Jenkis skrev 2014-04-03 15:26:43 följande:
Såhär skrev jag för sådär tre veckor sedan:
Stödbälte vid foglossning:
Det finns två märken som verkar helt lika och som dominerar marknaden. Gula Rehab och Nordicare (Cariwell tillverkar). Båda säljs på olika websidor där det finns mammagrejor/bebisgrejor. Ovanstående typ rekommenderas av BM. Sen finns det enklare band, stödgördlar och stödtrosor/linnen. De verkar mer hjälpa till att hålla upp tyngden från magen. Typ mag-BH
På denna sida finns instruktion hur man använder de fogbälten som BM rekommenderar. Dessa används utanpå kläderna. Inte snyggt såklart, men effektivt.
www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471047-17.html?
www.lillamirakel.se/product.html/mamma-fix---nordicare" rel="nofollow" target="_blank">
www.lillamirakel.se/product.html/mamma-fix---...
På sidan nedan kan man köpa sitt bälte direkt från Gula Rehab. De är billigast där, men tar ut frakt på 75 kr. Trots det blev det något billigare att köpa av dem direkt. Men vill man även beställa annat samtidigt, så kan ju mammasidorna vara av intresse. Tror det skilde en tjuga bara inkl. frakt.
www.familjeliv.se/Forum-7-139/m72471047-17.html" rel="nofollow" target="_blank">
www.gulare.com/privat/index.php/s-home/stodba...
Tänk på att det är svårt att sitta med banden på sig. Böja sig ner till golvet är inte en hit heller. Används med fördel när man står och går.
Tack snälla du
jag har köpt ett Nordicare idag, provade ut hos sjukgymnasten imorse sen var jag hos BM hon tyckte att det var himla tidigt med foglossning men förstod ju mig när jag berättade. Hon rekommenderade också Nordicare. Så sa hon att det fanns en butik längre ner på gatan så gick dit och köpte ett. Dock 105kr dyrare där än på nätet, men jag fick det direkt. Så himla skönt att ha det på. Har fått tid för glukosbelastning den 14: april (kommer att få göra 2st för att min bror har diabetes typ2) som bonus så ska jag få lyssna på hjärtat då med, genast lättare då hehe
och tid för RUL den 28 maj kommer vara så galet nervös då haha.