• Kelsson1

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Lokattis: Bara det att jag har varit väldigt gasig de senaste dagarna men visst kan det vara så att tarmarna varit svullna o nu inte är det längre. Som sagt tur med RUL på måndag annars skulle jag gå upp i limningarna av oro...

• Kelsson1

VSG: Tack för pepp, är egentligen kombinationen med att magen blivit mindre och att jag fortfarande inte känner någonting när jag ändå kände redan i vecka 14 med dottern och nu är inne på 18+2 utan några fladder alls men RUL på måndag så får hoppas på det bästa tills dess.
    Som andra redan sagt så kan man utifrån dina inlägg läsa att du verkligen gör ditt yttersta för dina barn och mer än så kan man inte begära från oss, kramar!

• Kelsson1

johjen: Lägg ner stressen kring vikten! Det normala är att det tar 8-9 månader innan kroppen är som innan graviditeten. Om du tar för stor stress om vikten kan du riskera mjölken istället. Under amning räcker det om du äter nyttigt och rör på dig, vikten får du koncentrera dig på när du slutat amma.

• Kelsson1

azurea: Skönt att ni har fått komma hem. Skickar varma kramar till er, ni är riktiga kämpar!

• Kelsson1

Angående att städa när bebis är liten tänkte jag såhär när dottern var nyfödd: Jag har aldrig någonsin hört en mamma ångra sig att hon inte dammsög en extra gång eller diskade lite extra när barnen var små. Men däremot hör jag ofta människor önska att de kunde vrida tillbaka klockan o vara mer med sina barn för de är små bara en gång och växer så otroligt fort. Det tog jag vara på och de två första månaderna satt jag i soffan med dottern i famnen och fixade med det jag orkade när maken kom hem o tog henne. Har inte ångrat det en sekund!
    När hon var lite äldre ville hon vara för sig själv lite mer men vi har fortsatt att låta hela vår värld kretsa kring dottern och antingen får hon vara med och städa eller så "underhåller" den ena av oss henne medan den andra städar.

• Kelsson1

Så nu är RUL avklarad och allt såg bra ut. Tydligen har jag ändå moderkakan i framvägg så det var den som gjort att jag inte känner något av bebis än . Var svårt att se men BM trodde att det kanske var en liten pojke som gömmer sig i min mage

• Kelsson1

Tack alla för fina kommentarer

Bell13: Jag mår mycket bättre och har börjat jobba 50% men eftermiddagar/kvällar mår jag fortfarande väldigt illa o tar det bara lugnt.

• Kelsson1

Irma: Tack

Lokattis: Visst är det mysigt, vi spelade också in hjärtljuden från dottern o maken brukade sitta o lyssna på de på jobbet

• Kelsson1

jmt: Välkommen!
    Vet inte om jag kan fortfarande räknas som tidigt gravid (18+6 idag) men känner mig inte höggravid än
    Kan inte heller riktigt fatta att jag är gravid på riktigt även om RUL är avklarad. Tror att det beror på att jag har moderkakan i framvägg och inte känner av bebis alls även om jag imorgon går in i vecka 19.

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015