• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis skrev 2014-12-29 07:50:31 följande:

Vi har haft en hela tiden och är supernöjda. I höstas ingenting under den och nu antingen supertunn ullfleeceoverall (med inbyggda vantar/sockar) eller stickad tröja, tunna vantar och sockor. + en fleecefilt. Mössa såklart. Den går att dra åt runt om huvudet/ansiktet, så det blir som en liten kokong.

Ja, vi har en sån tunn ulloverall från Newbie den är perfekt under nu . Annars klär vi som du skriver riktigt bra är den. Hittade en åkpåse i dun idag från babytrold. Den ska passa vilket babyskydd som. Dock tycker jag att den vi har räcker . Har du med samma modell som vi har?
  • Danisen

Aha nu såg jag vad du hade för en Jenkis. Vi har maxi cosi pebbles egna, där är hätta på. Jag har försökt skicka länken här men av någon anledning fungerar det inte

• Danisen
    Sillavi skrev 2014-12-29 08:31:27 följande:

Ni som ger minifom - står ju på förp att det ska stå svalt men gahh på nätterna orkar man ju inte gå upp till köket varje ggn o hämta innan varje matning. Hur gör/tänker ni kring detta?

Jag har min framme och i skötväskan.
  • Danisen
    glader skrev 2014-12-29 12:01:45 följande:

Den här funkar också i babyskyddet

Såklart! Dock är det svårare att spänna dom korrekt med tjocka kläder, precis som att vi helst inte ska ha tjocka jackor när vi kör bil, åtminstone öppna dom så bältet sitter mer mot kroppen .
  • Danisen

Var på bvc nyss lilltjejen tar sig hehe.... 4805gr och är ca 56cm lång. Fick bli ca mått iom man inte får sträcka på hennes ben.

Även jag ska prova på att äta mjölkfritt i 2 veckor. Ska se om exemen kanske kan bli bättre, det kan iofs vara svårt att veta ändå iom att vi smörjer med salva åså, men ska prova ändå. Allergi/känslighet visar sig olika.

• Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-12-29 15:27:47 följande:

Oh stora tjejen Va kul!!

Smart att testa iaf. Gör det inte skillnad så testa två veckor utan ägg sen efteråt. Den allergin ger också ofta eksem. Skadar ju inte att testa! Kram

Japp hon växer fint. Hon har blivit så lång . Kan nog inte ha 56 i byxor länge till hehe.

Jag frågade angående ägg men det tyckte hon inte, till all börja med iaf. Får se hur det blir om 2 veckor. Annars blir det äggfritt sen med. Börjar nyårsdagen . Så blir det lagom till läkarbesöket .

Kram
  • Danisen

Apropå rutiner o.s.v Maja har se senaste 4 nätterna börjat vakna vid 3 tiden och vill äta. Det gjorde hon de första veckorna med. Sen sov hon långa pass på natten och nu återgått till att vilja äta på natten. Men nu när jag tänker efter så har hon somnat 20 tiden på kvällen sen vaknar hon runt 22-23 ammas då sen vid ca 3 igen sen vid 6 tiden. Jag tror dock att hon är i en tillväxt period nu att det delvis är därför, kanske?!

Idag ska vi till ortopeden och få läkarundersökning av höfterna, håll tummarna för att allt är bra och att hon slipper skenan. Usch, vad nervös jag är!! Tänk om hon får tillbaka den?

• Danisen
    glader skrev 2014-12-30 07:34:06 följande:

Lycka till idag Danisen, det kommer säkert att gå bra, håller tummarna för er!!

Verkar som om Maja har ungefär samma matschema som Hedda, precis de tiderna och intervallerna men med skillnaden att det oftast tar någon timme efter att hon ätit klart tills hon somnar igen, om alls...

Tacksnälla

Usch, hoppas att hon börjar sovs mer snart lilla Hedda. Det märks i hela kroppen när man inte sover som man borde. Hon sov 40 min yaaay.. jag sov typ 15-20 min. Så gulligt haha.. ska vara på lasarettet 10.20 så mer sömn för mig blir det icke hehe... en kopp kaffe ska rakt ner i strupen när hon ätit klart
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-12-30 08:14:17 följande:

Inget är konstant när de är så små. Tillväxt, utvecklingsfas, vem vet. Hon vill ha mer helt enkelt Håller tummarna att det inte blir nån skena!! Kram

Hehe nä, det är sant att det inte är . Ja, något händer i hennes lilla kropp iaf.

Tack snälla du

kram
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015