• Jenkis

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

johjen skrev 2014-10-09 09:57:02 följande:
    Bf är imorgon 10 oktober. Ska försöka tänka på det som ni skrivit men är just nu inne i en liten svacka då jag känner att väntadet är olidligt och känner mig nedstämd och på dåligt humör. Han kommer när han är redo helt enkelt!
    Jag känner så med och har ju egentligen ingen anledning. Det är ju bara ett önsketänkande som gör att jag är frustrerad

Här regnar det idag och i stället för att passa på att mysa lite och njuta går jag runt och är lite nedstämd. Totalt helt i onödan!

Har man inga problem så skapar man sig några... Men man skall vara snäll mot sig själv. Ok just nu känns det såhär och låt det vara. Skall ju på zonterapi om ett par timmar och blir kanske lite piggare/gladare efter det.

Herregud vad priviligierad man är!
  • Jenkis
    glader skrev 2014-10-09 12:58:25 följande:

Gomiddag... Nån som vet om man kan må illa innan förlossningen drar igång! Vet att du Danisen mådde väldigt illa för någon dag sedan.
    Jag har frossa och kraftigt illamående, tänk om man får maginfluensa nu!! De har tagit prover så får se om det är någon infektion, urinprovet visade på nitriter så antagligen uvi i alla fal... Inre nu liksom!!!!

Stackare! Hoppas verkligen inte det är maginfluensa! Akutsnitt för att maginfluensa sätter igång förlossningen måste vara rena mardrömmen. Både för dig och personalen (tänker inte på smittrisken alltså, utan att det blir svårjobbat)

Vi får hoppas på att det beror på förlossning helt enkelt!
  • Jenkis
    johjen skrev 2014-10-09 22:50:16 följande:

19:19 kom Adam till världen! Kl 11 gick vatten kl 14 var jag helt öppen. Alla mår bra. Helt slut nu och fick sy en del. Kram

Stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Underbart att allt gått bra!

Kunde inte låta bli att sortera dina inlägg. Kl 10 skriver du att du är less på att vänta, är nedstämd och på dåligt humör. Kl. 11 går tydligen vattnet och så har du din bebis i famnen ca 8 timmar senare!

Ursäkta men jag sitter här och skrattar lite för mig själv. Vad lite man vet när de skall komma!

Vad härligt!
  • Jenkis
    glader skrev 2014-10-10 07:54:45 följande:

Hedda kom ut med akutsnitt 00.32!!
    Hon är underbar såklart!!!
    Jag förlorade extremt mycket blod och fick sövas men nu okej men trött!
    Kram

Åååhhh en bebis till! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}

Som du sa tidigare, varför inte snitta tidigare så det slapp bli akut? Men nu är det gjort och njut av din lilla dotter!

Jag har också förlorat mycket blod vid en förlossning. Tänkt på att äta minst 100 mg järn lång tid efteråt. Till mig sa de en månad, men det var alldeles för lite.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-10 08:11:13 följande:
    Oh lilla Hedda också, va fantastiskt!! Nu hoppas jag att Bambi inspireras av Hedda och Adam!! Lät dramatiskt med blodförlusten men skönt att du mår bra nu igen. Stora kramar
    Japp! Nu är det Bambis tur! Du har henne i famnen senast i morgon kväll!

Sådetså!

Jag sitter här och är lite avis (ja inte på ett akutsnitt) så jag kan tänka mig att du också känner något åt det hållet.
  • Jenkis
    tusa skrev 2014-10-09 18:55:28 följande:

Hej, hej allihop!
    Vet inte om ni minns mig ens, var lääänge sedan jag skrev här hos er sist! Jag har smygit in och läst lite ibland, men skriva har inte blivit av..

Ser att ni ju är flera på gång nu, spännande!! Cool

v.37+1 här så blev ju officiellt fullgången i går, men inte minsta tecken ännu. Har knappt ens haft ngra sammandragningar under hela gravven och inte minsta mol heller. Samma som förra gången, då första känningen var första värken, ca 24h innan han kom.

Sommaren var en pina, rena tortyren faktiskt och hettan tillsammans med järnbrist gjorde att jag inte orkade med nånting alls, men nu njuter jag faktiskt så jag hoppas Liten stannar kvar ett tag till Flört 

Har inte mycket foglossning, halsbränna eller andra krämpor, förutom karpaltunnlarna, men gått upp ca 16kg och har pga tyngden (91,5kg...är 154cm lång) svårt att röra mig och får lite onti fötter/knän om jagstår/gåren längre stund än ca 10min..

