• johjen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2014-11-25 14:39:07 följande:

Hej,

Nu pratar jag bara för mig själv, men jag tycker så här: vi har här en underbar tråd där vi stöttar varandra. Vissa av oss umgicks redan i andra trådar och det är fantastiskt med all penning, goda råd och hjälp vi ger varandra. Uppenbarligen förstår ni då ni skriver samma sak om er tråd/FB grupp.

Vad som har hänt mellan dig, er grupp och Moolie är er ensak, och personligen skulle jag uppskatta att ni isf tar det direkt med Moolie och inte använder vår tråd för det, då det inte är vad den är till. 

Jag förstår om ni känner att ni behövde berätta er version av händelserna, men som sagt tacksam om ni nu pratar om detta direkt med varandra och lämnar vår tråd, om det är för att diskutera detta.

Tack!

Mvh,

/Irma01

mjeg76 skrev 2014-11-25 14:07:03 följande:

Jag kan bara bekräfta det Libra1 skriver. Vi har en väldigt fin IVF-grupp som i första hand är till för de som ännu ej är gravida och för att träffas. Moolie har gått vidare till den gravida-gruppen och har möjlighet att skriva av sig där och vara med på deras träffar om hon vill.

De flesta som är med i gruppen är idag goda vänner och träffas ofta, även mellan de officiella träffarna, pratar och mailar med varandra. Där finns inget av den mobbning eller utfrysning som Moolie pratar om. Flera som har blivit gravida är fortfarande med i gruppen, men är inte aktiva. De är också med i samma gravid-grupp som Moolie.

Som Libra1 skriver har Moolie fått flera personer att känna sig ledsna. Detta kanske inte hon är medveten om, men en person med lite självkritik kanske funderar över saken istället för att häva ur sig skit över andra direkt.

Ni andra som skriver här i gruppen, kan ju fundera över hur ni reagerar när någon på familjeliv säger något. Tar man alltid allt för sanning? Det är ju väldigt mycket enklare att vara anonym här och vräka ur sig saker, än i verkliga livet.

Vi har inget intresse av att göra ner Moolie, vi ville bara inte ha henne i vår grupp längre. Och det är inte ok att hon sprider lögner om gruppen på sociala medier. Hoppas ni alla har förståelse för att det kan finnas flera sidor av en sak.

Håller helt med Irma - bra skrivet!

Mvh

Johjen
  • johjen

Hej vänner, hur går det för er?

Villsågärna, hur är det med storasyster?

Glader, jag tyckte också att det var läskigt att köra själv ibörjan och att Adam sjönk ihop i babyskyddet men det blir bättre och bättre. Lycka till imorgon!

Irma, har inte märkt att Adam har ett favoritbröst men ibland verkar det som om ena bröstet "tar slut" och då blir han arg och vill byta bröst. Hur har det gått senare idag?

Vi har varit på BVC idag och det gick bra! Adam väger 4,7 kg och är nästan 59cm lång. Läkarkontrollen gick bra den också och allt såg normalt ut.

Så trött idag och skulle bara vilja gå och lägga mig men har en pigg liten kille som vill äta eller ha uppmärksamhet..

• johjen
    Irma01 skrev 2014-11-25 19:10:05 följande:

Hej!

Vad härligt att det gick bra på BVC

Vi har haft en riktig gnäll dag idag. Victor har inte varit nöjd förutom kanske en timme idag. Han verkar vara lite lös i magen, men jag känner mig som en värdelös mamma när det finns inget som jag gör som hjälper

Till sist lugnade han sig i badet, åt lite (igen från samma bröst) och somnade direkt. Vi får se när han vaknar.

Men det gör så ont i hjärtat när han skriker och inget hjälper...önskar verkligen att han kunde berätta vad som är fel!

Kram

Förstår din känsla mer än väl men du är ju en super mamma som gör allt för din älskade Victor! Hur gammal är han nu? Kanske inne i en utvecklingsfas? Vi får hoppas att han är mer nöjd imorgon!

Kram
  • johjen
    Danisen skrev 2014-11-25 20:22:48 följande:

Någon av era bebisar som fått torsk i munnen?

Torsk? Du menar svamp?

Adam har fått svamp och fick läkemedel utskrivet igår både till honom och mig då bröstvårtorna ska behandlas samtidigt även om jag inte har några symtom.
  • johjen

Kram till dig Villsågärna! Du är grym som klarar av detta. Hoppas du får lite vila idag!

