13

Vill ställa en fråga gällande förhöjd temperatur i kroppen.

Min mens är sen 6 dagar. Min temp. ligger på 37.3 och den normala är ca 36.5. Har inte gjort gravtest för efter 2 års försökande att bli gravida så känns det rätt hopplöst och inte troligt att det plötsligt skulle fungera.

Är det nån här inne som haft förhöjd temperatur och som varit gravida?

• Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-07-30 14:19:43 följande:
    Ingen aning men vi blev ju gravida på naturlig väg efter 9 år så under kan ju ske smile5.gif Ta ett test imorgon!! Kram
    Har tänkt att testa på måndag då är mensen sen 10 dagar och det är rätt otroligt och ovanligt för mig.

När du blev gravid på naturlig väg när kom första symptomen då?

Kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015