Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015
Hej,
Nu pratar jag bara för mig själv, men jag tycker så här: vi har här en underbar tråd där vi stöttar varandra. Vissa av oss umgicks redan i andra trådar och det är fantastiskt med all penning, goda råd och hjälp vi ger varandra. Uppenbarligen förstår ni då ni skriver samma sak om er tråd/FB grupp.
Vad som har hänt mellan dig, er grupp och Moolie är er ensak, och personligen skulle jag uppskatta att ni isf tar det direkt med Moolie och inte använder vår tråd för det, då det inte är vad den är till.
Jag förstår om ni känner att ni behövde berätta er version av händelserna, men som sagt tacksam om ni nu pratar om detta direkt med varandra och lämnar vår tråd, om det är för att diskutera detta.
Tack!
Mvh,
/Irma01
Jag kan bara bekräfta det Libra1 skriver. Vi har en väldigt fin IVF-grupp som i första hand är till för de som ännu ej är gravida och för att träffas. Moolie har gått vidare till den gravida-gruppen och har möjlighet att skriva av sig där och vara med på deras träffar om hon vill.
De flesta som är med i gruppen är idag goda vänner och träffas ofta, även mellan de officiella träffarna, pratar och mailar med varandra. Där finns inget av den mobbning eller utfrysning som Moolie pratar om. Flera som har blivit gravida är fortfarande med i gruppen, men är inte aktiva. De är också med i samma gravid-grupp som Moolie.
Som Libra1 skriver har Moolie fått flera personer att känna sig ledsna. Detta kanske inte hon är medveten om, men en person med lite självkritik kanske funderar över saken istället för att häva ur sig skit över andra direkt.
Ni andra som skriver här i gruppen, kan ju fundera över hur ni reagerar när någon på familjeliv säger något. Tar man alltid allt för sanning? Det är ju väldigt mycket enklare att vara anonym här och vräka ur sig saker, än i verkliga livet.
Vi har inget intresse av att göra ner Moolie, vi ville bara inte ha henne i vår grupp längre. Och det är inte ok att hon sprider lögner om gruppen på sociala medier. Hoppas ni alla har förståelse för att det kan finnas flera sidor av en sak.
Mvh
Johjen