• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis, fasen va hurtig du är då som yogar kl nio på kvällen Själv ligger jag som en död sill efter jobbet och tills dess att det är dags att gå dit igen. Å ja, vi får verkligen peppa varandra så vi orkar å inte glömmer bort vad som verkligen är viktigt just nu.

Kram och go'natt till er allihopa. Är glad att jag hitta till tråden för 8veckor sen

• Hoppfulla Fia

Jag är genomförkyld och tycker olidligt synd om mig själv.. Saknar min kärlek, men vi bor ju på olika platser i Sverige just nu, så det är bara ligga här alldeles ensam å härda ut. Önskar att någon kunde köpa glass åt mig å göra Tea. Buhuhu...

• Hoppfulla Fia

Tusa: jag har flyttat pga av svårt att få jobb. Ska flytta hem igen när det börjar närma sig. Har bra jobb och bra lön och så orkar jag inte söka nytt nu.

Jag har ju också nojjat över symtomfrihet. Men faktum är det att alla som jag pratat med säger att de under sin graviditet hade dagar/veckor då de inte hade några symptom om det inte är för de få av mina vänner som tyvärr mått illa hela tiden. Alla säger till mig att det inte ska kännas hela tiden. Så nu tänker jag att jag är gravid, att lilla hjärtat där inne mår bra, tills motsatsen är bevisad.

Tack för snälla ord, är fortfarande genom förkyld och det är hemskt synd om mig

• Hoppfulla Fia

Tusa: jag har flyttat pga av svårt att få jobb. Ska flytta hem igen när det börjar närma sig. Har bra jobb och bra lön och så orkar jag inte söka nytt nu.

Jag har ju också nojjat över symtomfrihet. Men faktum är det att alla som jag pratat med säger att de under sin graviditet hade dagar/veckor då de inte hade några symptom om det inte är för de få av mina vänner som tyvärr mått illa hela tiden. Alla säger till mig att det inte ska kännas hela tiden. Så nu tänker jag att jag är gravid, att lilla hjärtat där inne mår bra, tills motsatsen är bevisad.

• Hoppfulla Fia

• Hoppfulla Fia
    Pluttemor skrev 2014-04-07 13:20:28 följande:
    Idag har jag haft ganska mycket molande och stickande värk i magen Intalar mig själv att det bara är växtvärk, men ni vet ju hur det är när alla dumma tankar kommer 

Jag mins att jag hade växtvärk med sonen men den kom lite senare, mer i vecka 16-17 kom den tillbaka... 

det är inte en helt obekant värk, utan den påminner lite om växtvärk. Men det är bara det att den har hållit på till o från hela dagen... 

Någon annan som upplever att ni har växtvärk ? 

Kram på er! 

Jag har det ett par dagar i veckan, en slags varm värk som påminner om molande mensvärk men ändå inte. Nästan som om man skulle få ett "skithugg" :-/ (ursäkta språket), men så känns det lite faktiskt, fast i runt livmodern då...
  • Hoppfulla Fia

Hej Linblå. Tänkte på dig häromdagen och undrade hur det gick för dig. Var ett tag sedan jag sett att du skrivit något. Jag tycker också tiden går så himla sakta, men ska inte göra något extra UL innan RUL. Har läst att det tvistas om påverkan på fostret så jag vågar inte hålla på. Skönt att du mår bra, å så himla typiskt med däcken. Jag har gjort samma sak ett år.

• Hoppfulla Fia

Glad påsk på er alla blivande mammor! Hoppas ni får en underbar helg med massor av vila, trevligheter å god mat. Kram

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015