Bäbis är fixerad och verkar vara ett mycket lugntbarn som hittills inte gjortså mycketväsen av sig. Har kakan i fråmvägg så dröjde länge, efter v.20 innan jag kände rörelser alls och den har dämpat rätt bra hela tiden. Varit på flera TUL då tillväxten legat nere på -18%, men var senast uppe på medelkruvan och beräknad fl-vikt är nu minst 3000g.

Tänk att första trådbäbisen redan kommit och så många fler är på väg i dagarna!!

Jodå vi minns dig! Jag och Villsågärna efterlyste dig och Pluttemor för ett par veckor sedan.

Jo, sommaren höll på att ta kål på fler av oss. Tur att man inte var höggravid då...

Jag känner också av karpaltunnlarna. Halsbränna har jag haft i stort sett hela tiden och fogarna blev mycket bättre när jag slutade jobba.

Vår bebis är också fixerad och har varit länge. Eftersom vi hade sådan otur förra sommaren fick vi TUL som bonus. Med facit i handen vet jag inte om det var bra eller dåligt. Första TUL visade på + 30% och sedan har det blivit fler eftersom de vill följa upp och kolla så att bebis mår bra (det är ju en av fördelarna. Att få en koll då och då så att flöden är bra o.s.v.) Andra TUL var vi nere på + 25 % och nu ligger vi på + 22% ca. Med deras felmarginaler inräknade beräknas bebis väga mellan 4 000 g och 5 000 g vid v. 40+0. Uppskattad vikt 4 600 g. Kan ju säga att jag inte vill gå över tiden och föda vaginalt...
  • Jenkis

Hur går det Danisen? Är du nästa "man" ut nu tillsammans med Villsågärna?

Här är det lugnt. Hade lite mer som mensvärk i natt ett par gånger och igår kväll fick jag något som gjorde lite ont en stund.

I 99,9 % av fallen när det gör ont på mig är det för att bebis trycker/borrar, så jag räknar inte det som att det har med förlossningen att göra. Alltså det är inte värkar. Sen kan man ju hoppas på att borrandet har en viss effekt på livmodertappen

• Jenkis

Jaha Pluttemor, HLC och Fru Wiberg!

Hur går det? Någon som redan levererat? Ni hör väl av er då?!

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-10 10:03:36 följande:
    Ja man får ju inte alls alltid nån förvarning. Jag hade ju inte ens haft en kännbar förvärk innan vattnet gick och dottern kom några timmar senare. Bara sammandragningar helt utan molvärk eller tillstymmelse till smärta. Så när det väl händer kan det ske snabbt, lika bra att vara förberedd på det Tyckte Johjen var lite tyst igår på em men tänkte att hon var allmänt deppig och lite less och så var hon i full gång att föda barn istället. Underbart!!
    Ja, precis! Det var lite tyst, men det var ju inte så konstigt. Tänkte också att hon kanske gjorde något för att muntra upp sig och det kan man väl säga att hon gjorde Så häftigt!

Tror jag skall göra en Johjen nästa söndag  Då är det bf -1 för mig. Ha, ha.
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-10-10 09:58:28 följande:
    Ja det vore ju trevligt!! Lite avis men känner samtidigt ett större lugn den här veckan än förra, vet inte varför, kanske hormoner. Har ju också fullt upp med 2,5 åring här så hinner nog inte med att längta riktigt lika mkt. Behöver Int oroa mig heller då vi redan har barnvakt på plats så det är löst vilket är skönt. Dottern drömde mardrömmar i natt igen och vid 02.30 så dög inte pappa längre utan hon ville vara hos mig och hade sen jättesvårt att somna om. Hade drömt att "ett blått spöke tog hennes älskade snutte". Mkt färger just nu och fokus kring att hennes snutte försvinner, hennes bebis Somnade inte om förrän 04 efter det så lite seg idag. Ska sova ikapp nu på dan då hon är på dagis men just nu i ögonblicket är jag inte supertaggad för en förlossning Hur mår du? Kram
    Det låter som du behöver sova ikapp lite ja...

Det är bra med mig. Sovit lite dåligt eftersom jag blev lite upprymd igår kväll när jag hade lite ont. Det är väl enda gången i livet man vill ha lite ont...
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015