• Danisen

Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015

MrsCecilia skrev 2014-03-29 08:24:52 följande:
    Ett lyckat RUL i förrgår och en fantastisk tvillingutbildning så känns livet lite lättare. Om det inte vore för den förskräckliga astman som kom från ingenstans i förra veckan. Jag hosta, väser piper och tycker inga medciner hjälper.

Jag blir tokig.

Är det nån mer som har astma? (jag har inte haft det på 10 år så var den kom i från är oklart)

Grattis till fina tvillingar

Jepp jag har astma och allergi. Kan inte påstå att medicinen hjälper speciellt mycket. Men lite lindrar den nog. Vågar inte tänka på om hur jag mått om jag inte tagit medicinen dock.så nog hjälper den mer än vintror Vilka mediciner tar du? Jag tar sumbicort morgon och kväll sedan ventoline vid behov som är direkt vidgande. Sumbicort är långtidsverkande som säkert tar ett tag för att verka så bra det går. Bara fortsätt ta medicinen så blir det nog bättre .
  • Danisen

Ja, jag tar Loratadin och Nazonex. Hade inte klarat mig utan de. Kan inte sova om jag inte tagit medicinen då bara hostar och kliar det ända ner i tårna hehe . Prova ta allergimedicin också. Tror kombon är bäst faktiskt. Är så mycket pollen ute med som försämrar oss.

• Danisen

Hej tjejer. Hur mår ni? Jag är rädd att jag redan har fått foglossning. Jag har iaf väldigt ont längst ner på ryggen och hela vägen fram till blygdbenet. Kan bara gå korta sträckor .

• Danisen
    Pluttemor skrev 2014-03-31 14:08:07 följande:
    Oj vad jobbigt! kan foglossning komma så tidigt? finns det något du kan göra för att lindra det? 

Själv mår jag bra...förutom att jag har hamnat i en nojighetsperiod... sånt går väl dom flesta igenom  

Ja, den kan komma redan mycket tidigare än vad jag är. Jag går in i v.11 på onsdag. Vet folk som fått i v.8 . Jag ska till bm på torsdag så ska prata med henne då. Finns tydligen sånt bälte man kan ha. Är riktigt jobbigt kvittar hur jag sitter ligger eller står så gör det skit ont. Fruktansvärt om det ska vara så hela graviditeten ju. Sen finns akupunktur läste jag. Och träna. Det gör jag redan hos sjukgymnasten. Ska prata med henne med.
  • Danisen
    tusa skrev 2014-03-31 18:01:43 följande:
    Jag har åxå känningar redan, och blev tipsad om PH-Kalk. Tydligen kan man bli helt symptomfri?!  Köpte härom dagen, men inte hunnit börja ännu

Ph-kalk, vad är det och var kan man köpa det? Jag ska fixa ett bälte med tänkte jag. Ska höra med Bm på torsdag. Det gör så ont precis hela tiden oavsett om jag sitter, står, ligger eller går. Desto mer jag går desto mer ont får jag tack för tipset
  • Danisen

Koksalt renäsans är min bästa vän året runt . Näsan blir så torr av kortison nässprayen. Plus att den är slemlösande måste ha med den överallt. Tar även på natten.

• Danisen
    Jenkis skrev 2014-03-31 21:21:18 följande:
    Om du sorterar på att bara visa mina inlägg så gjorde jag ett inlägg om bälte för tre veckor sedan kanske? Jag är nöjd med mitt.

Tack kan man göra det via telefonen? Använder bara den hihi. Är det ett bälte som du själv har köpt? Tog nyss ett varmt bad, gud så skönt det var .
  • Danisen
    MissHelena skrev 2014-04-01 22:23:13 följande:
    En nerv i kläm tror min man också på. Han har haft falsk ischias innan som han tycker låter liknande. Då gick han till en kiropraktor för hjälp, men jag vet inte om det är så lämpligt när man är gravid. Får höra med läkaren i nästa vecka när vi går på vårt första VUL.

kiropraktorn är inte farligt när man är gravid. Jag går regelbundet, det är snarare gynnsamt för graviditeten och hela välmåendet. Förutsatt att det är en välutbildad som har stenkoll. Min är fantastiskt, de har med gjort Ivf och har en liten son .
  • Danisen
    villsågärna38 skrev 2014-04-01 20:38:54 följande:
    Håller med! Saltlösning är absolut bäst men Nezeril i max 10 dagar är inte farligt enligt min husläkare isf. Nasonex/cortisonspray tror jag dock inte är att rek nån längre tid. Själv tog jag det en vecka pga bihåleinflammation och slapp då antibiotika vilket kändes som ett betydligt bättre alternativ.

Jag tar Nazonex dagligen p.g.a min allergi och det är ingen fara säger de 3 läkare jag frågat om medicinen. Bättre att man kan försöka må så bra som möjligt och kan få luft. Nasonex behövs tas ett tag innan det hjälper. Jag använder renässans menthol med extra salt i (klarar mig inte utan den) och spolar näsan med nässkölj . Har mycket problem med bihålerna p.g.a allergi.
  • Danisen
    tusa skrev 2014-04-01 20:23:38 följande:
    Thesse, här är inlägget, har inte ens kollat länken själv, köpte bara ett helt paket, ha, ha  För foglossning, testa ph-kalk! En kompis hade illa med första barnet, fick känningar i v 9 med tvåan. Började med ph-kalk och var besvärsfri resten av graviditeten!  Det är helt ofarligt och egentligen borde alla äta det för att kroppen ska må bra! www.phbalans.com/pages.asp
    pH-KALK för en välmående kropp - pH-BALANS
    www.phbalans.com
    Med pH-KALK pulver avsyrar du kroppen naturligt och för in syre. PH-kalken kommer från mineralgruvor och hjälper oss att återställa pH-balansen i kroppen.

Tack så mycket ska prata med bm på torsdag och se vad hon säger om det också
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF/ÄD 2014/2015