• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

Bengalen skrev 2014-07-30 18:32:39 följande:

Jag har tempat mig var eviga morgon i mer än fyra år i sträck. 37,3 är helt klart en förhöjd temperatur men det beror ju på hur resten av temperaturkurvan ser ut. När gick den upp till 37,3 och i så fall blev trifasisk? När du skriver att du brukar ligga på 36,5 är det efter ÄL? Låter lite lågt nämligen...
    36.5 är innan ägglossning. Den 10 juli steg tempen och har sedan dess legat på 37.1 till 37.3 min mens skulle kommit förra fredagen.

Den har varit som en klocka senaste månaderna. Har också hört att om ägglossning ej sker kan mensen bli förskjuten.

Tänkte att jag testar på söndag om den inte dykt upp innan dess
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-07-30 19:08:10 följande:
    Jag vet inte riktigt. Testade ju inte förrän i v 6 eftersom jag trodde att jag kommit i klimakteriet smile5.gif ha, ha!! Fattade verkligen ingenting!! Men tror jag fick större bröst i v 5. Illamående och trötthet kom först i v 7/8. Håller tummarna för dig vännen!! Kram
    Jag har inga symptom förutom den förhöjda tempen. Jag är lite hungrigare iofs och lite illamående men tänker att det är pga den extrema värmen vi har i Stockholm nu.

Jag ska testa på söndag om jag inte får mens innan dess
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-01 15:31:50 följande:
    Hur har det gått idag? Kram
    Har mått illa hela dagen och är extremt trött. Mensen är 1 v sen nu och jag kommer testa imorgon.

Illamåendet är nog pga värmen men den extrema tröttheten kan jag inte riktigt förklara.
  • Bell13
    Bell13 skrev 2014-08-01 16:28:54 följande:
    Har mått illa hela dagen och är extremt trött. Mensen är 1 v sen nu och jag kommer testa imorgon.

Illamåendet är nog pga värmen men den extrema tröttheten kan jag inte riktigt förklara.
    Stor dos ironi om jag skulle vara gravid nu spontant efter alla ivf vi gjort .... Så där 120000 kr senare liksom
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-08-01 18:42:12 följande:
    Håller tummarna! Har du gått över BIM med en vecka kan du ju ta gravtest redan idag utan problem.
    Bara jag som är larvig som inte tagit testet. Jag ska köpa ett test imorgon och testa under dagen så får vi se vad det säger.
  • Bell13
    Danisen skrev 2014-08-01 21:10:43 följande:

Ja, testa nu Bell13 smile1.gif nyfiken som tusan. Håller tummarna.

Jag ska imorgon. Har egentligen inte tänkt tanken att jag skulle bli gravid på naturlig väg eftersom det inte gått de senaste två åren.

Nu börjar jag på allvar tro att det skulle kunna vara något. Mensen kommer inte, jag har mått lite illa hela dagen (kan vara värmen), har idag varit trött och kunde knappt hålla mig vaken på eftermiddagen. Ska lägga mina barn nu och kommer nog att slockna rätt snabbt när de somnat.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-08-01 22:26:35 följande:
    Ja fast vi håller tummarna för det även om det är ironi smile5.gif vi hann ju med två trepack på Linnekliniken innan 6 äd på Huddinge och så även ett äd/fet-syskonförsök innan vi blev gravida på naturlig väg. Är ett medicinskt under enligt överläkaren på Huddinge. Så man ska aldrig säga aldrig, naturen är som den är. Håller tummarna för dig imorgon men tänk på att ta morgonurin så du inte riskerar ett falskt minus bara pga det. Lycka till! Kram
    Helt omöjligt är det ju inte att jag har ett par ägg kvar som är av bra kvalitet. Sist på ivfkliniken frågade jag läkaren om våra chanser om man jämför ivf med äggdonation. Han svarade att äggdonation har högre odds så planen var att försöka med det i Riga eller Köpenhamn.

Vi får se imorgon. Ska spara morgonurin och åka till Apoteket när jag vaknar.
  • Bell13
    bb2014 skrev 2014-08-02 11:20:49 följande:

Hur har det gått Bell13?

Har inte vågat testa. Jag vet jag är jättelarvig. Har bestämt att vänta lite till, vet besvikelsen vid negativt test. Tänker att ägget nog inte släppte sist och att kroppen blir förvirrad. Har berättat idag för min sambo att mensen inte kommit och han blev jättestressad, han har tagit missfallen så oerhört hårt. Sista missfallet fick han hjärnsläpp och drog ut och festade i två dagar medan jag låg i smärtor, kräktes, hög feber och kröp i mitt eget blod in till toaletten. Jag ger mensen några dagar till även fast det inte känns som den är på g
  • Bell13
    Mandelmumsa skrev 2014-08-03 08:50:42 följande:

Hoppas att det är er tur nu, Bell! Kan din mens vara oregelbunden?

Min mens har varit regelbunden och har haft en cykel på 29 dagar om man bortser från missfallen. Jag hade ägglossningsflytningar den 9 och 10 juli så jag tänkte att mensen kommer 25 eller 26 juli, det har den ju inte gjort nu.

Tänker att om ägget inte släppte så kan mensen bli sen pga det. Det hände mig i mars förra året och då fick jag en spruta för att sätta igång den lite snabbare, läkaren sa mensen kommer förr eller senare iaf.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015