• johjen
    glader skrev 2014-11-26 11:05:56 följande:

En liten fråga till er, vad tycker ni om detta? De senaste nätterna har Hedda egentligen bara ätit en gång. Inatt åt hon 22.30, 03.30 och sen 09.00. Föregående natt typ samma. Å andra sidan äter hon oftare på dagarna istället, ca varannan timme.

Ska till bvc idag och kommer såklart att fråga men vill ändå höra hur ni hade tänkt; bör jag väcka henne? Jag tänker att hon behöver sova och vaknar när hon behöver äta men blir samtidigt osäker...

Om hon inte gått upp i vikt som hon ska är det givetvis en annan sak!

Vill gärna höra era kloka tankar och hur ni hade gjort

Jag hade inte väckt henne, hon äter ju ofta på dagen och då kanske hon behöver sova på natten? Hur ser hennes viktuppgång ut nu? Jag hade hört med bvc också givetvis men tror det är ok. Skönt att hon sover så mycket!

Kram
  • johjen
    glader skrev 2014-11-26 15:03:06 följande:

Åh, era bebisar är så stora!!

Men jag är rätt stolt idag ändå, Hedda hade gått upp 550 gram!! Så bvc tyckte det var "fantastiskt" och tyckte absolut inte jag behöver väcka henne på nätterna! Tänk om man kan få ha det så - att bara mata en enda gång på natten... det är ju himmelriket!! Fast det beror iofs på när hon äter "sista" målet, om man hunnit gå och lägga sig och sova innan dess menar jag

Så härligt glader att hon hade gått upp så mycket, bra jobbat! Kram på dig!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2014-11-26 16:47:46 följande:

Jäklar va snabbt det går då man gått över tiden lite och inte har för tidigt född bebis!! Lovisa är ju 6,5 veckor nu och håller upp huvudet då man bär på henne (lite skakigt och inte jättelänge men ändå). Kämpar som attan redan nu med att krypa ser det ut som då vi magtränar henne också Hon tror minsann att hon är lite större än hon är den lilla, hi, hi Har en sån harmonisk fas nu med. Sover bra på natten och glad och charmig då hon är vaken. Ler och skrattar och får vi henne i säng i tid på kvällen så hon inte blir övertrött el överstimulerad så hör vi knappt ett enda skrik om dagarna. Bara njuta tills nästa utvecklingsfas kommer

Ja det går snabbt nu, Adam har redan stl 62! Också mer och mer stabil i nacken och sparkar med benen när han ligger på magen. Ler ofta och nästan skrattar vilket är underbart! Adam blir 7 veckor imorgon och nästa utvecklingsfas är väl vid vecka 8?

Angående mammagrupp så är den helt ok, vi träffas varje torsdag fram till jul och sen är öppna förskolan för bebisar mellan 0-6 månader på torsdagar. Jag är definitivt äldst men har hittat några trevliga som jag kan tänka mig att hänga med på promenader mm framöver. Jag har ju dessutom två väninnor som är föräldralediga just nu, dock bor de i gbg men vi ska börja ses lite mer regelbundet efter jul när Adam är lite större. Inte riktigt redo att köra 8-10 mil enkel väg ensam ännu men snart så! Har du några kompisar som är föräldralediga nu?

Kram
  • johjen

Hej vänner!

Läser här varenda dag men hinner inte kommentera.

Jobbigt för er som kämpar med smärta! Visst vill man amma meninte till vilket pris som helst. Hade inte amningen gått bättre och bättre för oss så hade jag lagt ner. Dock är det inte klockrent ännu och på dagarna vill Adam äta ofta och länge men hade jag haft ont också så hade jag inte orkat mer. Kram till er som kämpar så!

Själv har vi det lite rörigt nu då sambon är sjuk/mår dåligt över livsval och jag har inte riktigt energi att stötta upp plus att Adam bara vill vara med mig nu så blir knappt någon avlastning heller. Idag ska vi i alla fall åka iväg på lunch hos goda vänner så det ska bli trevligt.

Trevlig helg på er alla!

Kram

• johjen
    Bell13 skrev 2014-11-30 10:28:06 följande:

Första advent och det betyder att det inom kort är jul. Och efter jul och nyår är det bara 12 v kvar till lilla Junior kommer

Härligt! Det kommer gå i rasande fart ska du se!
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015