• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-02-22 18:57:21 följande:
    Ni har väl hört/läst all skrock vad gäller kön på barnet? ET=pojke FET=flicka Må mycket illa=flicka Må lite illa/inte alls=pojke Gilla sött, fruktigt=flicka Gilla surt, salt=pojke

Glömde att: Fett hår, oren hy=flicka Strålande (fräscht) utseende=pojke Mage rakt ut=pojke Mage mer på bredden=flicka Men som sagt bara skrock Statistiskt sett kommer fler av oss få pojkar än flickor.
  • Jenkis

Hormonranden är ett av de klassiska tecknen. Om den sträcker sig hela vägen upp till revbenen ska det vara en pojke, medan en mindre rand ska vara en flicka.

Smidiga mödrar väntar en flicka, medan klumpiga väntar pojke.

Rejäla humörsvängningar innebär flicka medan lugnare mödrar väntar pojke.

Tjocka och svullna ben innebär pojke medan tunna och smala innebär flicka.

Det sägs att Mayaindianerna tog reda på barnets kön genom att titta på mammans ålder och det år då barnet blev till. Om båda siffrorna är udda eller jämna – då blir det en flicka. Om ett av talen är udda och ett är jämnt blir det en pojke.

Om mamman föredrar att sova på vänster sida väntas en pojke, medan höger sida innebär flicka.

• Jenkis

Förra gången trodde jag det var en pojke i början av graviditeten. När vi gjorde RUL och fick veta att barnet inte var friskt, tänkte jag och sambon precis samma sak utan att tala med varann. Det är en flicka! Jag vet inte varför han tänkte så men jag har i smyg hela tiden önskat mig en flicka som förstfödd och kände att det var så typiskt att jag skulle få en flicka.

Däremot gjorde jag något test som sa flicka, fast jag trodde pojke fram till RUL som sagt.

Den här gången tror jag pojke igen.

• Jenkis
    tusa skrev 2014-02-23 12:59:29 följande:
    Hade nog randen till naveln bara, men klumpig med tjocka ben, check!

Jag var inte så iaf lugn, inga utbrott hade jag, men var ju så otroligt stressad ändå så svårt att avgöra. Ca 2månader innan BF visste jag fortfarande inte i vilket land jag skulle föda?!, och fram till dagen efter bf var jag heller inte säker på om jag skulle ha någon far till barnet alls, eller om han skulle vara med på fl...crazy times..Flört

Denna gången är bara sååå annorlunda på alla sätt och är sååå glad att jag kommer få göra "den här grejen på riktigt, som det ska vara" Solig

Igår märkte jag att nu "vet" jag att det blir barn i oktober, osäkerheten är liksom borta och märker att jag tar för givet, precis som jag gjorde inför ivfn, att det skulle funka första gången (ja, sedan när det väl var igång hann jag ju tvivla och oroa mig flera vändor om, men när vi skulle börja, så bara visste jag ju..)

Jag "vet" också nu att det är 2 därinnne...Flört

Jenkis, hur har det gått med dina blödningar?
    Mina blödningar har ett mönster (hittills i alla fall):

På tisdagar byter jag vecka.
    På onsdagar blöder jag.
    Torsdagar färgade flytningar.
    Fredagar färgade flytningar.
    Lördag-tisdag, vita Lutinusflytningar.

Förra grav bytte jag också vecka på tisdagar och blödde mest hela tiden, men alltid mycket på onsdagar... Mina barn kanske växer så det knakar i början av sin nya vecka också lugnar de ner sig mot slutet
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-23 14:08:24 följande:
    Spelar ju mindre roll och innan året är slut så KOMMER vi ju få veta!! Cool Ska inte kolla kön på UL..

Hörrö Jenkis förresten, har ju glömt kommentera, men kommer du ihåg vem det var som blev full i skratt när jag utropade gammeltråden till TurTråden! FörvånadTungan ute
    F...n! Jag skrev ett långt svar på detta och så fick jag upp att ett fel hade uppstått på ett scpript...
  • Jenkis
    Jenkis skrev 2014-02-23 15:00:45 följande:
    F...n! Jag skrev ett långt svar på detta och så fick jag upp att ett fel hade uppstått på ett scpript...
    Hur som helst så har jag aldrig varit med om att så många plussat samtidigt! Överhuvudtaget i de tre-fyra trådar jag hängde i. Måste ha varit precis rätt tid på året med stjärnor och planeter o.s.v. för att bli gravid
  • Jenkis
    Moolie skrev 2014-02-24 08:23:48 följande:
    Jag har varit registrerad på familjeliv flertalet gånger. Men varenda gång så visar familjeliv sin rätta sida och då sticker jag, som vanligt. Men denna gången har jag blivit väldigt engagerad i denna IVF-delen eftersom jag själv går igenom allt detta nu. Men tyvärr tar det för mycket energi. Energi som jag vill lägga på annat.

Så kram på er! 
    Låter som du kommer tillbaka med annat nick när du har energi för det helt enkelt

Visst händer det att man lägger lite väl mycket av sin vakna tid här under perioder... Att man kanske är i en FL-bubbla och kollar uppdateringar i trådar lite väl ofta... Men det finns även perioder när jag inte varit här alls. Oftast då mellan behandlingar.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-02-23 16:48:46 följande:
    Jenkis, vad skönt med ett så tydligt mönster! Då känns det väl tryggt, liksom tydligt att allt är "som det ska"?

Moolie stanna nu...skit i svammelfolket!! Skrikandes
    Har ju inte så många veckor att gå på, men hittills har det varit samma mönster.
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-23 17:19:36 följande:
    Imorse vaknade jag vid 7 tiden och jag kunde inte sluta tänka på bönan/bönorna i mig . Jag bara tänkte o tänkte och kunde knappt somna om. Tänk om dom e två, tänk om det är en, tänk om det är ingen? Tänk tänk tänk. Åhh vilken väntan. Hur gör ni för att fördriva tiden. 4/3 är lång tid! Vet inte hur tiden ska röra på sig?! Har ni tips på att fördriva tiden?
    Just nu är jag så förbaskat trött!!! Var inte såhär trött förra gången, så min hjärna är inte vaken och klarar inte av att registrera hur många dagar det är kvar till VUL

Man skall ju inte klaga, men jag är helt klart så trött att jag blir nedstämd. Skulle vilja ha något annat än äta, sova jobba under kroppens protester. Göra något kul, mer stimulerande. Det både flyttar fokus från grav. och gör en piggare och gladare. Men jag orkar INTE ens tänka ut vad det skulle vara! Önskar att sambon kunde släpa iväg mig på något, men det har aldrig varit hans starka sida, trots påminnelser...

Kanske skulle försöka hitta något på tv att kolla på. Ungefär det jag orkar engagera mig i. Sen tvingar jag ut mig på en promenad varje dag.

Peppar, peppar. J...la tur att jag inte har ett sjukligt illamående uppepå denna trötthet. Då hade jag kastat in handduken
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-23 18:51:51 följande:
    Hoppfulla Fia: i regel tar man bara progesteron under ruvtiden, vissa kan få det ordinerat en längre tid beroende på vad man har kommit överens om med läkarna. Jag ska fortsätta med det fram till vecka 12,

Tusa och hoppfulla Fia, tack för era tips. Ska nog oxå ta och titta på en bra serie
    Jag skall ta Lutinus till v.12. Har inte gjort något äggplock och har ingen gulkropp som producerar progesteron. Alltså min kropp har inget eget.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015