• Bell13

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2014-06-20 12:31:33 följande:

Glad midsommar från Stockholm med kära vänner!! smile1.gif Har precis mulnat igen lite här så hoppas vi klarar oss från regn. Kram

Glad midsommar från lantstället i Branäs, Värmland. Har varit växlande molnighet och mest sol men bara 13 grader dessvärre. De andra är nere vid Klarälven och fiskar och jag ligger i soffan och vilar med molvärk. 6 dagar till testdag och börjar bli nervös
  • Bell13

Har tjuvtestat idag på ruvardag 10 och det blev ett svagt men ändå tydligt plus. 

• Bell13
    Redan47 skrev 2014-06-23 09:16:00 följande:
    Det är en pirrande känsla! Bara testa igen. Grattis !!!
    Har testdag på fredag och testar då bara för sakens skull. Ska ta in det här nu och försöka vara glad. 
  • Bell13
    Redan47 skrev 2014-06-23 09:47:18 följande:
    Förstår inte, ska du testa för sakens skull på fredag? Menar du ta blodprov hcg då, enligt behandlingsplan? Jag tolkade du testat tidigt, dag10, för du var nyfiken.... Jag vet inte inte om du satt blactocyt men dag 10 har hcg ändå precis ev börjat gå ut i blodbanan. Jag kommer nästa gång inte göra kisseprov utan gå på hcg prov - det känns så osäkert för mig, efter min resa , att lita på stickor. Har fått plus och minus. Rena känslomässiga tortyren....Blodprovet ger en exakt siffra- och med det upprepade provet en siffra till för att mäta fördubblingstakten.

Håller tummar för ett positivt test på fredag!
    Jag har testdag på fredag och besök inbokat hos ivfkliniken och de gör gravtest där. Jag vaknade med illamående och testade idag :) tror nog det är positivt på fredag nu ska det bara stanna kvar i kroppen.
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-23 09:49:52 följande:

Ett plus är ju ett plus!! Njut av att du är gravid Bell13!!! Kram och jättegrattis!!!

Åh tack. Känner mig lite tårögd och hoppas så att den här lilla eskimån ska vilja stanna i 9 månader
  • Bell13
    villsågärna38 skrev 2014-06-23 10:06:37 följande:

Jag tror det är en guldeskimå Vilken ivf-klinik är det du gått på? Kram
    Jag har gått hos sophiahemmet :) när den klarade upptiningen så bra med alla celler i behåll så tänkte jag att det här kanske är en keeper och nu har jag klarat andra steget dvs den har fäst och testet visar positivt
  • Bell13
    Danisen skrev 2014-06-23 10:16:33 följande:

Stort grattis till er smile1.gif
    Tackar :) det här är tredje gången jag blir gravid senaste året så hoppas ju att den här eskimån vill stanna
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-23 10:15:47 följande:

Underbart Bell13 - klart liten vill vara kvar, är ju en stark och envis rackare smile1.gif Grattis igen <3

Hoppas på det bästa. Läste att på Carl

Von Linne har de sett att om man blivit gravid och fått ägg till frysen på samma äggplock så är det stor chans att man lyckas bli gravid på fet och att det blir fullgången graviditet. Hoppas att de har rätt
  • Bell13
    lelle75 skrev 2014-06-23 10:58:02 följande:
    Jag får också tårar Gråter för din skull, stort enormt grattis, är så härligt att läsa om när folk plussar, ett stort steg på vår långa resa, hoppas nu att det håller hela vägen! Kram
    Åh tack. Efter ett ma i december och ett missfall i april vill jag att det här ska lyckas.
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015