• Hoppfulla Fia

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej! Jag hoppar gärna in här. Pulsade idag för första gången i mitt liv. Jag är GRAVID! Kan inte riktigt fatta det. Har egentligen test dag på söndag. Mår illa och kan inte vara lyckligare.... Hurra!!!!

• Hoppfulla Fia
    Lyckostjärna skrev 2014-02-20 08:38:11 följande:
    Jag vaccinerade mig redan i nov för att jag planerade att bli gravid. Men jag skulle nog avvaktat till 3 trimestern om jag inte var vaccinerad! Jag har hört att man är riskpatient när man är gravid för att man blir tyngre och en graviditet belastar hjärtat! men fråga din dr när du är på ultraljudet! Jag kan tänka mig att det drabbar mamman men är mamman sjuk så är väl inte detta så jättebra för barnet?

Är det någon mer som mår illa och har yrsel? Inatt låg jag vaken mellan 01-03:30 klarvaken sedan upp 05:55 snark! Känner mig helt bakfull typ!! Kan inte äta något som luktar bara kall frukt och kalla sallader!!

Jag har nästan precis samma och problem. Fast fram till i natt har jag bara vaknat och drömt mycket mardrömmar, alltså utan illamående men nu är det också här. Helt underbart :)
  • Hoppfulla Fia
    Danisen skrev 2014-02-20 17:41:44 följande:
    Någon här som håller på med hästar?

Till och från. Tänker du på om du kan rida??
  • Hoppfulla Fia

Har fått tid för vul om 3 veckor. Känns helt galet. Tänk om båda tar sig, tänk om ingen tar sig? Är det någon mer som vill ta ny tester hela tiden för att bekräfta? Är så himla glad och samtidigt så rädd att det inte ska hålla.

• Hoppfulla Fia

Skönt att det inte bara är jag som nojjar. Apropå magproblem så tog jag ett mikrolax nu i kväll. Hade inte varit på toa sen i måndags. Har ätit Pajalagröt till frukost, mycket frukt och haft kokosolja i te och kaffe och det har ändå inte funkat. Känner mig ett par kg lättare och inte alls så uppsvälld som innan.

PS. Är så glad att det finns en tråd så men får vara lite insnöad tillsammans med andra. Behöver verkligen det!

• Hoppfulla Fia
    St0rken skrev 2014-02-21 09:35:53 följande:
    Tack för omtanken, jag väntar fortfarande på att kliniken ska ringa mig :/ blöder mindre nu, vågar inte hoppas på något. Tror det värsta. Kram

Tänket på dig. Av allt jag har kunnat läsa och av min vänners graviditeter så verkar det vara ganska vanligt och ofarligt att blöda i bland. Men jag förstår din panik. Hoppas, hoppas att allt är som det ska!!!!

Jag har inte känt något sedan i går kväll. Inget illamående, inget i magen ingenting!!! Någon som känner igen sig??
  • Hoppfulla Fia

Grattis!!!

Lyckostjärna skrev 2014-02-21 12:34:04 följande:
    Jag fick också tillbaka 2 och dom sa till mig onsdags när var på tidigt ultraljud att det är ganska stor chans att båda har fäst om man inte fått någon blödning!!! Nervöst men sååååå spännande!!!! Hur har det gått för dig idag på ditt ultraljud johen???

• Hoppfulla Fia
    St0rken skrev 2014-02-21 22:24:37 följande:
    Hej på er!

Känns lite bättre nu då blödningen upphört kan man säga det är pyttelite svagt rosa än..

Det var förtidigt med VUL sa dom.

Har min tid den 6 mars för VUL så det är en lååång väntan nu.

BM tyckte inte jag skule oroa mig då missfall oftast är mer än en mens och klumpar och jag hade mindre än en mensblödning.

Åhh va skönt!!! ????
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015